Gjest baloba Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 Jeg har vært delvis sykmeldt i flere år nå, og har fått signaler om at arbeidsplassen ønsker å si meg opp. Selv har jeg heller ingen ønsker om å fortsette arbeidsforholdet. Er det lurest å bli sagt opp eller si opp selv, i forhold til rettigheter, stønader, aetat o.l.? 0 Siter
Sofline Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 I forhold til å få dagpenger er det best å bli sagt opp. Ellers risikerer du karantene før du kan få dagpenger. 0 Siter
Elis31 Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 I forhold til å få dagpenger er det best å bli sagt opp. Ellers risikerer du karantene før du kan få dagpenger. Ta en prat med arbeidskontoret om at hvis du sier opp jobben vil det gi deg best mulighet for å få ny jobb. Du vil uansett trolig miste jobben, og eventuelt bli fortsatt syk av å jobbe der. Jeg tror arbeidskontoret vil skjønne det... 0 Siter
maire Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 Hvis du har vært delvis sykemeldt i mange år, kanskje du kunne gå over på rehabilitering og skaffe deg en ny utdannelse? 0 Siter
willow Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Det beste, rettighetsmessig, er å bli sagt opp. Om de har gitt signaler på at de ter det de ønsker å gjøre, kan du kanskje si at det går greit for deg? 0 Siter
Gjest dingdong Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 dette har jeg nettopp vært igjennom så dette kan jeg!! det beste er å si opp! jeg fikk og beskjed om å bli oppsagt var det beste,så det gjorde jeg. det endte med at jeg ble satt i karantene og fikk dagpenger etter først 9 uker!!! når en får sparken kan arb.giver føre opp at du selv var skyldig i det og det vil føre til karantene. (vær obs på dette) sjefen min var kanonkul med meg hele tiden da jeg var der,men viste drittsekk siden når jeg ble oppsagt. ikke alle sjefer er like,men denne var ikke sann!! det jeg fikk vite i ettertid var at jeg burde ha snakket med nav om at jeg evt misstrivdes i jobben og ikke minst i din tilstand si fra om sykemld. da vil de finne den beste løsningen og du vil få penger som før...bare dagpenger.. om sjefen din er supersnill så la deg ikke bli lurt altså. trodde aldri min eks sjef kunne vende meg ryggen på den måten. lykke til! 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Jeg var i den situasjonen at jeg måtte vurdere dette etter at jeg selv var begynt på attføring og ikke kunne regne med at jeg fikk videre permisjon fra jobben min. Jeg sa opp selv, noe jeg er veldig glad for i ettertid. Fikk sluttattest fra jobben uten at det er nevnt med et ord at jeg kun har jobba to av de åtte årene jeg har vært ansatt der. 0 Siter
soleil Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Hvis du sier opp selv får du ventetid før du får dagpenger, det samme hvis du blir sagt opp pga forhold som kan bebreides deg. Dersom du er uten skyld i at du blir oppsagt feks pga nedbemmaning så vil du ikke få ventetid ift dagpenger. Hva som ser best ut på en attest er en annen sak.. Kanskje litt forskjellig hva som skrives i sluttattester. Sluttet av eget ønske høres bedre ut enn oppsagt pga manglende ordre/behov kan selvsagt føre til spekulasjoner hos evt nye arbeidsgivere. Det beste er om mulig å søke jobber mens man er i jobb. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.