Gå til innhold

Dritt lei hele bikkja!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Doglover nooot
Skrevet

Enten må bikkja ut, eller så stikker jeg!

Nå er jeg så dritt lei alt det ekstra arbeidet med denna bikkja. Er jo pokker meg 50% stilling bare på henne jo... Det er hår overalt, alltid! Jeg må støvsuge hver dag, både oppe og nede, enda hun har sperret adgang til andre etage, vi har jo dette under bena og tråkker det rundt!

Dessuten så tisser hun ofte inne og ikke nok med det, neida, hun skal legge seg i dammen og:o) Og da må hun bades, dermed må badet vaskes og spyles...

Det er alltid leirete potemerker på gulvet og vond lukt i huset!

Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg, vi har for eksempel aldri besøk, da det alltid ser jævlig ut her. Jeg er såååå sliten på den bikkja, men vet ikke åssen jeg skal få med meg de andre i huset på å gi henne bort... De ser ikke alt dette, og de gjør ikke noe arbeid rundt henne heller, kun kosing og leking og jeg må ta dritten! Dermed har jeg aldri noe til overs for å kose henne heller, vi er i en ond sirkel:o(

Noen andre som føler som meg, eller er jeg urimelig, tverr og kald!!???

Gjest Petrinaa;)
Skrevet

Om du var med på å skaffe bikkja, så har du et ansvar for den, må si at du var ``dum ``som skaffet deg hund(om dette er tilfellet)for så å si du ikke koser med den og bare rydder etter den..

Har du barn, så er det de som tar dette verst regner jeg med. Har hund selv, og jeg tenkte grundig og lenge før jeg skaffet meg den. Her i huset er kaffekoppen full av hår, golvet er full av dritt osv, men selskapet med hunden gjør det verdt det..Jeg kunne ALDRI blitt kvitt en hund på de premissene du sier, hva trodde du egentlig du fikk??. Jeg syns folk bør tenke mer over det å skaffe seg hund: skulle tro folk trodde de dusjet selv, går tur med seg selv, koser med seg selv og lærte seg å drite selv.

MEN, en hund skal aldri vært i et hus der den ikke er ønsket, da er det bedre å skaffe et riktig hjem til den, hvor noen er glad i den. Jeg ville hatt en diskusjon med de andre i familien, sagt hvordan du følte det, og at om bikkja skal beholdes, må de gjør arbeidet, mye eller hele. En hund skal gåes tur med, og den trenger trening mentalt og fysisk. Den må også ha mye kos for å føle seg velkommen i et hjem, de har instinkt, så dette merker nok den på deg.

Om du gjør alt arbeidet rundt bikkja, ville jeg heller omplassert hunden. Om den er under 10 år, syns jeg det er forferdelig å avlive den bare for å nevne det. Lurer litt på hvor gammel bikkja er, som ennå tisser inne???

Omplassering gjør de over hele landet, dyrelegen kan hjelpe deg, annonse på finn.no eller dyrenett.no.. Håper du ikke skaffer deg hund igjen..

Gjest Doglover nooot
Skrevet

Om du var med på å skaffe bikkja, så har du et ansvar for den, må si at du var ``dum ``som skaffet deg hund(om dette er tilfellet)for så å si du ikke koser med den og bare rydder etter den..

Har du barn, så er det de som tar dette verst regner jeg med. Har hund selv, og jeg tenkte grundig og lenge før jeg skaffet meg den. Her i huset er kaffekoppen full av hår, golvet er full av dritt osv, men selskapet med hunden gjør det verdt det..Jeg kunne ALDRI blitt kvitt en hund på de premissene du sier, hva trodde du egentlig du fikk??. Jeg syns folk bør tenke mer over det å skaffe seg hund: skulle tro folk trodde de dusjet selv, går tur med seg selv, koser med seg selv og lærte seg å drite selv.

MEN, en hund skal aldri vært i et hus der den ikke er ønsket, da er det bedre å skaffe et riktig hjem til den, hvor noen er glad i den. Jeg ville hatt en diskusjon med de andre i familien, sagt hvordan du følte det, og at om bikkja skal beholdes, må de gjør arbeidet, mye eller hele. En hund skal gåes tur med, og den trenger trening mentalt og fysisk. Den må også ha mye kos for å føle seg velkommen i et hjem, de har instinkt, så dette merker nok den på deg.

