Gjest miss orange Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 De prøver jo å selge deg alt mulig tilleggsgreier så prisen blir noe helt annet enn det de averterer da! Herding av glass, refleksbehandling av glass og litt større lesefelt kostet meg 2000 kroner mer. To progressive briller kommer altså med disse tillegga på 5500 kr for meg. De har jo det tilbudet med to for en. Tok jeg vekk ekstastæsjet så kom de to på 3500. Men det er jo fortsatt nesten 2000 mer enn de averterer på TV. Eller har jeg misforstått noe? De skulle også ha betalt kr 395 for synsundersøkelsen, selv om jeg kjøpte brillene. Trodde en fikk det gratis jeg da! ER ikke SpecSavers billige allikevel tro? Bare villedende reklame? Men altså, det jeg lurte på var, vil jeg savne herding, refleksbehandling og stort lesefelt? De i butikken virket sure og hadde plutselig ikke tid til meg på telefonen da jeg pukket på det her med priser, så jeg mistenker dem for å være harde på å få kunden til å ta mersalg. 0 Siter
Gjest Nixinejz Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Er ikke de i butikken som har med prisene å gjøre. De står der bare.. Og priser er priser. De lyger jo ikke om prisene på noen måte Har arbeidet i butikk i flere år, alltid folk som maser på priser: NEI, det er ikke vi som priser varene.. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 5.500 kr for to par briller med progressive glass, er billig. Jeg kjøpte briller for 4 år siden og betalte 6.400 for ett par. Venninna mi betalte 7.000 for ett par briller med progressive glass, en annen betalte over 6.000 kr. Hilsen 0 Siter
Gjest miss orange Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Er ikke de i butikken som har med prisene å gjøre. De står der bare.. Og priser er priser. De lyger jo ikke om prisene på noen måte Har arbeidet i butikk i flere år, alltid folk som maser på priser: NEI, det er ikke vi som priser varene.. Det har jeg da aldri påstått eller trodd heller! Men SpecSavers markedsfører seg jo som så voldsomt billig og har stadig TV-reklamer. Derfor reagerer jeg på at en ikke får de prisene når en kommer i butikken. Vi som ikke er optikere tror jo at det som blir lagat til er noe vi MÅ ha pga synsundersøkelsen. Altså pga av akkurat våre øyne. Jeg måtte gå hardt på fyren for å få han til å innrømme at det var ikke nødvendig for mitt syn, men han hadde spurt meg om jeg ville ha det og jeg hadde visst sagt ja. Men da må han ha spurt påen 'lur' måte som gjorde at jeg ikke skjønte at det var mot et større pristillegg. Er det i det hele tatt noen som tror at det er ekspeditøren som bestemmer prisen forresten? Skjønte egentlig ikke hvorfor du spurte slik. 0 Siter
Gjest miss orange Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 5.500 kr for to par briller med progressive glass, er billig. Jeg kjøpte briller for 4 år siden og betalte 6.400 for ett par. Venninna mi betalte 7.000 for ett par briller med progressive glass, en annen betalte over 6.000 kr. Hilsen Jeg har også betalt det dere har før. Men nå averterer jo SpecSavers med SÅ mye billigere briller enn alle andre. Da burde de jo følge det opp også. Andre optikerkjeder må jo irritere seg grønn på det. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Jeg har også betalt det dere har før. Men nå averterer jo SpecSavers med SÅ mye billigere briller enn alle andre. Da burde de jo følge det opp også. Andre optikerkjeder må jo irritere seg grønn på det. Det står flere oppslag i butikken, med priser på hva de tilbyr av ekstrabehandling av brilleglass, det er ikke noe lureri. Du bestemmer selv, hva du vil ha, og har du kjøpt briller før så kjenner du prosedyren. Hilsen 0 Siter
April Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Jeg syns ikke 5500 kr er mye for to par briller med progressive glass. Jeg har kjøpt brillene mine hos Specsavers, jeg spurte på forhånd hva komplett brille ville koste, gikk til to andre optikerkjeder og undersøkte tilsvarende der og jeg fikk meg briller til halve prisen hos Specsavers, selv om jeg måtte betale for synsundersøkelsen og de andre tilleggene (som jo også er tillegg hos andre optikerkjeder) 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Jeg kjøpte briller til dattern min der. De har vært dobbelt så sterke som briller jeg har kjøpt i en annen, kjent butikk, og de var omtrent halvparten så billlig også :-) Dessuten kjempefine. Så jeg har god erfaring. 0 Siter
Gjest miss orange Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Det står flere oppslag i butikken, med priser på hva de tilbyr av ekstrabehandling av brilleglass, det er ikke noe lureri. Du bestemmer selv, hva du vil ha, og har du kjøpt briller før så kjenner du prosedyren. Hilsen Jada, men spørsmålet var altså om det er stor forskjell med og uten disse ekstrabehandlingene jeg nevnte! Da tenkte jeg på andre brillebrukeres egne erfaringer. Vil det gjøre synsopplevelsen MYE bedre så er det jo verdt det. Eller velger jeg bort disse tilleggene og får råd til å bytte briller oftere. Gøy med nye innfatninger. Spør en noen som jobber hos en optiker, så vil de så klart selge, så de sier jo at en burde ta det. Jeg spør derfor noen som har prøvd begge deler selv, og som ikke tjener på om jeg velger det ene eller det andre. 0 Siter
Gjest miss orange Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Jeg syns ikke 5500 kr er mye for to par briller med progressive glass. Jeg har kjøpt brillene mine hos Specsavers, jeg spurte på forhånd hva komplett brille ville koste, gikk til to andre optikerkjeder og undersøkte tilsvarende der og jeg fikk meg briller til halve prisen hos Specsavers, selv om jeg måtte betale for synsundersøkelsen og de andre tilleggene (som jo også er tillegg hos andre optikerkjeder) Jeg har visst ordlagt meg litt feil jeg, siden alle har misforstått hva jeg egentlig ville vite. Men har DU erfaring med og uten de behandlingene jeg nevnte, som kostet 2000 ekstra? Det gjaldt refleksbehandling, herding og størrelse på synsfeltet. Det er det jeg spør om egentlig, så jeg kan velge om jeg vil betale dette 2000kr-tillegget eller ikke. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Jada, men spørsmålet var altså om det er stor forskjell med og uten disse ekstrabehandlingene jeg nevnte! Da tenkte jeg på andre brillebrukeres egne erfaringer. Vil det gjøre synsopplevelsen MYE bedre så er det jo verdt det. Eller velger jeg bort disse tilleggene og får råd til å bytte briller oftere. Gøy med nye innfatninger. Spør en noen som jobber hos en optiker, så vil de så klart selge, så de sier jo at en burde ta det. Jeg spør derfor noen som har prøvd begge deler selv, og som ikke tjener på om jeg velger det ene eller det andre. Briller uten refleksbehandling er stygge å se på, for glassene vil reflektere lyset, du ser det en sjelden gang, men de aller fleste har brilleglass med refleksbehandling. Herding av glass er for å unngå riper. Ekstra tynne glass, da blir brillene meget lette, jeg har lesebriller med glass i og der er mye tyngre og sklir ned på nesen. Lesebrillene bruker jeg når jeg ligger i sengen og leser eller løser kryssord. Lesefeltet i progressive brilleglass er meget lite, et større lesefelt bevirker at du ikke må bevege hodet fra side til side når du leser. Alle tilleggene er for å forbedre utseendet og holdbarheten til brillene samt gjøre brillebruken enklere. Mannen min og jeg har brukt briller i alle år og vi sier jatakk til alle tillegg, som optikeren foreslår, for vi vet at det fer forbedringer som vi har gagn av ved den daglige brillebruk. En brille som hjelper godt for synet, sitter godt på nesen og nesten ikke veier noenting, er mye verdt. Mye mer verdt enn å ha råd til å kunne kjøpe nye briller hvert år og få en dårlig tilpasset brille. Hilsen 0 Siter
Lurveline Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Jeg hadde i allefall ikke klart meg uten refleksbehandling på mine briller. Har prøvd det én gang og aldri mer. Man ser lysene rundt seg som stråler og det fikk jeg hodepine av. 0 Siter
