Gå til innhold

P-pille "krise"

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

Jeg er på besøk hos foreldrene mine på østlandet en tur og har klart å glemme p-pillene mine hjemme. Ringte legekontoret men legene var på seminar og kunne ikke skrive ut resept før på mandag. Jeg bruker yasmin, men har noen diane liggende her, kan jeg bruke disse i tre dager også gå over til yasmin igjen på mandag? Jeg er i dag 5 i syklusen.

Gjest Nei, det kan du ikke
Skrevet

Nei, det kan du ikke. Inneholder overhodet ikke de samme stoffene, og du vil sannsynligvis bare klusse opp systemet, være "ubeskyttet" til neste gang du får mensen og kanskje oppleve blødninger de nærmeste dagene.

Skrevet

Fann ikke helt ut av det der, men de innholder ikke de samme stoffene,(www.felleskatalogen.no). Tror du heller bør satse på kondombruk i noen dager=)

Gjest diane-forbruker
Skrevet

Gå til apoteket og forklar situasjonen, de gir deg nok en pakke yasmin - så stikker du innom med resepten så snart du får den. Jeg gjorde det.

Mary Poppins
Skrevet

Fann ikke helt ut av det der, men de innholder ikke de samme stoffene,(www.felleskatalogen.no). Tror du heller bør satse på kondombruk i noen dager=)

Æsj dette var skikkelig kjedelig, jeg kommer sikkert til å begynne å blø hvis jeg går 3 dager uten pillene. Utrolig kjedelig at legekontoret mitt var stengt.. så himla typisk! ;)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Kan du ikke høre på det lokale legekontoret? Evt på apoteket?

Gjest nødresept
Skrevet

Du kan dra på nærmeste apotek, forklare situasjonen, og håpe at de kan selge deg et brett yasmin uten resept. Farmasøyter har lov å skrive ut nødresept, men de bestemmer selv hva som er "nød". Vær hyggelig og høflig!!

Hvis de sier nei, har de sikkert oversikt over legekondtorer og legevakter du kan oppsøke for en resept.

Ikke ta diane disse dagene, det vil gjøre vondt værre.

Hvis du ikke får tatt pillene, får du begynne på et nytt brett når du kommer hjem, og ikke ha ubeskyttet samleie fra nå av og til du har tatt pillene i to uker.

Gjest Persille
Skrevet

Hva er på Østlandet da?

Både legevakten i Oslo sentrum og på Ryen skriver ut resepter på 1 mnd over disk om jeg ikke husker helt feil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...