Gå til innhold

slå på telefon uten sim-kort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får man ikke slått på telefonen i det hele tatt når man ikke har fungerende sim-kort? Jeg har fått nytt, men det er antagelig ikke aktivert ennå. Men burde jeg ikke fått slått på telefonen likevel? Jeg har tele2.

Skrevet

På min står det bare: sett inn sim-kort, hvis jeg prøver å slå det på uten sim-kort.

Skrevet

På min står det bare: sett inn sim-kort, hvis jeg prøver å slå det på uten sim-kort.

Mener det har gjort det på min også, men nå har jeg jo i sim-kort, det er bare ikke aktivert ennå..

Gjest Teatrika
Skrevet

Mener det har gjort det på min også, men nå har jeg jo i sim-kort, det er bare ikke aktivert ennå..

Hvis SIM-kortet ikke er aktivert, så er jo det det samme som at det ikke er noe SIM-kort i da... Kunne ha vært en hvilken som helst brikke som satt i telefonen da...

Skrevet

Hvis SIM-kortet ikke er aktivert, så er jo det det samme som at det ikke er noe SIM-kort i da... Kunne ha vært en hvilken som helst brikke som satt i telefonen da...

Joda, men den bare blinker blått, og slår seg av igjen. Et par ganger har jeg fått opp "tast pinkode", men så blanker den ut igjen før jeg rekker å slå kode (batteriet er ladet). Men jeg regner med kanskje telefonen prøver å lese sim-kortet, i motsetning til når det er tomt, da er det jo ingen koder å lese. Håper ikke telefonen min har tatt kvelden.. Kortet skulle aktiviseres innen tre timer, så da finner jeg det vel ut..

Gjest lyspæra65
Skrevet

de mobiler jeg har hatt og sett, ingen har fungert særlig uten simkort. så dette er nok helt normalt. om det skulle blitt aktivert i dag, vent til i morgen, har det ikke skjedd noe til da, ring dem og spørr/ev helst test simkortet i en annen sin telefon (spørr om mobilen du låner er låst til et selskap, da kan man ikke sett i "feil" simkort)

Skrevet

Så vet jeg ikke....

Gjest Cezalion
Skrevet

Joda, men den bare blinker blått, og slår seg av igjen. Et par ganger har jeg fått opp "tast pinkode", men så blanker den ut igjen før jeg rekker å slå kode (batteriet er ladet). Men jeg regner med kanskje telefonen prøver å lese sim-kortet, i motsetning til når det er tomt, da er det jo ingen koder å lese. Håper ikke telefonen min har tatt kvelden.. Kortet skulle aktiviseres innen tre timer, så da finner jeg det vel ut..

Om den oppfører seg slik, er det nok telefonen det er noe i veien med, ikke SIM-kortet. Om SIM-kortet ikke er aktivert, får du enten opp meldingen "Sett inn SIM-kort" e.l, eller så får du skrudd på telefonen på vanlig måte, men du har ikke dekning på tlf.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...