Gå til innhold

Hvordan skal vi løse dette?

Anbefalte innlegg

Gjest vedkapping
Skrevet

Min far og min mann har ikke så godt forhold til hverandre. Det er vel sterkest fra min manns side, at han ikke liker så godt sin svigerfar.

Til jul ønsket min far seg en tjeneste fra oss - at vi kappet opp en del ved han hadde (vi har kappsag). Jeg fortalte om dette ønsket til min mann, og han syntes det var en grei presang. Så vi sa at vi i løpet av vinteren/våren skulle kappe veden for ham.

Så har vinteren gått, jeg har nevnt dette noen ganger for min mann, men det har liksom aldri passet... Nå har min far spurt meg om vi snart kan gjøre det, og jeg har sagt ja. I tillegg til den veden vi hadde "gitt i presang å kappe", spurte han om vi kunne kappe ett mål til som han hadde kjøpt i høst - tilsammen ca 2,5 mål.

Da jeg i går nevnte dette for mannen min, sa han at det ikke var aktuelt å gjøre dette før etter sommeren, fordi han har så mye å gjøre på jobben nå fremover. Det stemmer forsåvidt.

SÅ - nå er mannen min sur på min far fordi han var så frekk å spørre om det ekstra målet - og på meg som hadde sagt ja til å kappe veden i utgangspunktet, når det er han som må gjøre jobben.... Jeg har tenkt å være med å hjelpe, men det er han som må kappe....

Jeg blir så lei meg når det låser seg til på denne måten, både mellom mannen min og min far, og mellom mannen min og meg. Jeg synes det er flaut hvis vi ikke kan kappe veden likevel, når vi har lovet det....

Skrevet

Med mindre det ligger noe "alvorlig" bak det at din mann ikke er så begeistret for sin svigerfar så er det kanskje en mulighet for deg å få ham til å se dette med veden kan føre til et bedre forhold dem imellom? Det er tross alt faren til den kvinnen han elsker det er snakk om.

Gjest sola mi
Skrevet

Hvis dere i utgangspunktet lovet å gjøre dette på vinteren/våren så må dere holde dette. Men det ekstra målet som du har sagt ja til kan jo vente til høsten igjen.

Men julegavetjenesten må oppfylles!

Gjest mallet
Skrevet

Jeg tror jeg hadde vært så flau over mannen min at jeg hadde dratt ut og gjort jobben selv, og eventuelt fått med meg en kamerat som jeg hadde betalt eller spandert middag/vin på som takk for hjelpen.

Skrevet

Jeg tror jeg hadde vært så flau over mannen min at jeg hadde dratt ut og gjort jobben selv, og eventuelt fått med meg en kamerat som jeg hadde betalt eller spandert middag/vin på som takk for hjelpen.

Enig, jeg hadde skjemtes grundig over mannen min (med forbehold om at han har en _veldig_ god grunn for ikke å like svigerfar) om han utviste en slik oppførsel!

Gjest Hadde skjemtes
Skrevet

Ærlig talt... Det var faktisk et løfte og en julegave. Jeg hadde vært utrolig hissig (og flau over) på gubben om han hadde latt være å gjøre som lovet.

Og det ekstra arbeidet han ber om, synes jeg godt dere (han) kan gjøre som et plaster på såret.

Skrevet

Presangen/tjenesten må gjøres nå - noe annet er uaktuelt. Teit gjort av deg å avtale tidkrevende ekstraarbeid på vegne av din mann, når han ikke har hverken tid eller lyst. Gjør jobben selv.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg syns ikke faren din er frekk, det må da gå an å spørre egen familie om såpass hjelp. Syns mannen din er tverr som ikke prøver å strekke seg for å få gjort det dere har lovet i stedet for å utsette dette. Og ja, syns han kan ta det ekstra målet også uten å bli sur.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Enig, jeg hadde skjemtes grundig over mannen min (med forbehold om at han har en _veldig_ god grunn for ikke å like svigerfar) om han utviste en slik oppførsel!

