Mary Poppins Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Jeg er på besøk hos foreldrene mine på østlandet en tur og har klart å glemme p-pillene mine hjemme. Ringte legekontoret men legene var på seminar og kunne ikke skrive ut resept før på mandag. Jeg bruker yasmin, men har noen diane liggende her, kan jeg bruke disse i tre dager også gå over til yasmin igjen på mandag? Jeg er i dag 5 i syklusen. 0 Siter
Gjest Nei, det kan du ikke Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Nei, det kan du ikke. Inneholder overhodet ikke de samme stoffene, og du vil sannsynligvis bare klusse opp systemet, være "ubeskyttet" til neste gang du får mensen og kanskje oppleve blødninger de nærmeste dagene. 0 Siter
Zummer Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Fann ikke helt ut av det der, men de innholder ikke de samme stoffene,(www.felleskatalogen.no). Tror du heller bør satse på kondombruk i noen dager=) 0 Siter
Gjest diane-forbruker Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Gå til apoteket og forklar situasjonen, de gir deg nok en pakke yasmin - så stikker du innom med resepten så snart du får den. Jeg gjorde det. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 27. april 2007 Forfatter Skrevet 27. april 2007 Fann ikke helt ut av det der, men de innholder ikke de samme stoffene,(www.felleskatalogen.no). Tror du heller bør satse på kondombruk i noen dager=) Æsj dette var skikkelig kjedelig, jeg kommer sikkert til å begynne å blø hvis jeg går 3 dager uten pillene. Utrolig kjedelig at legekontoret mitt var stengt.. så himla typisk! 0 Siter
Gjest Silver Fairy Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Kan du ikke høre på det lokale legekontoret? Evt på apoteket? 0 Siter
Gjest nødresept Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Du kan dra på nærmeste apotek, forklare situasjonen, og håpe at de kan selge deg et brett yasmin uten resept. Farmasøyter har lov å skrive ut nødresept, men de bestemmer selv hva som er "nød". Vær hyggelig og høflig!! Hvis de sier nei, har de sikkert oversikt over legekondtorer og legevakter du kan oppsøke for en resept. Ikke ta diane disse dagene, det vil gjøre vondt værre. Hvis du ikke får tatt pillene, får du begynne på et nytt brett når du kommer hjem, og ikke ha ubeskyttet samleie fra nå av og til du har tatt pillene i to uker. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Hva er på Østlandet da? Både legevakten i Oslo sentrum og på Ryen skriver ut resepter på 1 mnd over disk om jeg ikke husker helt feil. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.