Gjest synspunkter Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 Hva synes dere om at psykisk utviklingshemmede Morten Kåre og May Britt fra Kabal i hjerter ikke får gifte seg? 0 Siter
vanilje Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 Jeg synes de bør få gifte seg. Er det unger de bekymrer seg for, så er det (dessverre) lov til tvangsabort eller andre tiltak som hindrer barn. 0 Siter
Jeannie Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 Jeg synes de bør få gifte seg. Er det unger de bekymrer seg for, så er det (dessverre) lov til tvangsabort eller andre tiltak som hindrer barn. Sa hun ikke i dokumentaren at hun er sterilisert da? Da da er jo heller ikke det noe problem. 0 Siter
fresja Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 Dersom du mener de paret fra Bergen vi så en TV-dokumentar om, så var vel argumentet at hun kanskje ikke ville være i stand til å pleie ham når han ble gammel og pleietrengende... Han var en del eldre. Vi har mange eksempler blant åndsfriske der kona sliter seg ut på å pleie sin syke mann. 0 Siter
vanilje Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 Sa hun ikke i dokumentaren at hun er sterilisert da? Da da er jo heller ikke det noe problem. Da skjønner jeg ikke hvorfor de ikke får lov......... 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 Jeg synes de bør få gifte seg. Er det unger de bekymrer seg for, så er det (dessverre) lov til tvangsabort eller andre tiltak som hindrer barn. Det er ikke selve ekteskapet det blir barn av, da... 0 Siter
Gjest synspunkter Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 Dersom du mener de paret fra Bergen vi så en TV-dokumentar om, så var vel argumentet at hun kanskje ikke ville være i stand til å pleie ham når han ble gammel og pleietrengende... Han var en del eldre. Vi har mange eksempler blant åndsfriske der kona sliter seg ut på å pleie sin syke mann. Hvem er det som har noen garanti på at de kan stelle mannen sin når de blir eldre? Og er det det som skal være forutsetningen for å inngå ekteskap, er det mange som ikke burde/kan giftet seg. 0 Siter
tiliti Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Kan ikke skjønne annet enn at det bryter med anti-diskriminerings konvesjonen Norge akkurat har undertegnet. http://www.dok.no/index.php?cat=46077&id=448318&showtipform=1 0 Siter
fresja Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Hvem er det som har noen garanti på at de kan stelle mannen sin når de blir eldre? Og er det det som skal være forutsetningen for å inngå ekteskap, er det mange som ikke burde/kan giftet seg. Enig med deg. "Pass av gammel/syk ektefelle" er et dårlig argumet for å avslå ekteskap mellom funksjonshemmede. Funksjonshemmede trenger som oftest enda mer hjelp om de er single. Men generelt virker det som om samfunnet mener at om den ene ektefellen er sånn noenlunde bra, skal han slite seg ut på stell av kone/mann. Noen må f.eks. passe på en senil ektemake 24 timer i døgnet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.