Gå til innhold

hvordan kan jeg hindre meg selv i og ta selvmord

Anbefalte innlegg

hvordan kan jeg hindre meg selv i og ta selvmord?

jeg har slitt med selvmords tanker lenge nå. skader meg selv hyppig og, ja jeg vil ta livet mitt...det er ikke vits og leve lenger ..de vil få det bedre uten meg uannsett...gir opp..det er det jeg skal gjøre, jeg har samlet en del piller som jeg skal ta, en gang kommer jeg til og gjøre det, jeg vet det..jeg sliter med depresjon så livet mitt er ganske mørkt nå.jeg orker ikke krige med meg selv mer, orker ikke mer. så jeg ber dere hva skal jeg gjøre?

Fortsetter under...

Gjest StineDY

Først så kaster du tablettene, så går du til fastlegen eller ringer psykriatisk team i den kommunen du bor.

Tenk om tablettene ikke gjør annet enn at du får en hjerneskade? Skummel tanke. Vil du ta sjansen på det?

Så kast tablettene i do. Dra ned og borte er de. Gjør det nå.

Gjest Gjør noe aktivt!

Når du har det slik du har det nå, er det en rekke ting du kan gjøre. Du trenger heller ikke gjøre alt på en gang.

Det finnes medisiner som kan hjelpe mot selvmordstanker. Når du er så deprimert, burde du prøve et SSRI, eller en annen medisin mot depresjon. De kan virkelig hjelpe deg, hvis du finner den rette medisinen. Hvis du allerede går på en medisin, bør du snakke med legen om doseøkning eller et bytte. Muligens en tilleggsmedisin.Kanskje er du skeptisk til medisiner, men du har ikke så mye å tape på å prøve.

Hvis ikke du har noen å snakke med, ville jeg gjort et aktivt forsøk på å finne noen. Legen din kan hjelpe deg til en psykolog, eller en psykiatrisk sykepleier.

Uansett hva du gjør, ville jeg tatt kontakt med legen min. Sett opp en dobbeltime. Forbered hva du skal si.

Gjest lyspæra65

Sett deg selv en sikker dato, bursdagen din/noen du hater sin osv, helst en stykke fram i tid. Er ting fortsatt like jævlige da, så gjør det. Er det ikke, la vær. Dette hjalp meg, pga det var såpass lenge til, at jeg lot bare ting skure å gå, ting ordnet seg jeg følte meg bedre osv, datoen kom og gikk...

Huff, jeg føler med deg når du sliter slik at du vurderer selvmord. Jeg håper det ordner seg for deg, og at du får den hjelpen _du_ trenger!

Har du vurdert kostholdet ditt? Man _kan_ faktisk få depresjoner og selvmordstanker av feil kost! Her kan du lese en historie om det: http://www.matoghelse.no/index.php?id=309613

ta også gjerne en titt på http://www.npif.no - norsk proteinintoleranseforening.

Jeg har aldri slitt så tungt som deg, men jeg har vært tungsinnig og orkesløs og omlegging av kosten hjalp for meg!

MEN, hvis du ønsker å prøve, så ta en urinprøve først! Du kan bruke et vanlig prøveglass fra apoteket. Fyll det 3/4 på midtstråle morgenurin og frys det ned umiddelbart! Hvis det viser seg at det å legge om kosten og eliminere melk og gluten hjelper, så har du en prøve du kan sende inn og få svar på om det _er_ proteinintoleranse. Hvis du ikke har gjort dette på forhånd, må du gå tilbake til gluten og melkeholdig kost i minst 14 dager før du kan ta prøven og tro du meg, det vil du ikke!

Lykke til!

-Ruskesnusk

(Dag 5. med melk og mel. *sukk*)

Annonse

Legg deg inn! Her jeg bor har vi et lavterskeltilbud der man kan ringe direkte til en akuttenhet om man er i krise, og få snakke med kyndige folk. Om ikke "bare" en prat hjelper, kommer de gjerne på hjemmebesøk. Jeg fikk 9 dagers inneleggelse ved akuttenheten før et mer langvarig opphold. Det var livreddende for meg.

Nå er det ikke alle kommuner som har en slik ordning, men om du er så langt nede at det står om livet, så plikter fastlegen din å foreta seg noe. Det betinger selvfølgelig at du forteller noe om hvordan du har det nå. Så, uansett om det er til en akuttenhet eller en fastlege; ring og be om hjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...