Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan du fortelle meg hvordan du går frem når du mediterer? Hvordan er gangen i dette? Gir det deg noe? Jeg har liksom ikke teken på det og trenger tips til hvordan jeg fokuserer mm

Gjest hopper over nicket
Skrevet

Jeg klarer ikke å sitte så lenge om gangen, men det er fint etter yoga eller når jeg er alene hjemme. Jeg setter på noe rolig musikk (klassisk eller annet; jeg har noen forskjellige cd'er). Det kan også være fint med ro. Tenn gjerne noen stearinlys, og sett deg ned og lukk øynene. Du kan f.eks. fokusere på pusten. At du trekker inn kald luft, og varm luft kommer ut. Eller du kan puste inn og tenke ro, og puste ut og tenke stress (at du blåser ut stresset). Pust rolig og prøv å fokusere på dette. Legg tanker på hverdagen og alt du skulle gjort bort. Du kan også ha et stearinlys på gulvet litt foran deg og se på flammen mens du mediterer. Vandrer tankene så drar du tilbake til det du skulle konsentrere deg om. Du kan også prøve å se på tankene..... Observere og ikke dømme. Som om de kommer på skyer som flyter forbi.

Skrevet

Jeg klarer ikke å sitte så lenge om gangen, men det er fint etter yoga eller når jeg er alene hjemme. Jeg setter på noe rolig musikk (klassisk eller annet; jeg har noen forskjellige cd'er). Det kan også være fint med ro. Tenn gjerne noen stearinlys, og sett deg ned og lukk øynene. Du kan f.eks. fokusere på pusten. At du trekker inn kald luft, og varm luft kommer ut. Eller du kan puste inn og tenke ro, og puste ut og tenke stress (at du blåser ut stresset). Pust rolig og prøv å fokusere på dette. Legg tanker på hverdagen og alt du skulle gjort bort. Du kan også ha et stearinlys på gulvet litt foran deg og se på flammen mens du mediterer. Vandrer tankene så drar du tilbake til det du skulle konsentrere deg om. Du kan også prøve å se på tankene..... Observere og ikke dømme. Som om de kommer på skyer som flyter forbi.

Tusen takk! Det skal jeg prøve ved første anledning :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...