Gå til innhold

Hvor får en kjøpt fersk oliven?

Anbefalte innlegg

Gjest oliven i fersk form
Skrevet

Tenker på at jeg ikke vil kjøpe disse som ligger i glass og er full av salt jeg ikke ønsker,

Skrevet

Det er jo flere butikker som selger oliven i ferskvaredisken, men min erfaring er at disse er vel så mye saltet som de på glass..

Skrevet

Kan man i det hele tatt få oliven som ikke er saltet? Saltet er der for å trekke ut bitterstoffer(?) av olivenene. Tro meg, du vil ikke ha oliven som kommer rett fra treet ;-) Dersom jeg ikke husker feil, er de dessuten skadelige for oss å spise.

Skrevet

Kan man i det hele tatt få oliven som ikke er saltet? Saltet er der for å trekke ut bitterstoffer(?) av olivenene. Tro meg, du vil ikke ha oliven som kommer rett fra treet ;-) Dersom jeg ikke husker feil, er de dessuten skadelige for oss å spise.

Det var det jeg selv også tenkte. Jeg er glad i oliven, men noen sier det er usunt fordi den er saltet såpass mye på disse glassene.

Gjest lyspæra65
Skrevet

Det var det jeg selv også tenkte. Jeg er glad i oliven, men noen sier det er usunt fordi den er saltet såpass mye på disse glassene.

Salt er ikke usunt, så litt saltet oliven er ikke farlig. Problemet er heller all ferdigmaten folk spise, som det er ALTFOR mye salt i. Er du bekymret for det, lag mest mulig mat fra bunnen av heller, og salt selv. Så noen små uskyldige oliven kan ikke skade deg fordi de er saltet, det er heller "alt det andre" du kanskje spiser.

Skrevet

Jeg tror man må være skikkelig glad i oliven for å få i seg for mye salt av dem! Det er jo ganske mektig mat! Dessuten er jo olivenen i seg selv sunn, så jeg hadde nok spiste dem med god samvittighet!

Skrevet

Salt er ikke usunt, så litt saltet oliven er ikke farlig. Problemet er heller all ferdigmaten folk spise, som det er ALTFOR mye salt i. Er du bekymret for det, lag mest mulig mat fra bunnen av heller, og salt selv. Så noen små uskyldige oliven kan ikke skade deg fordi de er saltet, det er heller "alt det andre" du kanskje spiser.

Jeg er nok nøye med kosten, omtrent alt her i huset blir laget fra grunnen av. Det var derfor jeg lurte på om det fantes mulighet for oliven uten så mye salt. Er opptatt av hva en putter i seg jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...