Gå til innhold

Bør banning forbys i musikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Musikk skal være vakkert, ja. Bør man innføre forbud mot banning i musikk?

Skrevet

Nja, tja...hvor skal grensene gå da?

Jeg er vant til mye banning og synes norske sangtekster er altfor snille.

Faen, jævel, homo, fitte, knulle, drekka, neger, satan, helvete, herre gud, kukskalle osv bør ikke tillates.

For øvrig er det helt latterlig lite liv her nå. Glad jeg drar til sjøs i morra.

Skrevet

Faen, jævel, homo, fitte, knulle, drekka, neger, satan, helvete, herre gud, kukskalle osv bør ikke tillates.

For øvrig er det helt latterlig lite liv her nå. Glad jeg drar til sjøs i morra.

De fleste av de ordene der ville jeg ha reagert på ja...

Kos deg på sjøen da :-)

Skrevet

De fleste av de ordene der ville jeg ha reagert på ja...

Kos deg på sjøen da :-)

Da er du ikke vant til banning, om du reagerer på disse.

Skrevet

Da er du ikke vant til banning, om du reagerer på disse.

Kanskje banningen her nordpå er mer kultivert? Ingen i min omgangskrets som snakker om fitte og knulle, men endel andre ord ja

Skrevet

Kanskje banningen her nordpå er mer kultivert? Ingen i min omgangskrets som snakker om fitte og knulle, men endel andre ord ja

Kultivert!? Nordlendiger er da styggere i kjeften enn søringer.

Myten sier jo at dere kun sier "hæstkuk" og "homosigøyner", men det er nok verre enn som så.

For øvrig mener jeg at det er latterlig lite liv her nå. Glad jeg skal til sjøs i morra.

Skrevet

Forbys og forbys. Det blir vel litt feil å forby - ytringsfrihet og slikt, vet du.

Men jeg synes jo det vitner om dårlig fantasi når man må ty til banning i sangtekster da.

Skrevet

Kultivert!? Nordlendiger er da styggere i kjeften enn søringer.

Myten sier jo at dere kun sier "hæstkuk" og "homosigøyner", men det er nok verre enn som så.

For øvrig mener jeg at det er latterlig lite liv her nå. Glad jeg skal til sjøs i morra.

Jaja, den som tror at vi ikke kan noe annet enn "ka farsken" bør finne seg ei ordbok. Er ikke mye hestkukprat på meg, hva de sier i drosjekøen på vei hjem fra byen vet jeg ikke.

Og jeg gjentar meg selv: kos deg på sjøen, vi gleder oss til du er tilbake igjen :-)

Skrevet

Jaja, den som tror at vi ikke kan noe annet enn "ka farsken" bør finne seg ei ordbok. Er ikke mye hestkukprat på meg, hva de sier i drosjekøen på vei hjem fra byen vet jeg ikke.

Og jeg gjentar meg selv: kos deg på sjøen, vi gleder oss til du er tilbake igjen :-)

Hvorfor gleder du deg til jeg er tilbake?

Skrevet

Hvorfor gleder du deg til jeg er tilbake?

Fordi du er irritert nå, og jeg simpelthen elsker å provosere irriterte mennesker ;-))

Skrevet

Fordi du er irritert nå, og jeg simpelthen elsker å provosere irriterte mennesker ;-))

Jeg er ikke irritert. Alltid i godt humør.

Provokasjon er en interesse vi deler.

Skrevet

Jeg er ikke irritert. Alltid i godt humør.

Provokasjon er en interesse vi deler.

Men jeg provoserer bare sånn snilt jeg... sånn overglad "god morgen" når folk er morragretten

Er egentlig ganske snill, selv til å være nordlending

Skrevet

Forbys og forbys. Det blir vel litt feil å forby - ytringsfrihet og slikt, vet du.

Men jeg synes jo det vitner om dårlig fantasi når man må ty til banning i sangtekster da.

Enig.

Skrevet

Men jeg provoserer bare sånn snilt jeg... sånn overglad "god morgen" når folk er morragretten

Er egentlig ganske snill, selv til å være nordlending

"Snill provokasjon" finnes ikke. Dårlig unnskyldning.

Jeg provoserer relativt ofte, men er klar over at det er dårlig gjort. Kanskje har det noe å gjøre med at jeg aldri blir provosert selv, og ikke helt klarer å sette meg inn i situasjonen til de som blir provosert.

Skrevet

"Snill provokasjon" finnes ikke. Dårlig unnskyldning.

Jeg provoserer relativt ofte, men er klar over at det er dårlig gjort. Kanskje har det noe å gjøre med at jeg aldri blir provosert selv, og ikke helt klarer å sette meg inn i situasjonen til de som blir provosert.

Hvor går grensen mellom provokasjon, kverulering og mobbing??

Skrevet

Nei, vi kan ikke forby banning i musikk. Det er jo å innskrenke ytringsfriheten.

Skrevet

Jeg ser alle at alle ordene der ikke er pene, men "drekka"? Hvorfor det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...