Om du gjør alt arbeidet rundt bikkja, ville jeg heller omplassert hunden. Om den er under 10 år, syns jeg det er forferdelig å avlive den bare for å nevne det. Lurer litt på hvor gammel bikkja er, som ennå tisser inne???

Omplassering gjør de over hele landet, dyrelegen kan hjelpe deg, annonse på finn.no eller dyrenett.no.. Håper du ikke skaffer deg hund igjen..

Hei og takk for meget saklig svar:o)

Enig med deg, skulle nok aldri skaffet meg hund.. Men jeg har "alltid" hatt hund og aldri følt det slik som nå, visste ikke at det/jeg skulle bli sånn, desverre. Tror kanskje det har med det og gjøre at jeg har andre ting og gjøre nå etter at jeg fikk barn, det er andre ting som tar mere tid enn før. Føler at alt med hunden er ett ork!

Hun er forøvrig 3 år, og tisser veldig mye inne, nesten så jeg tror hun har slapp blære eller noe?? Hun er mye ute på tur, så det er nok ikke der det ligger... Får myr både psykisk og fysisk trening.

Men jeg fikser bare ikke dette mer, jeg går rundt og alltid er sur, gruer meg til å komme hjem ol.

Syns det er blitt sånn, men jeg visste ikke dette fra før!

Jeg skal aldri skaffe meg hund igjen, og jeg har selvfølgelig veldig dårlig samvittighet:o(

Skrevet

Enig med deg, skulle nok aldri skaffet meg hund.. Men jeg har "alltid" hatt hund og aldri følt det slik som nå, visste ikke at det/jeg skulle bli sånn, desverre. Tror kanskje det har med det og gjøre at jeg har andre ting og gjøre nå etter at jeg fikk barn, det er andre ting som tar mere tid enn før. Føler at alt med hunden er ett ork!

Hun er forøvrig 3 år, og tisser veldig mye inne, nesten så jeg tror hun har slapp blære eller noe?? Hun er mye ute på tur, så det er nok ikke der det ligger... Får myr både psykisk og fysisk trening.

Men jeg fikser bare ikke dette mer, jeg går rundt og alltid er sur, gruer meg til å komme hjem ol.

Jeg skal aldri skaffe meg hund igjen, og jeg har selvfølgelig veldig dårlig samvittighet:o(

Hva med å stille større krav til de øvrige familiemedlemmene.

Det er ikke riktig at du skal ta deg av alt, og ser de det ikke må du forklare.

Så får de enten dele på ansvaret eller ut med bikkja. La dem velge!

Lykke til :o)

Skrevet

Skaff deg en katt!

Mye mer selvstendige. Går tur selv. Fantastiske dyr. Ikke så avhengig og fantasiløs som en bikkje.

Fuck the dogs.

Skrevet

tisser mye? om hun også drikker mye *kan* det være tegn på f.eks diabetes. det bør uansett sjekkes av veterinær...

Gjest abrahamsen
Skrevet

Jeg skjønner deg så godt!!! Dette er en god grunn til aldri å skaffe seg dyr. Det er koselig ibegynnelsen, men så blir det bare dritt. Be de du bor sammen med om å ta sin del, ellers forsvinner bikkja.Lykke til!

Hilsen abrahamsen som bor i et hundefritt hus:o)

Skrevet

Jeg skjønner deg så godt!!! Dette er en god grunn til aldri å skaffe seg dyr. Det er koselig ibegynnelsen, men så blir det bare dritt. Be de du bor sammen med om å ta sin del, ellers forsvinner bikkja.Lykke til!

Hilsen abrahamsen som bor i et hundefritt hus:o)

Katter er supert.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Katter er supert.

Ja, jeg liker katter, men de må også mates og alikt når man drar bort. Det beste er å ikke ha dyr;o)

Skrevet

Ja, jeg liker katter, men de må også mates og alikt når man drar bort. Det beste er å ikke ha dyr;o)

Ja, kanskje best uten dyr! Da setter man mer pris på dyrene, tror jeg.

