Gå til innhold

Klarer dere å se fremover?

Gjest dommedag, dyrets merke og helvete??

Anbefalte innlegg

Gjest dommedag, dyrets merke og helvete??
Skrevet

Kanskje dette skulle vært på psyk forum. Men poenget er at med alle skremselspropagandaen som er over alt nå begynner jeg å tvile på om jeg, og spesielt barnet mitt, har noen fremtid. Satt og hørte på Verdt og vite, der James Lovelock sier at størstedelen av jorda går under uansett hva vi gjør, at norge og england og sibir blir verdens livbåter, og at vi må innstille oss på krig og innvandring, og at mesteparten av jordens befolkning vil dø. Javel. Når da?

Uansett hva vi gjør vil det gå lukt til helvete. Jorda blir alt for varm, nesten alle dør, uansett hva vi spiser blir vi syke og feite og feilernært og får kreft og livsstilssykdommer. Uansett hvordan vi ter oss vil vi måtte ofre masse penger, og for oss normale mennesker som ikke har så mye å ofre av penger er det vanskelig å se på alle de rundt oss som velter seg i yachter og digre biler og svære hus og tjenere og vesker til 100000.- som uansett har nok penger til å kjøpe seg ut av regjeringens skattepåfunn og miljøavgifter og dyrere biler og forbud mot fyrkjeler og påbud om å kjøpe kjempedyre biodrivstoff- og pelletsovner.

Og samtidig er det et hevete i stort sett hele verden unntatt akkurat her hos oss, med krig og nød og vold og fanatisme, og selv her i norge bor det ekstreme muslimer som krever at vantro hunder ikke skal forstyrre dem i deres mishandling av barn (kjønnslemlestelse) og overgrep mot kvinner. Og for den del ekstremistiske kristne som forgriper seg mot barn og kvinner, de fins de også.

Og hele tiden er det innslag på TV om at folk syns maten er for dyr, og de drar til sverige og kjøper drittmat og går på europris og lidl for å få den billigste maten. Og alt som kommer på markedet tenker man at er laget av korrupte multinasjonale enorme pengegriske firmaer som overhodet ikke har noen annens beste enn sin egen pengebinge i tankene. Stod med noe fiberpulver i hånde på apoteket i går, gratis reklame fra et legemiddelfirma. Jeg aner jo ikke om det er tilsatt kreftfremkallende stoffer eller er giftig på lang sikt, eller om det er laget uten hensyn til at polarmåkene dør ut. Man kan jo ikke stole på noen i dette pengeslukende samfunnet. Regnsokgene hogges ned, dyrene avlives for pengenes skyld, kinesere holder bjørner fanget i bur og tapper gallen av dem for potensens skyld.

Det jeg lurer på er hvordan dere klarer å holde hodet kaldt. Nå begynner jeg å tippe over her føler jeg. Er det i en sånn verden, med sånne fremtidsutsikter i det hele tatt mulig å fortsette å leve sitt eget liv, "carpe diem", nyte de små ting og øyeblikkene, mens man samtidig har en redselsklump i magen over at jorda skal bli ødelagt? Hva er vitsen? Hva er vitsen med at politikerne snakker om global sikkerhet og terrorisme? Hvis man bare lar dem i fred og holder dem ute av vårt land vil de jo dø ut av seg selv når jordas klima er ødelagt? Hvordan klarer dere å late som ingenting overfor barna deres, og prøve å leve som normalt, og late som at dere tror de kommer til å ha en lys og fin fremtid med barn og barnebarn?

Klarer dere det?? Burde jeg snarest oppsøke det psykiatriske helsevesenet, eller er dette normale tanker bare litt i overkant akkurat nå?

Skrevet

«Vi takker deg, Herre Gud, du Allmektige,

du som er og som var,

fordi du har grepet makten, din store makt,

og er blitt konge.

Hedningfolkene ble harme,

men nå er din vredesdag kommet.

Nå er tiden da de døde skal dømmes,

nå skal du lønne dine tjenere profetene,

de hellige og dem som frykter ditt navn,

små og store,

og ødelegge dem som ødelegger jorden.»

Iflg. Johannes åpenbaring kap 11 vers 17 - 18

Skrevet

du som er og som var,

og er blitt konge.

små og store,

Ja det var jo et trøstens ord...

Gjest å se positivt på fremtiden??
Skrevet

du som er og som var,

og er blitt konge.

små og store,

Jotakk, konstruktiv tilbakemelding. Not.

Et spørsmål til deg: hvordan kan du leve med en tro på at du skal komme til himmelen mens dine nærmeste som ikke tror som deg skal til helvete? enn en mor hvis barn ikke er troende på samme måte, skal hun gå rundt å tro at barnet hennes skal til helvete mens hun skal til himmelen? Jeg fatter ikke hvordan noen kan leve med en sånn tro.

Dum signatur å bruke skjønner jeg, jeg har ingen som helst interesse av å diskutere endetiden i kristen forstand. Derfor skifter jeg til

Skrevet

Jotakk, konstruktiv tilbakemelding. Not.

Et spørsmål til deg: hvordan kan du leve med en tro på at du skal komme til himmelen mens dine nærmeste som ikke tror som deg skal til helvete? enn en mor hvis barn ikke er troende på samme måte, skal hun gå rundt å tro at barnet hennes skal til helvete mens hun skal til himmelen? Jeg fatter ikke hvordan noen kan leve med en sånn tro.

Dum signatur å bruke skjønner jeg, jeg har ingen som helst interesse av å diskutere endetiden i kristen forstand. Derfor skifter jeg til

Jeg tror ikke at jeg skal til himmelen eller at til helvete, heller ikke at andre mennesker skal til helvete.

Jeg sakset bare et sitat fra Bibelen, der det står at Gud skal gå til handling.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...