Gå til innhold

Å vente på frieri - FU

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ventet aldri. Jeg ringte rundt til familien hans og sa vi skulle gifte oss på deres familiested i løpet av sommeren. Så ble det slik...

Uten å fortelle ham om det først...?

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

15

• Lillemus

5

• jubalong70

3

• willow

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Spørs litt. I mitt tilfelle: fem år.

Her har det snart gått seks. Vi har bodd sammen i fem av disse. Jeg har satt en deadline, som han ikke vet om, og det er at om han ikke frir innen 29 februar neste år så gjør jaggu meg jeg det. Siden det er skuddårsdag ;)

Det er 24. februar kvinner har lov til å fri, og den datoen kommer hvert år. :-)

Skrevet

Jeg pleier å rømme ;o) Derfor jeg så fort blir singel......De frir jo før en rekker å bli kjent idag :o)

Hvor finner du de mennene hen? Alle menn jeg har vært borte i har panikkangst når det gjelder ekteskap. Barn, jada, men å gifte seg, nei, det blir for bindende...

Skrevet

Det er 24. februar kvinner har lov til å fri, og den datoen kommer hvert år. :-)

Når kom den datoen?

Jeg Har kun hørt om 29 februar....

Nå har ikke jeg tenkt å fri da, men ... :o)

Skrevet

Hvor finner du de mennene hen? Alle menn jeg har vært borte i har panikkangst når det gjelder ekteskap. Barn, jada, men å gifte seg, nei, det blir for bindende...

De er i 40års krisa tenker jeg.....de trenger noen til husarbeid, noen til å aktivisere seg og barna, og ei elskerinne....

Ikke rart jeg rømmer :o)

Skrevet

Når kom den datoen?

Jeg Har kun hørt om 29 februar....

Nå har ikke jeg tenkt å fri da, men ... :o)

Aner ikke, men jeg har alltid hørt 24. februar.

Skrevet

De er i 40års krisa tenker jeg.....de trenger noen til husarbeid, noen til å aktivisere seg og barna, og ei elskerinne....

Ikke rart jeg rømmer :o)

Tja, de er jo litt yngre de jeg har støtt på som potensielle friere. Men jeg kjenner svært få menn som sier de ønsker å gifte seg en dag. Jeg kan bare komme på en i farta, og han begynner å bli desperat. Han er 31, singel og vil ha barn når han blir 35. Han vil også gjerne være kjærester i to år før han gifter seg og gift i to år før han får barn, så det begynner å haste...

Skrevet

Tja, de er jo litt yngre de jeg har støtt på som potensielle friere. Men jeg kjenner svært få menn som sier de ønsker å gifte seg en dag. Jeg kan bare komme på en i farta, og han begynner å bli desperat. Han er 31, singel og vil ha barn når han blir 35. Han vil også gjerne være kjærester i to år før han gifter seg og gift i to år før han får barn, så det begynner å haste...

Da kan du glede deg til du nærmer deg 40, da ligger det lange rekker etter deg med gifteklare menn :o)

Og det verste med dem, er at de gir seg aldri... :o))

Ja,da har kameraten din temmelig dårlig tid :o)

Skrevet

Ser ut til at de fleste her har lagt seg nå :o)

Vi får vel dulte etter om det skal bli noe søvn på oss også :o)

Drømme om frierne ;o)

Nattklem til deg Sofline, og til dere andre som fortsatt er våkne

Skrevet

Tja, det kom jo helt an på forholdet.

Mannen min og jeg hadde vært sammen i 4 år før han fridde. Jeg hadde jo hintet litt i noen måneder om at det ville være trygt å fri da :)

5 år etter at vi ble sammen giftet vi oss. Nå har vi vært gift i snart 8 år, og det ser ikke ut til at det tar slutt med det første ;)

Skrevet

Neida, det er skuddårsdagen at kvinnen har lov til å fri.

Noen gjør det også på Valentines - som er 14. februar.

Skrevet

Uten å fortelle ham om det først...?

Han fikk jo vite det etter hvert..

Skrevet

Tja, det kommer vel helt an på forholdet? Min mann fridde på toårsdagen vår, og da hadde det egentlig ligget i kortene en stund allerede :o)

Nå er vi sammen på femte året og venter barn nr 2!

:o)

Skrevet

syns frieri med raskt ekteskap er veldig bortkastet, det er de som brytes raskest i 9 av 10 tilfeller (klart noen dør av alderdom sammen etter å ha giftet seg etter et år sammen i midten av 20 årene liksom, men flertallet skiller seg).

For meg betyr ekteskap familie og barn, og det haster overhodet ikke for meg, og jeg skal kjenne han godt, minst 5-6 år før det i det hele tatt blir snakk om "familie" og ikke "oss 2". Så om det plutselig skjedde nå, ville jeg fortklart at jeg vil vente, det får han respektere.

foreldrene til typen er forresten forlovet på 30 året..

Det tror jeg ingenting på! Det der med 9 av 10 osv.

Det er helt sikkert noen som gifter seg uten å ha overveid spørsmålet grundig nok, men det kan gjelde både dem som er superforelsket og dem som kanskje gifter seg etter mange års ugift samliv kanskje som et siste desperat forsøk på å redde forholdet.

Jeg tror faktisk at det å "gi seg hen" til sin elskede - følelsesmessig sett - tidlig i forholdet vil kunne ha stor betydning for forholdes sjanse til å lykkes. Og det å gifte seg _kan_ være en måte å gi seg hen på i denne forstand, men ikke nødvendigvis.

Jeg kjenner flere som har vært i kjæresteforhold der man har gått for mye "på vent", og denne "vente og se"-holdningen tar til slutt knekken på forholdet. Da er det bedre å klart satse på hverandre tidlig.

Men det hjelper jo ikke å formelt sett gifte seg hvis man likevel ikke satser følelsesmessig, da.

Skrevet

Neida, det er skuddårsdagen at kvinnen har lov til å fri.

Noen gjør det også på Valentines - som er 14. februar.

Nei, det er altså den 24. Jeg så i hvert fall et TV-innslag om det i fjor, og da var det da ikke skuddår.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...