Gå til innhold

Å vente på frieri - FU

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid ville det gått i et forhold før du hadde begynt å forvente at partneren hadde fridd til deg?

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

15

• Lillemus

5

• jubalong70

3

• willow

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Laaaaang tid. For meg flere ÅR. Om min nåværende mann hadde snakket om det for tidlig, så ville jeg kanksje rømt...

Skrevet

Jeg vil bli svært overrasket om min kjære frir, uansett hvor lenge vi har vært sammen. :o) Han er bare ikke typen til det.

Selv om han har gått fra "Jeg skal aldri gifte meg!" til "Hvis jeg en gang skal gifte meg..." Dessuten har jeg spurt ham om han hadde svart blankt nei om jeg fridde og da svarte han at det hadde han nok ikke... :o)

Gjest lyspæra65
Skrevet

syns frieri med raskt ekteskap er veldig bortkastet, det er de som brytes raskest i 9 av 10 tilfeller (klart noen dør av alderdom sammen etter å ha giftet seg etter et år sammen i midten av 20 årene liksom, men flertallet skiller seg).

For meg betyr ekteskap familie og barn, og det haster overhodet ikke for meg, og jeg skal kjenne han godt, minst 5-6 år før det i det hele tatt blir snakk om "familie" og ikke "oss 2". Så om det plutselig skjedde nå, ville jeg fortklart at jeg vil vente, det får han respektere.

foreldrene til typen er forresten forlovet på 30 året..

Skrevet

Det kommer vel an på hvor gammel man er. Jeg har ventet et snaut år nå tenker jeg, og vi har snakket om det. Men noe frieri tror ikke det kommer; vi blir nok bare enige på et tidspunkt; så ventet er vel ikke det rette ordet. Egentlig tror jeg ikke det skjer noe før jeg bestiller lokale og tid hos presten...

Skrevet

Jeg vil bli svært overrasket om min kjære frir, uansett hvor lenge vi har vært sammen. :o) Han er bare ikke typen til det.

Selv om han har gått fra "Jeg skal aldri gifte meg!" til "Hvis jeg en gang skal gifte meg..." Dessuten har jeg spurt ham om han hadde svart blankt nei om jeg fridde og da svarte han at det hadde han nok ikke... :o)

Jeg trodde dere var forlovet?

Skrevet

Min fridde etter to år som samboere, totalt to og et halvt år som kjærester. Det syns jeg var helt fint, akkurat passe:) Vi skal gifte oss neste sommer.

Skrevet

Jeg trodde dere var forlovet?

Joda, vi er forlovet, men uten å sette noen bryllupsdato av den grunn. :o) Vi kan ikke gifte oss på flere år ennå, men ville alikevel forlove oss for å vise at vi hører sammen og at det er oss to. :o)

Så jeg anser ikke forlovelsen som et frieri nei. Har planlagt dato for et mulig frieri da! ;o)

Skrevet

Joda, vi er forlovet, men uten å sette noen bryllupsdato av den grunn. :o) Vi kan ikke gifte oss på flere år ennå, men ville alikevel forlove oss for å vise at vi hører sammen og at det er oss to. :o)

Så jeg anser ikke forlovelsen som et frieri nei. Har planlagt dato for et mulig frieri da! ;o)

Så forlovelse først og frieri etterpå... :-)

Skrevet

Så forlovelse først og frieri etterpå... :-)

*Hihi* Hos oss ble det nok en omvendt rekkefølge av det som er vanlig ja. :o)

Skrevet

*Hihi* Hos oss ble det nok en omvendt rekkefølge av det som er vanlig ja. :o)

Hehe... Jeg venter nok forgjeves på frieri jeg... :-)

Skrevet

Forventes det da? Ikke alle er ute etter å gifte seg heller tror jeg. Mange velger å leve samme som gifte uten å gifte seg. Jeg levde sammen med min mann i 14 år før vi giftet oss :)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

syns frieri med raskt ekteskap er veldig bortkastet, det er de som brytes raskest i 9 av 10 tilfeller (klart noen dør av alderdom sammen etter å ha giftet seg etter et år sammen i midten av 20 årene liksom, men flertallet skiller seg).

For meg betyr ekteskap familie og barn, og det haster overhodet ikke for meg, og jeg skal kjenne han godt, minst 5-6 år før det i det hele tatt blir snakk om "familie" og ikke "oss 2". Så om det plutselig skjedde nå, ville jeg fortklart at jeg vil vente, det får han respektere.

foreldrene til typen er forresten forlovet på 30 året..

"syns frieri med raskt ekteskap er veldig bortkastet, det er de som brytes raskest i 9 av 10 tilfeller (klart noen dør av alderdom sammen etter å ha giftet seg etter et år sammen i midten av 20 årene liksom, men flertallet skiller seg)."

For det ene av 10 tilfeller er det ikke bortkastet ;-) Jeg ser at du beskriver meg her, rent bortsett fra at jeg ikke har dødd av alderdom enda, og at vi bare hadde vært sammen i et halvt år før vi giftet oss.

Skrevet

Jeg hadde heller gått å håpet på at han ikke skulle fri---hvis han likevel fridde en dag, da hadde han fått et klart nei :o)

Skrevet

Da vet jeg når det blir, da vil jeg være fluen på veggen, men det er jo lenge til ;o)

(Ps, jeg syntes bursdagsgaven var kjempeflott, du er utrolig flink, skal få handle alle julegavene for meg til jul du ;o) :o)

Skrevet

Laaaaang tid. For meg flere ÅR. Om min nåværende mann hadde snakket om det for tidlig, så ville jeg kanksje rømt...

Jeg pleier å rømme ;o) Derfor jeg så fort blir singel......De frir jo før en rekker å bli kjent idag :o)

Skrevet

Spørs litt. I mitt tilfelle: fem år.

Her har det snart gått seks. Vi har bodd sammen i fem av disse. Jeg har satt en deadline, som han ikke vet om, og det er at om han ikke frir innen 29 februar neste år så gjør jaggu meg jeg det. Siden det er skuddårsdag ;)

Skrevet

Jeg ventet aldri. Jeg ringte rundt til familien hans og sa vi skulle gifte oss på deres familiested i løpet av sommeren. Så ble det slik...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...