Gå til innhold

Voksing av ben

Anbefalte innlegg

Gjest Dr Grey:o)
Skrevet

Når må jeg gjøre dette for å ha glattbarberte legger i sommerferien? Skal ha ferie i juli.

Må jeg regne med å gjøre det to ganger før sommeren kasnkje? Hvis jeg gjør det nå, vokser det nok ut til slutten av juni da, til at jeg får tatt en runde til? Eller lønner det seg å vente å bare ta en behansling før ferien?

Jeg har ganske kraftig hårvekst og når jeg barberer kommer det kjapt igjen! (innen 12 timer er det skjegg igjen)

Skrevet

Hvor "langt" må hårene være før behandlingen har effekt? Holder det med skjegg, eller skal det være litt lengde på:o) Må jeg spare litt lissom??

Skrevet

Ja, du bør spare litt, men 3-4 mm burde holde.

Jo flere behandlinger, desto svakere ettervekst for hver gang, så det er bare lurt å begynne tidlig og ta det flere ganger.

Men du bør "time" det slik at du får siste gang så tett opp til ferien som mulig.

Jeg råder deg til å gå til salong.

Skrevet

Nå har jeg vokset regelmessig siden juli, og fortsatt holder det ikke mer enn max 2 uker før jeg syns det er såpass ille at jeg ikke ville gått og vist meg uten bukser... Vokser hver 5. eller 6. uke.

Det bør være litt mer enn bare stubber, tror jeg "sparte" i en hel uke før jeg vokset første gang. Gud hvor fæl jeg følte meg... ;)

Skrevet

Nå har jeg vokset regelmessig siden juli, og fortsatt holder det ikke mer enn max 2 uker før jeg syns det er såpass ille at jeg ikke ville gått og vist meg uten bukser... Vokser hver 5. eller 6. uke.

Det bør være litt mer enn bare stubber, tror jeg "sparte" i en hel uke før jeg vokset første gang. Gud hvor fæl jeg følte meg... ;)

"Det bør være litt mer enn bare stubber, tror jeg "sparte" i en hel uke før jeg vokset første gang"

En hel uke da gitt. Jeg barberer leggene, om sommeren et par ganger uka kanskje, vinterstid blir det sjeldnere ja. Jeg liker å være glatt og fin når kjæresten er hjemme så de tre ukene han er hjemme barberer jeg meg vel 1-2 ganger i uka, men de to ukene han er borte lar jeg håret gro. Det blir ikke så voldsomt mye av det på 2 uker, men jeg tar det til han kommer hjem igjen da. :o)

Skrevet

"Det bør være litt mer enn bare stubber, tror jeg "sparte" i en hel uke før jeg vokset første gang"

En hel uke da gitt. Jeg barberer leggene, om sommeren et par ganger uka kanskje, vinterstid blir det sjeldnere ja. Jeg liker å være glatt og fin når kjæresten er hjemme så de tre ukene han er hjemme barberer jeg meg vel 1-2 ganger i uka, men de to ukene han er borte lar jeg håret gro. Det blir ikke så voldsomt mye av det på 2 uker, men jeg tar det til han kommer hjem igjen da. :o)

Hehe... forskjell på folk. ;) På sommeren barberer jeg 1-2 ganger HVER DAG jeg. ;) Dvs ikke nå lenger da, håper jeg...

Hvis jeg barberer leggene på morgenen og skal ut på kvelden er det såpass at jeg mååå over med høvelen igjen.

hare1365380455
Skrevet

Hehe... forskjell på folk. ;) På sommeren barberer jeg 1-2 ganger HVER DAG jeg. ;) Dvs ikke nå lenger da, håper jeg...

Hvis jeg barberer leggene på morgenen og skal ut på kvelden er det såpass at jeg mååå over med høvelen igjen.

Bruker du høvel i dusjen med såpe eller med gel før dusj?

Skrevet

Bruker du høvel i dusjen med såpe eller med gel før dusj?

I dusjen med såpe. Men nå har jeg altså ikke barbert siden i juli, og håper jeg ikke kommer til å havne på den vogna igjen.

Skrevet

Hvor "langt" må hårene være før behandlingen har effekt? Holder det med skjegg, eller skal det være litt lengde på:o) Må jeg spare litt lissom??

Det er lurt å spare LENGE. Det som er problemet om du tar det når det er skjegg, er at det ligger hår like bak i en annen vekst fase som titter raskt fram. Ei uke hørtes ikke lenge ut, selv om mitt hår vokser håpløst fort.

Jeg har drevet å brukt epilator på mine legger lenge nå, men syns det kommer små hår til stadighet. Håper at de etterhvert kommer inn i samme vekst fase fram mot sommeren og at de holder seg glatte litt lengre da.

Lykke til. Hår på legger er en pest og ei plage...