Ikke alle som liker hverandre enten man har grunn til det eller ikke, og det får man bare akseptere. Men å ikke holde det man lover blir likevel for dumt.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Jeg syns mannen din virker en smule frekk jeg da.... Han fraskriver seg et ansvar/en oppgave som han faktisk har tatt på seg. Men du burde selvsagt spurt mannen din om den andre jobben faren sin spurte om før du sa ja. Kanskje du får brette opp ermene og gå igang selv?

Skrevet

Jeg synes mannen din er litt frekk som plutselig ikke vil kappe allikevel; det var jo en gave. Det ekstra stykket kan selvsagt diskuteres, men han bør da det han hadde lovet i første omgang i hvert fall.

Gjest Pontiac
Skrevet

Synes mannen din er en dårlig laban i den saken her jeg da.

Det er jo en gave, den første haugen, og en gave er det smålig å gå i fra å gi.

Men få mannen din til å vise deg hvordan kløveren virker, det er slettes ikke vanskelig å kløve ved, litt artig faktisk, så begynner du på haugen så lenge :)

Skrevet

Når man har lovet noe, så bør det gjøres, ellers så må man ordne at andre får gjort jobben, mener jeg...

Tanken som slår meg er at det er ikke din far han er mest sint/sur på, det er på seg selv. (fordi han gjerne vil, men får det ikke til?) Han er nok en smule irritert på deg fordi du sa ja til ekstra-veden uten å spørre ham. Dette kan dere løse ved at han tar seg tid til å vise deg hvordan dette gjøres slik at du kan begynne og han komme å overta etterhvert. Jeg har sett kvinnfolk også som skjærer ved ;) Ja for dere har vel maskin (vedkappe) ? Hør med din far om siste målet kan vente til høsten siden din mann er så opptatt på jobben for tiden. (noe dere ikke kunne forutse før jula)

Skrevet

Jeg synes det er mannen din som er vanskelig i denne situasjonen. Dere har lovt å kappe ved - og når du har lovt i forhold til din far at dere også kapper resten - så synes jeg din mann av hensyn til deg bør få dette til. Det tar tid å kappe ved - men ikke så enormt mye tid at det ikke bør være mulig å finne tid til det på kvelder eller i helger.

En helt annen sak er hvorvidt det går an å spørre faren din om det gjør noe å vente til høsten. Veden skal jo ikke brukes ennå, men den trenger kanskje å kappes opp for å tørke ordentlig?

Gjest detgårvettu
Skrevet

Hvorfor kan ikke du kappe veden? Det er da ingen sak å kappe ved, det krever ikke muskelkraft i det hele tatt. Jeg har kappet utallige mål med ved og jeg er kvinne, ikke er jeg spesielt sterk eller stor heller.

Gjest vedkapping
Skrevet

Hvorfor kan ikke du kappe veden? Det er da ingen sak å kappe ved, det krever ikke muskelkraft i det hele tatt. Jeg har kappet utallige mål med ved og jeg er kvinne, ikke er jeg spesielt sterk eller stor heller.

Vi må være to for å løfte vedkapperen opp på en tilhenger. Jeg liker ikke å kjøre med tilhenger. Når den først er kommet ut til min far, kunne jeg sikkert klart det.

Gjest detgårvettu
Skrevet

Vi må være to for å løfte vedkapperen opp på en tilhenger. Jeg liker ikke å kjøre med tilhenger. Når den først er kommet ut til min far, kunne jeg sikkert klart det.

Menn er noen enkle vesener. Få noen andre til å hjelpe deg med løfting og kjøring. Du får vise at du klarer å få gjort ting uten hjelp fra din mann. Da er det ikke så morsomt lenger for han å spille kostbar. Han bruker den makten du gir han ved å nekte fordi han tror (vet) at du ikke gjør det alene. Han liker ikke din far og setter deg i en forferdelig vanskelig situasjon hvor du blir tvunget til å *velge* melllom de to mennene du elsker høyest. Utrolig dårlig og umodent gjort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...