Gå til innhold

"de vet ikke hva de gjør..."(?)

Anbefalte innlegg

Gjest synspunkter
Skrevet

Hva synes dere om at psykisk utviklingshemmede Morten Kåre og May Britt fra Kabal i hjerter ikke får gifte seg?

Skrevet

Jeg synes de bør få gifte seg.

Er det unger de bekymrer seg for, så er det (dessverre) lov til tvangsabort eller andre tiltak som hindrer barn.

Skrevet

Er det unger de bekymrer seg for, så er det (dessverre) lov til tvangsabort eller andre tiltak som hindrer barn.

Sa hun ikke i dokumentaren at hun er sterilisert da?

Da da er jo heller ikke det noe problem.

Skrevet

Dersom du mener de paret fra Bergen vi så en TV-dokumentar om, så var vel argumentet at hun kanskje ikke ville være i stand til å pleie ham når han ble gammel og pleietrengende...

Han var en del eldre. Vi har mange eksempler blant åndsfriske der kona sliter seg ut på å pleie sin syke mann.

Skrevet

Sa hun ikke i dokumentaren at hun er sterilisert da?

Da da er jo heller ikke det noe problem.

Da skjønner jeg ikke hvorfor de ikke får lov.........

Mrs. Wallace
Skrevet

Det er ikke selve ekteskapet det blir barn av, da...

Gjest synspunkter
Skrevet

Dersom du mener de paret fra Bergen vi så en TV-dokumentar om, så var vel argumentet at hun kanskje ikke ville være i stand til å pleie ham når han ble gammel og pleietrengende...

Han var en del eldre. Vi har mange eksempler blant åndsfriske der kona sliter seg ut på å pleie sin syke mann.

Hvem er det som har noen garanti på at de kan stelle mannen sin når de blir eldre? Og er det det som skal være forutsetningen for å inngå ekteskap, er det mange som ikke burde/kan giftet seg.

Skrevet

Hvem er det som har noen garanti på at de kan stelle mannen sin når de blir eldre? Og er det det som skal være forutsetningen for å inngå ekteskap, er det mange som ikke burde/kan giftet seg.

Enig med deg. "Pass av gammel/syk ektefelle" er et dårlig argumet for å avslå ekteskap mellom funksjonshemmede. Funksjonshemmede trenger som oftest enda mer hjelp om de er single.

Men generelt virker det som om samfunnet mener at om den ene ektefellen er sånn noenlunde bra, skal han slite seg ut på stell av kone/mann. Noen må f.eks. passe på en senil ektemake 24 timer i døgnet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...