Gå til innhold

Hvem skal betale for vaksinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært en tur i utlandet hvor jeg ble bidt av en hund. Etter å ha snakket med reiseforsikringsselskapet mitt ble jeg rådet til å vaksinere meg mot rabies. Man skal ha fem injeksjoner med visse mellomrom, og jeg fikk fire mens jeg fortsatt var på ferie. Men den siste måtte jeg ta etter at jeg kom hjem, og den var dyr.

Reiseforsikringsselskapet mitt betaler for dem jeg fikk tatt når jeg var i utlandet, men ikke for den jeg tok etterpå. Så hvem betaler for den? Man skal jo ikke selv betale for ting som ikke er selvønsket, som jo skille dette fra en allminnelig reisevaksine. Sykepleieren som satt vaksinen visste ingenting om det.

Skrevet

Spørs vel hvilken type reiseforsikring du har kanskje? Jeg har en sånn som virker med en gang jeg går ut døra her hjemme.

Ellers synes jeg du absolutt burde fått dekket den siste vaksinen

Skrevet

Dette er en utgift du fikk pga. et reiseuhell. Forsikringsselskapet har allerede påtatt seg å erstatte utgiftene du fikk i utlandet. Jeg syns det er åpenbart at forsikringsselskapt også skal erstatte sprøyten du fikk hjemme. (Hvis ikke folketrygden tar det, da?)

Skrevet

Dette er en utgift du fikk pga. et reiseuhell. Forsikringsselskapet har allerede påtatt seg å erstatte utgiftene du fikk i utlandet. Jeg syns det er åpenbart at forsikringsselskapt også skal erstatte sprøyten du fikk hjemme. (Hvis ikke folketrygden tar det, da?)

Det står veldig grundig i forsikringsbetingelsene at de ikke betaler for behandling etter hjemkomst. Men det skader vel ikke å spørre...

Skrevet

Spørs vel hvilken type reiseforsikring du har kanskje? Jeg har en sånn som virker med en gang jeg går ut døra her hjemme.

Ellers synes jeg du absolutt burde fått dekket den siste vaksinen

Det var en forsikring kjøpt spesielt for denne reisen, og det står klart at den ikke dekker for behandling etter hjemkomst. Hvem kontakter jeg hvis jeg skal ha penger tilbake fra folketrygden?

Skrevet

Det var en forsikring kjøpt spesielt for denne reisen, og det står klart at den ikke dekker for behandling etter hjemkomst. Hvem kontakter jeg hvis jeg skal ha penger tilbake fra folketrygden?

Det som tidligere var trygdekontoret? De har en drøss med forskjellige skjema'er for diverse støtteordninger etc

Skrevet

Det som tidligere var trygdekontoret? De har en drøss med forskjellige skjema'er for diverse støtteordninger etc

*prøver*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...