Gå til innhold

ok med slik reklame?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stormberg har lagt om stilen og har en reklame der to menn leier hverandre, hva synes du om dette? Jeg har ikke imot homofili, men det er sjeldent man ser det i hverdagen (to jenter som leier er "vanlig" nå....).

http://www.fvn.no/na24/article468180.ece

Skrevet

Ja det er OK, men jeg ville nok stusset litt første gang jeg så den om jeg ikke hadde sett denne tråden. Men jeg er ikke enig i det de sier om at det ikke er utradisjonelt. Det er det da.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Syns det er helt OK. Det kommer jo ikke akkurat som noen bombe i 2007 at to menn kan være kjærester og leie på hverandre. ;-)

Skrevet

Hva er galt med den? Synes den var søt jeg.

Skrevet

Ja det er OK, men jeg ville nok stusset litt første gang jeg så den om jeg ikke hadde sett denne tråden. Men jeg er ikke enig i det de sier om at det ikke er utradisjonelt. Det er det da.

Ja det er første gang jeg ser det slik i reklame.

Skrevet

Syns det er helt OK. Det kommer jo ikke akkurat som noen bombe i 2007 at to menn kan være kjærester og leie på hverandre. ;-)

Nei, og sex er jo brukt opp nå, det er ikke så tabu lengre å snakke om. Det er nok det de vil oppnå med dette også.

Skrevet

Hva er galt med den? Synes den var søt jeg.

Jeg synes ikke det er noe galt med den, men at to menn leier i en reklame er det første gang jeg ser :) De fleste av oss kjenner vel noen nå som er homo. Det å se det sånn åpenlyst i reklame, det er nytt for meg :)

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg synes ikke det er noe galt med den, men at to menn leier i en reklame er det første gang jeg ser :) De fleste av oss kjenner vel noen nå som er homo. Det å se det sånn åpenlyst i reklame, det er nytt for meg :)

Ikea har gjort det.

Mrs. Wallace
Skrevet

"Jeg har ikke imot homofili, men det er sjeldent man ser det i hverdagen"

Vi har åpenbart veldig forskjellige hverdager.

Jeg synes reklamen ser fin ut, jeg.

Skrevet

Ikea har gjort det.

Ok vi har ikke ikea i nærheten. Ja men da er de igang med den nye reklame-trenden kan man kanskje si.

Skrevet

"Jeg har ikke imot homofili, men det er sjeldent man ser det i hverdagen"

Vi har åpenbart veldig forskjellige hverdager.

Jeg synes reklamen ser fin ut, jeg.

Ok, så du er vant med å se menn leier hverandre osv? Jeg jobbet på hotell for noen år siden, da så jeg det oftere. Ser lite til det i min hverdag nå. Hvor el i hvilke situasjoner ser du dem da?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nei, og sex er jo brukt opp nå, det er ikke så tabu lengre å snakke om. Det er nok det de vil oppnå med dette også.

Nå mistet du meg! Oppnå hva da? Klarer du å se sex i den reklamen der er du god. Å se to mennesker holde hverandre i hendene, enten det er en mann og en kvinne, to menn eller to kvinner er så fjernt fra sex som det kan komme. I alle fall er det ikke i nærheten av hva som får meg til å tenke "koffert".

Skrevet

Nå mistet du meg! Oppnå hva da? Klarer du å se sex i den reklamen der er du god. Å se to mennesker holde hverandre i hendene, enten det er en mann og en kvinne, to menn eller to kvinner er så fjernt fra sex som det kan komme. I alle fall er det ikke i nærheten av hva som får meg til å tenke "koffert".

Hehe, nå misforstod du meg :) Jeg mener at man har spilt mye på pupper, former og hint om sex eks nakne føtter under dyne osv. Dette er noe for seg selv, ikke som jeg kopler med dette nye. Det er ikke så mange som reagerer på dette lengre.

Kanskje de får frem at det å være sammen med samme kjønn er naturlig? For du vet at jo mer vi ser ting i media, jo lettere er det å forstå at det er "vanlig" eller gammelt nytt. Tidligere har det vært hun og han-kjønn som har vært fremstilt. Norge opplyses gjennom reklamer på en måte? Forstår du meg nå? :)

Mista nikket
Skrevet

Syns sånn reklam er helt ok.

Tror det var en eller annen brusreklame som hadde 2 homofile menn med. Det var en jente som trodde den ene øyenflørtet med henne, men han smilte til mannen bak henne. Så kam han fram og de kysset hverandre.

Mrs. Wallace
Skrevet

Ok vi har ikke ikea i nærheten. Ja men da er de igang med den nye reklame-trenden kan man kanskje si.

Tror det er 4-5 år siden, jeg.

Mrs. Wallace
Skrevet

Syns sånn reklam er helt ok.

Tror det var en eller annen brusreklame som hadde 2 homofile menn med. Det var en jente som trodde den ene øyenflørtet med henne, men han smilte til mannen bak henne. Så kam han fram og de kysset hverandre.

Stemmer det! Var det ikke Solo?

Skrevet

Men det er jo ikke normalt å vise det i reklamefilmer enda. Sannsynligvis vil den bli snakket mer om enn om det var en mann og en dame som leide hverandre, og bedriften bak reklamen får viljen sin: de blir mye omtalt.

Mista nikket
Skrevet

Stemmer det! Var det ikke Solo?

Der sa du det. Solo var det

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hehe, nå misforstod du meg :) Jeg mener at man har spilt mye på pupper, former og hint om sex eks nakne føtter under dyne osv. Dette er noe for seg selv, ikke som jeg kopler med dette nye. Det er ikke så mange som reagerer på dette lengre.

Kanskje de får frem at det å være sammen med samme kjønn er naturlig? For du vet at jo mer vi ser ting i media, jo lettere er det å forstå at det er "vanlig" eller gammelt nytt. Tidligere har det vært hun og han-kjønn som har vært fremstilt. Norge opplyses gjennom reklamer på en måte? Forstår du meg nå? :)

Ja, det var jo en lettelse at jeg misforsto deg! :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Men det er jo ikke normalt å vise det i reklamefilmer enda. Sannsynligvis vil den bli snakket mer om enn om det var en mann og en dame som leide hverandre, og bedriften bak reklamen får viljen sin: de blir mye omtalt.

Det er selvsagt alltid reklamens mål å skille seg ut eller forsåvidt også oppfattes som kontroversiell. På samme måte som det har vært et mål med nytenkning i reklame av samme grunn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...