streetsmart Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Har du et godt råd? For ca 10 dager siden fikk jeg slått sykkelpedalen kraftig inn i leddmuskelen. Tre dager etter var jeg med på en treningstime i sal med en god del løping. Fikk veldig vondt i akilles og forsøkte å ta det rolig i 4 dager, da ble det gradvis bedre .Trente dretter en spinningtime, det gikk greit. Men en rolig spasertur dagen etter førte til at smertene kom tilbake. Gode tips for å bli frisk? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Et kraftig slag mot leggmuskelen slik du beskriver fører til en skade som for en periode forkorter muskelen. Dette fører igjen til økt belastning på akillessenen. Derfor er det ikke overraskende at du får smerter i senen ved aktivitet noen dager etterpå. Ispakning (eller pose med frosne erter) ett par ganger om dagen -- 15 min-- pleier å virke gunstig samtidig som du avlaster. Ikke gå for mye og kutt løpingen en ukes tid. Sykkel med lett tråkk og generell styrketrening er ett godt alternativ. Lykke til !! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.