Men jeg ønsker meg slange! Den maser ikke, og du trenger kun mate den én gang i året.

Skrevet

Men jeg ønsker meg slange! Den maser ikke, og du trenger kun mate den én gang i året.

Jepp.. mat med en nabo du ikke liker, så varer måltidet litt lenger.. :P

Skrevet

Jepp.. mat med en nabo du ikke liker, så varer måltidet litt lenger.. :P

Et par mus og en feit rotte, så klarer den seg. Naboen her er grei, han hadde slange selv. Matet den én gang i året. Utrolig praktisk.

Skrevet

Jeg skriver under på denne.

Skrevet

Det kan hende hun er syk siden hun tisser så mye inne. Det er ikke normalt hvis hun har fått ordentlig renslighetstrening. Få en dyrlege til å sjekke henne for det.

Gjest hundeeier gjennom 30 år
Skrevet

Hva slags vurderinger og overveielser gjorde dere før dere anskaffet hund? Det er mange raser som røyter lite! Labbespor - ja det er en del av hverdagen med hund, men det hadde dere vel tenkt på? Tisser på gulvet???????? De fleste hunder er helt stuerene når de er 10-11 uker gamle, forutsatt at dere har gitt dem muligheten! (Mange valper er sogar stuerene når du henter den 8 uker gammel!). Dere hadde kanskje satt dere inn i hva dere skulle gjøre når valpen var liten? Det er ikke vanskeli å få den stueren, men det krever litt mer innsats nå når den er blitt større!

Dressurkurs har dere vel gått på? Hvis ikke, fort deg å melde på nå før sommeren! Deretter er det viktig å holde det ved like og trene litt hver dag.

Ja, klart det er jobb å ha hund; det er jo litt derfor en skaffer seg det. Den skal fylle litt av tida deres. Hele familien bør jo engasjere seg i stell, trening, mosjon og kos og eventuelt utstillinger, agility eller annet.

Gjest rett til veterinæren
Skrevet

En frisk treårgammel hund tisser ikke inne inne (hvis den tidligere har vært renslig og får regelmessig lufteturer). Da er den syk, og dere må til veterinær med den. Hun er nok fortvilet selv også, så ikke kjeft på henne for dette, kanakje hun har diabetes eller noe slik.

Når dette er i orden: ha familieråd, definer hva som skal gjøres og hvem som gjør det, og hvis ikke dette ordner seg på en hyggelig måte, lar dere noen andre overta hunden. (snak med veterinæren om dette, at du ikke føler du har nok tid til den, han kan vurdere om hunden er frisk nok / egner seg for omplassering.

Hverken hunden eller du har godt av kanskje ti år til på denne måten.

Skrevet

Jeg synes faktisk at du burde omplassere hunden din.

En 3 år gammel hund som tisser inne er ikke frisk. Jeg håper inderlig at du istedet for (å syte og klage) å bare tørke opp etter hunden, heller tar den med til veterinæren for en sjekk. Det er din plikt som hundeier.

Hunden din kan ha diabetes, uriveisinfeksjoner osv, eller kan det være det at den rett og slett er blitt nervøs av sin ampre sure eier, og tisser inne av den grunn..?

Hundehold er krevende, det visste du. Det er turer i øs pøs regnevær med 40 i feber, det er vaksiner, fôr, veterinærsjekk som koster, det er hundhår _overalt_, det er potemerker, sikkel, matsøl, renslighetstrening, hjemmealene-trening, aktivisering -fysisk og mentalt. Og det er verdt det! I hvertfall om du har et oppriktig engasjement, tid, og en interesse og kjærlighet for hund.

Nei - Omplasser hunden din, ikke behold den av alle de gale grunnene, den får det mye bedre et annet sted, og det får du også.

http://www.charlottes.no/

Og for all del, neste gang barna maser, kjøp en plyshund fra IKEA.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Grøss og gru.... Mener du det? da ville jeg ikke greid å sove.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...