Gå til innhold

hva er det på mandag?

Anbefalte innlegg

Gjest puppis
Skrevet

vi har fri fra jobben på mandag. hvorfor det? fri 1mai ok, men det er jo bare 30 på mandag...fri mandag og tirsdag da?

Gjest Tacomix
Skrevet

Den forstod jeg ikke helt. Men kanskje det er pga. inneklemt dag mellom helg og helligdag.

Gjest puppis
Skrevet

Den forstod jeg ikke helt. Men kanskje det er pga. inneklemt dag mellom helg og helligdag.

ja det er kanskje mulig..

Gjest dagen før rød helligdag
Skrevet

Det er vel en del arbeidsplasser hvor man har stengt dagen før en rød helligdag. Iallefall i lo-organiserte bedrifter vil jeg tro.

Også en del andre arbeidsgivere har stengt på inneklemte dager, slik som nå 30 april og 18 mai.

Skrevet

Du har ikke misforstått dA? Neste mandag er det vel 2-pinsedag.

Gjest Tacomix
Skrevet

ja det er kanskje mulig..

Det er hvertfall det jeg tror. Etter ditt innlegg her så kom jeg jo på at butikkene er stenkte på tirsdag. Kanskje jeg må ut på mandag da.

Skrevet

Pinse FØR Kristi Himmelfartsdag?? :-) 2. pinsedag er 28. mai!

mvh

Gjest mandolina
Skrevet

Det er 4 uker til pinse, pinselørdag er 27. mai.

Hilsen

Gjest Tacomix
Skrevet

Nei, vet du hva pekkaline. Året går ikke så fort. 2. pinsedag er ikke før 28 mai. Nå må du roe ned litt her synes jeg;)

Skrevet

Ja jeg ser nå at det er ei uke mellom her :) pINSA BEGYNNER 25MAI :) hehe, godt å se at det er litt liv her!!!!! ;)

Skrevet

Der jeg jobbet før, var inneklemte fridager fri. Vi jobbet dem inn kollektivt som en del av fleksitidsordningen, dvs. vi hadde lenger normalarbeidsdag. Enkelte år var det en god del slike dager, andre gangen bare fredagen som alltid blir "inneklemt" fordi Kristi Himmelfart bestandi er på en torsdag.

Det var en privat bedrift. Det som står lenger ned her om at LO-bedrifter "automatisk" har fri slike dager, tillater jeg meg å tvile sterkt på. Den nevnte fredag etter Kr. Himmelfart (som i år også er dagen etter 17. mai, men det er jo tilfeldig) er heller ikke noen helligdag, selv om mange har eller tar fri den dagen. Det er noe bedriftene ordner opp med selv.

Gjest Tacomix
Skrevet

Ja jeg ser nå at det er ei uke mellom her :) pINSA BEGYNNER 25MAI :) hehe, godt å se at det er litt liv her!!!!! ;)

hadde det vært 2 pinsedag om 1,5 uke så skulle jeg jo reise på ferie snart. Hadde ikke gjort noe det. Men da hadde jeg virkelig hatt dårlig tid med mine oppgaver.

bra at det er aktivitet på dol igjen ja:)

Gjest puppis
Skrevet

Det er hvertfall det jeg tror. Etter ditt innlegg her så kom jeg jo på at butikkene er stenkte på tirsdag. Kanskje jeg må ut på mandag da.

hehe ja kanskje det:)

hvilke dager er det fri i pinsen da? er ikke helt kommet inn i disse fridagene ennda..

Gjest Tacomix
Skrevet

hvilke dager er det fri i pinsen da? er ikke helt kommet inn i disse fridagene ennda..

http://www.hogia.no/default.asp?pageid=773&struktur=773;

sjekk denne linken. I pinsen tror jeg at det bare er mandag 28 mai som er hellig dag. ikke 26 også. tror det

Jeg kan ikke dette med helligader, ikke lett å bo alene og holde styr på alt.

Skrevet

Det er ihvertfall ikke vanlig fridag på min jobb, men mange avspasserer den dagen for å få en langhelg.

Skrevet

I pinsen stenger ofte butikkene tidligere enn vanlig på pinseaften (lørdag). Det er lurt å sjekke oppslag i butikken på forhånd. Første pinsedag er søndag, og annen pinsedag er mandag, og helligdag med stengte butikker.

Skrevet

På vår jobbkalender for 2007 er mandag 30.07.07 oppsatt som feriedag. D.v.s. det er bare et forslag, vi tar alltid "reste" av ferien når arbeidssituasjonen tillater det eller vi skal noe spesielt. Jeg kan f.eks. ikke ta fri siste dagen i en måned for jeg jobber på en regnskapsavdeling. Mange arbeidsoppgaver er det for sent å gjøre den første i neste måned.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...