Gå til innhold

autisme?

Anbefalte innlegg

Gjest rune85

Jeg begynner å lure på om jeg lider av en mild form for autisme, men jeg finner ikke noe informasjon om annet enn de vanlige autismetypene. Jeg har veldig sterk sosial angst, som gjør at jeg er nesten helt sosialt isolert, og jeg har ingen venner. Jeg har diagnosen PTSD, og har vært testet for asbergers syndrom, men det hadde jeg visst ikke. Jeg er så sjenert at jeg ser ned i bakken hvis jeg ser noen kjente, og sier bare hei hvis de sier det først, og jeg har store problemer med øyekontakt, noen ganger til og med med familien min. Jeg har et stort problem med veldig sterk skvetting, jeg kan for eksempel gispe høyt og holde hendene beskyttende opp hvis jeg hører noen sette fra seg en kaffekopp. Dette blir av behandleren min sett i sammenheng med PTSD, men jeg har en mistanke om at jeg fikk diagnosen mye på grunn av skvettingen, og at behandleren ikke tenkte at det kunne komme av noe annet enn traumer. Jeg lurer på om det kan være en slags utviklingsforstyrrelse som befinner seg på autismespekteret et sted mellom asbergers syndrom og normale folk, for selv om jeg har empatiske evner og alt det der, så har jeg alltid hatt en tendens til å få ting på hjernen, selv om det ikke er så ille som det kan bli hos folk med asbergers, og jeg har alltid vært veldig annerledes enn jevnaldrende på mange måter, blant annet veldig dårlig utviklede sosiale ferdigheter. Det jeg lurer på er kort sagt om det finnes en sånn type autisme, og om skvetting kan komme av en defekt i hjernen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/274310-autisme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...