Gjest Tryllekunstnerpiken Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Jeg hadde en samtale med en kristen vennine i går. Hun forklarte meg troen sin, hun mener at Satan og Gud finnes ogo at Satan gjør alt han kan for å ødelegge for oss mennesker. Er det galskap å tro på sånn personifisering? Dersom jeg hadde gått til en psykolog og sagt at jeg er overbevist om at Satan var ute etter meg, ville jeg bli tvangsinnlagt da? Hvor går skillegrensene? 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Heisann! Jeg er ogsaa kristen, og tror paa Gud og Jesus, og vet at djevelen finnes. Han staar det omtalt mye om i bibelen. Alle vet at kristne "tror" paa satan/djeveln, han er den onde, som paavirker menneskene til onde gjerninger, paaforer oss sykdommer (enkelte sykdommer er man kanskje skyld i selv) Jeg har gaatt til psykolog tidligere, og sa jeg var kristen, uten aa utbasunere at jeg tror satan finnes. Jeg er forsiktig med aa nevne han, da jeg forstaar godt at enkelte ikke tror paa dette, og man kan bli stemplet som "syk", eller noe i den gaten. Andre igjen blir skremt. Aa vaere kristen handler om aa tro paa Jesus Kristus, Han er Guds Sonn. Djevelen eksisterer sammen med sine demoner, og ved bonn og tro, overvinner vi han (han er jo allerede beseiret, det skjedde paa korset), men ved bonn kan vi "hive han ut" i Jesu Navn, det er da snakk om: Sykdommer,(helbredelse) uroligheter i hus,mm. (vi tror ikke paa gjenferd, selv om han kan vise seg som dode mennesker),(faa fred i hjemmet) vi kan be om gjennombrudd for enkelte ting, der satan prover aa odelegge,(situasjoner som er tunge og vanskelige, og som vedvarer) osv osv osv... Det jeg skriver svarer kanskje ikke innlegget ditt, men det er altsaa vaar tro, og vi tror at satan er her for aa stjele, myrde og odelegge. Til slutt vil jeg si at det finnes sikkert folk som skriker ut at djevelen er ute etter dem, og kanskje blir innlagt av den grunn. Mye kan vaere tull, eller det kan vaere sykdom og lignende som gjor at vedkommende har mistet vettet. Men der igjen kommer det inn igjen det med satan, at vedkommende KAN vaere i besittelse av noe ondt(demoner)....Man vet aldri... 0 Siter
tilstede Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Skillet går hvis du blir syk av troen og mister funksjonsevnen. Akkurat hvor det skillet går er ikke helt enkelt å definere. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.