Gjest Noen råd til meg? Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 Har vært hos legen i dag, grunnet en lang periode med hodepine. Der målte han blant annet blodtrykket. Han sa det lå innenfor grensene, slik at man ikke gjør noe for å behandle det. Blodtrykket var 130/85, så det var jo ikke veldig høyt. Sist gang blodtrykket ble målt var det helt bra, 120/80, så det er ikke mye forhøyet siden det, og det er over 1 år siden blodtrykket ble målt sist. Men hva kan jeg bidra med selv for å senke det noe? Vet jo at trim er gunstig, og jeg prøver å trimme 3-4 ganger i uka, siste par ukene har det blitt litt mindre pga hodepinen. I tillegg spiser jeg relativt sunt, men med noen litt for store utskeielser av og til i helga. Det kan jeg jo så klart prøve å unngå. Utskeielsene dreier seg om godteri og lørdagsmat som pizza, taco og div. Jeg er fortsatt overvektig, har gjort noe, og prøver fortsatt å gjøre noe med det. Men det går dessverre sakte. 0 Siter
Mirabell Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 Jeg syns ikke et blodtrykket hørtes så veldig høyt ut? Uansett er vel mosjon og vektreduksjon det beste du kan gjøre for å holde blodtrykket OK. Blodtrykket stiger med alderen, men du skriver ikke hvor gammel du er. 0 Siter
Gjest Noen råd til meg? Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 Jeg syns ikke et blodtrykket hørtes så veldig høyt ut? Uansett er vel mosjon og vektreduksjon det beste du kan gjøre for å holde blodtrykket OK. Blodtrykket stiger med alderen, men du skriver ikke hvor gammel du er. Jeg blir 41 i år. Bmi er fortsatt alt for høy, 35 nå, men den har vært så mye som 43 da. Målet er å komme under 30, men det tar tid. Jeg skal fortsette å trene, min 3 ganger i uka. Legen sa også at det at jeg hadde gått med hodepine så lenge også kunne gjøre sitt til at blodtrykket var litt høyere. Så får håpe fysio vil hjelpe så jeg slipper noe særlig mer hodepine. Mente den kom av stramme muskler i nakke og skuldre. Takk for svar 0 Siter
tilstede Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 Jeg blir 41 i år. Bmi er fortsatt alt for høy, 35 nå, men den har vært så mye som 43 da. Målet er å komme under 30, men det tar tid. Jeg skal fortsette å trene, min 3 ganger i uka. Legen sa også at det at jeg hadde gått med hodepine så lenge også kunne gjøre sitt til at blodtrykket var litt høyere. Så får håpe fysio vil hjelpe så jeg slipper noe særlig mer hodepine. Mente den kom av stramme muskler i nakke og skuldre. Takk for svar Jeg tror at det beste du kan gjøre er å fortsette å trene slik du gjør. Hvis du får en ytterligere vektnedgang, vil nok blodtrykket bli bedre også, selv om det ikke er så veldig høyt i utgangspunktet. 0 Siter
Gjest uten nick da Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 Ehm.. mitt var 150/105 eller noe sånt.... Jeg har lest: mindre salt, spise sunt, trim, nok hvile, ikke stresse, hvitløk, mindre kaffe/cola. 0 Siter
Gjest uten nick da Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 Jeg blir 41 i år. Bmi er fortsatt alt for høy, 35 nå, men den har vært så mye som 43 da. Målet er å komme under 30, men det tar tid. Jeg skal fortsette å trene, min 3 ganger i uka. Legen sa også at det at jeg hadde gått med hodepine så lenge også kunne gjøre sitt til at blodtrykket var litt høyere. Så får håpe fysio vil hjelpe så jeg slipper noe særlig mer hodepine. Mente den kom av stramme muskler i nakke og skuldre. Takk for svar Jeg er 33. Hva med yoga? 0 Siter
Gjest Noen råd til meg? Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 Jeg er 33. Hva med yoga? Ja, kanskje det kunne være noe? Har aldri prøvd det før. Har du god erfaring med det? Takk for svar. 0 Siter
Gjest Noen råd til meg? Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 Ehm.. mitt var 150/105 eller noe sånt.... Jeg har lest: mindre salt, spise sunt, trim, nok hvile, ikke stresse, hvitløk, mindre kaffe/cola. Ja, mitt var jo ikke høyt i forhold til ditt. Vet også at mitt er innenfor snittet, så man ikke trenger behandling. Men legen så gjerne at det var litt lavere..... Men du får vel medisiner for høyt blodtrykk? Og er vel til kontroll også da? Takk for noen gode råd. Synes det vanskeligste er i grunn saltmengden, selv om vi ikke har altfor mye av slike ferdig produkter. Noe blir det jo. Og det er det vel en del salt i slik. Slik som posesuppe, gryteretter og slikt, og annen ferdigmat. Drikker nok en del tab og pepsi max, burde man drikke mindre av slikt også da? Igjen, takk for gode råd. 0 Siter
Gjest uten nick da Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 Ja, kanskje det kunne være noe? Har aldri prøvd det før. Har du god erfaring med det? Takk for svar. Ja. Men man må ikke ha hodet i bakken (ikke "under" hjerte-høyde). 0 Siter
Gjest uten nick da Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 Ja, mitt var jo ikke høyt i forhold til ditt. Vet også at mitt er innenfor snittet, så man ikke trenger behandling. Men legen så gjerne at det var litt lavere..... Men du får vel medisiner for høyt blodtrykk? Og er vel til kontroll også da? Takk for noen gode råd. Synes det vanskeligste er i grunn saltmengden, selv om vi ikke har altfor mye av slike ferdig produkter. Noe blir det jo. Og det er det vel en del salt i slik. Slik som posesuppe, gryteretter og slikt, og annen ferdigmat. Drikker nok en del tab og pepsi max, burde man drikke mindre av slikt også da? Igjen, takk for gode råd. Jeg vet vi bør prøve å ha minst mulig ferdigmat, og heller kjøpe ferske varer. Det koster nok litt mer både i pris og tid..... Jeg skal til legen igjen, og jeg skal ha en blodtrykksmåler rundt armen et døgn. Kan hende blodtrykket var ekstra høyt fordi jeg var nervøs og hadde høy puls da jeg var hos legen (det er vanlig for meg). Men undertrykket trodde jeg ikke viste av dette. 0 Siter
fresja Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 Jeg hadde blotrykk omtrent som deg allerede da jeg var ca 20 år, uten at legen kommenterte det. For to år siden hadde det steget ganske mye, så nå går jeg på tabletter, og har det fått det lavere enn jeg noengang kan huske å ha målt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.