Skrevet

I dusjen med såpe. Men nå har jeg altså ikke barbert siden i juli, og håper jeg ikke kommer til å havne på den vogna igjen.

Hvorfor trenger du det ikke lenger?? Jeg vil og slippe....

Jeg må også barbere to ganger om dagen!>Men huden min tåler det snart ikke lenger, jeg får sår og vonde nupper!!!

Gruer meg masse til sommeren...

Gjest Persille
Skrevet

Jeg vokser ca hver fjerde uke - og timer det til å være rett før store ting som sommerferie, julebord, 17. mai etc.

Du må ha ca 5 mm lange hår, men du må også tenke på at hår gror ujenvt, så om du bare sparer en uke før du vokser første gang kan det hende du ikke får med alt.

Om du vokser så ofte som annenhver uke vil noe hår komme igjen etter bare noen dager, fordi de ikke hadde rukket å komme ut før du vokset igjen. Det er derfor man skal vente, så alt har kommet ut og man får tatt alt.

Ved brasiliansk voksing anbefaler de å spare i 16 til 21 dager.

Og; ikke gjør det selv, gjør det i salong - det er verdt det!

Skrevet

Jeg har også kraftig hårvekst, og har bare vokset 1 gang. Ble fortalt at det ville vare i ca. 4 uker. Men det tok bare 1 uke før jeg var skikkelig hårete igjen.

Siden det var sinnsykt vondt fristet det ikke til gjentagelse da i alle fall :(

Skrevet

For å holde beina greie må jeg vokse ca. hver 3 uke. Altså kraftig hårvekst:-/ For noen holder det mye lenger.

Skrevet

For å holde beina greie må jeg vokse ca. hver 3 uke. Altså kraftig hårvekst:-/ For noen holder det mye lenger.

Ser at du blir anbefalt salong. Jeg har gjort det mange ganger i salong før, men nå gjør jeg det hjemme. Da slipper jeg å bestille time å finne noe som passer. Synes det går helt greit hjemme. Og så er det jo mye billigere.

Skrevet

Hvorfor trenger du det ikke lenger?? Jeg vil og slippe....

Jeg må også barbere to ganger om dagen!>Men huden min tåler det snart ikke lenger, jeg får sår og vonde nupper!!!

Gruer meg masse til sommeren...

Fordi jeg har begynt å vokse i stedet! Men de strie håra mine er fortsatt tjukke, svarte og stive når det har gått et par uker, så jeg får bare bli hjemme i hagen de to ukene det ikke ser bra ut, og være blant folk de to ukene det ser greit ut. ;)

Skrevet

Ser at du blir anbefalt salong. Jeg har gjort det mange ganger i salong før, men nå gjør jeg det hjemme. Da slipper jeg å bestille time å finne noe som passer. Synes det går helt greit hjemme. Og så er det jo mye billigere.

Hvor finner du voks til hjemmebruk? Har gjort det hjemme en gang for lenge siden men nå finner jeg ikke sånn hjemmegreie noen steder...

Ville nok absolutt ikke vokset hjemme de første gangene, men nå faller jo håret nesten ut av seg selv så nå tror jeg det ville gått greit.

fru Burlefot
Skrevet

Hvor finner du voks til hjemmebruk? Har gjort det hjemme en gang for lenge siden men nå finner jeg ikke sånn hjemmegreie noen steder...

Ville nok absolutt ikke vokset hjemme de første gangene, men nå faller jo håret nesten ut av seg selv så nå tror jeg det ville gått greit.

Anbefaler sugaring fra Body Shop i stedet for voks til hjemmebruk fra Veet/Nair e.l. Det er et sukkerbasert produkt som fungerer helt på samme måte som voks, men det blir mye mindre klin fordi du kan vaske bort restene + eventuelt gris med varmt vann.

Skrevet

Jeg bruker to forskjellige typer. Enten strips eller varmvoks. (Bruker strips om jeg bare skal ta litt der det er ille - sann i full fart) Strips fås kjøpt i mange daglivarebutikker og t.o.m. Europris.

Varmvoks kjøper jeg i parfymeri. (Der har jo også strips)

Jeg har funnet ut at det virker best om jeg akkurat har dusjet og vaska beina med såpe. Vet ikke om det har en sammenheng med at huden er varm, eller at man har vaska bort fettet i huden.

Skrevet

Ja, det var meg som anbefalte det, og slik som du beskriver det for deg har jeg gjort det også, og jeg er veldig glad jeg gikk til salong først for å plukke opp noen tips, og ikke minst for å få "fjernet det grøvste" før man setter i gang selv! :-)

Skrevet

Jeg liker ikke de stripsene. Synes det "tar" dårlig, og det er fort gjort at man ikek får tatt over alt.

Jeg liker best varmvoks som jeg smører på med en "bred ispinne" (følger med i pakka).

Jeg gikk til salong før, og var glad for det, men det er veldig praktisk å fikse det hjemme når det passer, da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...