Gå til innhold

Voksing av ben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har også kraftig hårvekst, og har bare vokset 1 gang. Ble fortalt at det ville vare i ca. 4 uker. Men det tok bare 1 uke før jeg var skikkelig hårete igjen.

Siden det var sinnsykt vondt fristet det ikke til gjentagelse da i alle fall :(

Det gjør adskillig mindre vøndt senere! :-) Nå synes jeg det vesrte er at det kiler bak på leggene når salongdama stryker på voksen;-)

Skrevet

Fordi jeg har begynt å vokse i stedet! Men de strie håra mine er fortsatt tjukke, svarte og stive når det har gått et par uker, så jeg får bare bli hjemme i hagen de to ukene det ikke ser bra ut, og være blant folk de to ukene det ser greit ut. ;)

Vet du hva? Jeg har i tidligere tråder her inne snakket veldig varmt om voksing, og negativt om epilator (dritvondt/seigpining & nuppete).

Men nå, etter å ha vokset i noen år, tok jeg fram igjen den gamle epilatoren og fant ut at det ikke er verken ille vondt eller nupper nå når jeg har "sveikket" hårene ved gjentatt voksing!

Så jeg har nå kommet til at epilatoren er veldig kjekk for å "holde ved like" etter å ha vokset! :-)

Skrevet

Vet du hva? Jeg har i tidligere tråder her inne snakket veldig varmt om voksing, og negativt om epilator (dritvondt/seigpining & nuppete).

Men nå, etter å ha vokset i noen år, tok jeg fram igjen den gamle epilatoren og fant ut at det ikke er verken ille vondt eller nupper nå når jeg har "sveikket" hårene ved gjentatt voksing!

Så jeg har nå kommet til at epilatoren er veldig kjekk for å "holde ved like" etter å ha vokset! :-)

Ja, det har faktisk vært langtidsplanen min også! Har testa epilatoren med jevne mellomrom for å se når det blir en akseptabel smerte. ;)

Skrevet

Det gjør adskillig mindre vøndt senere! :-) Nå synes jeg det vesrte er at det kiler bak på leggene når salongdama stryker på voksen;-)

Oj!!! Det er jo ikke ille!

Jeg har vurdert å prøve igjen, men det var så sinnsykt vondt sist. Tårene sprutet og hun salong-dama sa jeg hadde skikkelig grove røtter, at det var derfor det var så vondt.

Snufs...

Skrevet

Ja, det var meg som anbefalte det, og slik som du beskriver det for deg har jeg gjort det også, og jeg er veldig glad jeg gikk til salong først for å plukke opp noen tips, og ikke minst for å få "fjernet det grøvste" før man setter i gang selv! :-)

OK. Der er jeg enig med deg:-)

Skrevet

Anbefaler sugaring fra Body Shop i stedet for voks til hjemmebruk fra Veet/Nair e.l. Det er et sukkerbasert produkt som fungerer helt på samme måte som voks, men det blir mye mindre klin fordi du kan vaske bort restene + eventuelt gris med varmt vann.

Veet varmvoks fjernes også med vann.

Skrevet

Oj!!! Det er jo ikke ille!

Jeg har vurdert å prøve igjen, men det var så sinnsykt vondt sist. Tårene sprutet og hun salong-dama sa jeg hadde skikkelig grove røtter, at det var derfor det var så vondt.

Snufs...

uff, ja det er langt fra sikkert at andres erfaringer er overførbart på en selv

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...