Gjest miss orange Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Briller uten refleksbehandling er stygge å se på, for glassene vil reflektere lyset, du ser det en sjelden gang, men de aller fleste har brilleglass med refleksbehandling. Herding av glass er for å unngå riper. Ekstra tynne glass, da blir brillene meget lette, jeg har lesebriller med glass i og der er mye tyngre og sklir ned på nesen. Lesebrillene bruker jeg når jeg ligger i sengen og leser eller løser kryssord. Lesefeltet i progressive brilleglass er meget lite, et større lesefelt bevirker at du ikke må bevege hodet fra side til side når du leser. Alle tilleggene er for å forbedre utseendet og holdbarheten til brillene samt gjøre brillebruken enklere. Mannen min og jeg har brukt briller i alle år og vi sier jatakk til alle tillegg, som optikeren foreslår, for vi vet at det fer forbedringer som vi har gagn av ved den daglige brillebruk. En brille som hjelper godt for synet, sitter godt på nesen og nesten ikke veier noenting, er mye verdt. Mye mer verdt enn å ha råd til å kunne kjøpe nye briller hvert år og få en dårlig tilpasset brille. Hilsen Ja, det var en god forklaring! Hadde jeg fått det hos optikeren hadde jeg jo sluppet å skrive denne mailen. Men det lesefeltet du snakker om, er det i bredderetningen altså? Trodde det var i høyderetningen jeg. Og det med at refleksfritt er stygt å se på for andre er nå en ting, men merker jeg forskjell på det ved bruk? Jeg kommer nemlig ikke til å gå med brillene til vanlig, de blir bare brukt ved lesing og TV-titting. Takk for utfyllende svar! 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Ja, det var en god forklaring! Hadde jeg fått det hos optikeren hadde jeg jo sluppet å skrive denne mailen. Men det lesefeltet du snakker om, er det i bredderetningen altså? Trodde det var i høyderetningen jeg. Og det med at refleksfritt er stygt å se på for andre er nå en ting, men merker jeg forskjell på det ved bruk? Jeg kommer nemlig ikke til å gå med brillene til vanlig, de blir bare brukt ved lesing og TV-titting. Takk for utfyllende svar! Jeg har bare hatt refleksfritt glass i mine briller, men se svaret fra Lurveline lenger oppe i tråden. Hilsen 0 Siter
April Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Jeg har visst ordlagt meg litt feil jeg, siden alle har misforstått hva jeg egentlig ville vite. Men har DU erfaring med og uten de behandlingene jeg nevnte, som kostet 2000 ekstra? Det gjaldt refleksbehandling, herding og størrelse på synsfeltet. Det er det jeg spør om egentlig, så jeg kan velge om jeg vil betale dette 2000kr-tillegget eller ikke. Jeg tror jeg ville brukt 2000,- og fått med det ekstra. Du får briller som jeg tror du blir mye mer fornøyd med enn enkle glass. Jeg opplevde det motsatte nå sist jeg kjøpte briller hos Specsavers, jeg spurte om jeg måtte ha progressive glass, men de mente det var ikke nødvendig for meg, så at de presser på kundene noe de ikke trenger, gjelder iallfall ikke i mitt tilfelle. 0 Siter
willow Skrevet 28. april 2007 Skrevet 28. april 2007 Joda, hos meg var Specsavers billige. Men de var ELENDIGE. Jeg hadde en øyeundersøkelse som brukte veldig gamle metoder, og etter en hel time var øynene mine så slitne at de begynte å gråte. Da jeg fikk brillene kom de i feil innfatning. Ved andre gangs forsøk kom de ikke i det hele tatt (de hadde visst blitt sendt til feil forhandler, i et annet land). Da de til slutt kom, fikk jeg dem gratis. Tross den lange og grundige undersøkelsen dette jeg feil glass. Jeg har skjeve hornhinner og sliter litt med samsyn. Dette fant de visst ikke ut av på undersøkelsen, så da jeg fikk brillene så jeg i fish-eye-perspektiv i noen uker. Da gadd jeg ikke mer, og fant meg en ny optiker. Mulig visse specsavers er bra, men ikke den jeg gikk. Den vil jeg ikke anbefale for noen som helst. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.