Gå til innhold

NHD - andre - gråte eller ikke gråte

Anbefalte innlegg

Gjest tearstearstears

Jeg lider av angst og depresjon, og det er fristende å gi seg over å legge seg ned å bare gråte og ikke kjempe mot den indre smerten. Noen ganger er det selvsagt uungåelig, og jeg har vel også hatt tro på at gråt er en ventil. Men i det siste har jeg tenkt er det bedre og kjempe mot. Febrilsk prøve å bli opptatt av noe annet, og prøve å kanalisere tankene over på andre ting. (når jeg klarer) At å gråte blir å dyrke depresjonen å synke lenger ned?? Men gråt lindrer jo og?? Kanskje rart spørsmål dette, men er det andre som har gjort seg noen tanker på hvordan man skal takle depresjonen og håpløsheten best mulig?

Fortsetter under...

Gjest lyspæra65

Da jeg blei lei av å gråte og heller ikke reagerte på noe, før gråt jeg lett, lettrørt når noen faktisk var snille osv, ble lett lei meg om det ble for mye, og at da noen så meg,enda verre... jeg stoppa helt til slutt. Nå blir jeg kanskje rørt av ting, eneste jeg gråter av. Og når kroppen slipper tak i ting og slapper helt av, f eks en skikkelig orgasme kan føre til at det kommer noen tårer (plager jo ikke typen så mye han ser jo jeg smiler i tillegg så).

Jeg vil tro at ting heller blir verre av å ikke få ting ut.

Og, heller gjøre noe med det som plager deg, snakke med noen om det, skifte jobb/venner/flytte vekk osv.

Gjest lumelia

Gråt du..gråt er faktisk helbredende også den..gråt masse, gråten kommer jo et sted fra, noe vil ut, noe vil bearbeides...kanskje du kan se om det blir bedre etter du har grått skikkelig? Hvis ikke må du kanskje prate med en lege/psykolog, så får du hjelp til å forstå deg selv..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...