Gå til innhold

Husleie.

Anbefalte innlegg

Gjest Husleien
Skrevet

Hvor mye ville du betalt om du bodde i en storby i Norge, ikke Oslo, men ganske stor. Har en hybel på 18-20kvm.

Lurer på om det jeg betaler er greit.

Gjest Leylah
Skrevet

Nå tenker jeg Ålesundstørrelse: 1500-2500 kroner. Spørs om det er inkl.strøm osv:)

Skrevet

Aner ikke, men vet at i hovedgata i bergen, så betaler de 11tusen for samme størrelse..... Kan jeg ha misforståt`? Men det er dyrt i byer.

Gjest Husleien
Skrevet

Nå tenker jeg Ålesundstørrelse: 1500-2500 kroner. Spørs om det er inkl.strøm osv:)

Den er litt større enn Ålesund, men sikkert ikke så mye større. Jeg betaler "ganske mye" og må kanskje begynne å betale for strøm, selv om det ikke står i kontrakten. Vi bruker ikke så mye strøm. Takk for svaret.

Gjest Husleien
Skrevet

Aner ikke, men vet at i hovedgata i bergen, så betaler de 11tusen for samme størrelse..... Kan jeg ha misforståt`? Men det er dyrt i byer.

Det var da fryktelig dyrt. Håper ikke det er sant. Takk for svaret.

Elisabeth1365380359
Skrevet

I Trondheim betaler man mellom 3000 og 6000 for en hybel eller hybelleilighet i den størrelsen. beliggenhet har nok mye å si. I tillegg kommer strøm.

Gjest Cezalion
Skrevet

Det var da fryktelig dyrt. Håper ikke det er sant. Takk for svaret.

Kommer jo helt an på hvor hybelen ligger? Midt i byen? Ei venninne av meg bor i Stavanger, leier en hybel på 22 kv. og betaler 3500 i mnd. Det er helt normal pris der, visstnok. Og hun betaler strøm i tillegg. Det gjør de fleste som leier leilighet. Om du har strøm innbakt i husleien, er du heldig.

Gjest Husleien
Skrevet

I Trondheim betaler man mellom 3000 og 6000 for en hybel eller hybelleilighet i den størrelsen. beliggenhet har nok mye å si. I tillegg kommer strøm.

Takk for ditt svar, da vet jeg sånn ca. at husleie er ok, men at den ikke bør stige så alt for mye.

Gjest Husleien
Skrevet

Kommer jo helt an på hvor hybelen ligger? Midt i byen? Ei venninne av meg bor i Stavanger, leier en hybel på 22 kv. og betaler 3500 i mnd. Det er helt normal pris der, visstnok. Og hun betaler strøm i tillegg. Det gjør de fleste som leier leilighet. Om du har strøm innbakt i husleien, er du heldig.

Takk for ditt svar. Den ligger ikke midt i sentrum, men et greit sted i byen. Da vet jeg sånn ca. prisen jeg bør regne med å betale. Men den kan ikke stige altfor mye heller.

Elisabeth1365380359
Skrevet

Takk for ditt svar, da vet jeg sånn ca. at husleie er ok, men at den ikke bør stige så alt for mye.

Det er lett å sjekke på hybel.no eller i avisa. Sjekk hva det koster for lignende boliger i ditt område. Beliggenhet har mer å si enn størrelse og hvor fint det er.

Skrevet

Jeg håper virkelig du har misforstått! Man kan jo betjene et ganske stort bolilån med den summen!

Gjest Husleien
Skrevet

Det er lett å sjekke på hybel.no eller i avisa. Sjekk hva det koster for lignende boliger i ditt område. Beliggenhet har mer å si enn størrelse og hvor fint det er.

Husleien ligger på rundt 3-3.500 kr. Så jeg synes ikke vi bør øke så veldig mye mer nå. Håper han ser det.

Skrevet

Jeg håper virkelig du har misforstått! Man kan jo betjene et ganske stort bolilån med den summen!

Ja det var det hun fant ut. De kjøper heller en leilighet littegrann unna hovedgata og betaler det samme i mnd. Smart!

Skrevet

Jeg vet ikke hva som er "hovedgata" i Bergen, men jeg vet ikke om noen som har betalt 11.000,- for en liten hybel. Min datter leide i sentrum (før hun kjøpte leilighet nå nylig), ca 40-50 kv.m. Tror hun betalte ca 3.000,-., men da de pusset opp, ville de øke husleien en god del.

Skrevet

I Stavanger betalte en venn av meg 2.-3.000,- for et lite kryp inn (nytt) allerede i 1979. Som oftest var det vel et oljeselskap som betalte.

Skrevet

Jeg vet ikke hva som er "hovedgata" i Bergen, men jeg vet ikke om noen som har betalt 11.000,- for en liten hybel. Min datter leide i sentrum (før hun kjøpte leilighet nå nylig), ca 40-50 kv.m. Tror hun betalte ca 3.000,-., men da de pusset opp, ville de øke husleien en god del.

OK mulig leiligheten var større da.. Kan ikke spørre henne nå, hun er borte på jobb noen uker ...................

Skrevet

3000 kr kanskje (med eget bad og kjøkken). Jeg betalte 3500 kr for tilsvarende sentralt i Oslo -inklusiv strøm og vann.

Gjest Husleien
Skrevet

3000 kr kanskje (med eget bad og kjøkken). Jeg betalte 3500 kr for tilsvarende sentralt i Oslo -inklusiv strøm og vann.

Takk for svaret. Den prisen du sa nå likte jeg. 3000 kr synes jeg er ok etter hvordan hybelen min er. Jeg har ett lite kjøkken på rommet. Betaler penger hver gang jeg skal vaske klær. Jeg har ikke eget bad. Selv om det er ett ok strøk i en stor by, så synes jeg huseier skal stoppe nå, men virker ikke slikt.

3500 kr var jo billig i Oslo, synes ikke jeg bør betale mer enn jeg gjør nå.

Skrevet

Takk for svaret. Den prisen du sa nå likte jeg. 3000 kr synes jeg er ok etter hvordan hybelen min er. Jeg har ett lite kjøkken på rommet. Betaler penger hver gang jeg skal vaske klær. Jeg har ikke eget bad. Selv om det er ett ok strøk i en stor by, så synes jeg huseier skal stoppe nå, men virker ikke slikt.

3500 kr var jo billig i Oslo, synes ikke jeg bør betale mer enn jeg gjør nå.

Det er fire år siden jeg betalte 3500 i Oslo, så det har nok steget litt siden den tid.

Hvis du mener huseier hever leien mye/ofte, bør du ta en titt i husleieloven. Jeg mener å huske det er reguleringer på hvor mye og hvor ofte husleien må stige.

Gjest Husleien
Skrevet

Det er fire år siden jeg betalte 3500 i Oslo, så det har nok steget litt siden den tid.

Hvis du mener huseier hever leien mye/ofte, bør du ta en titt i husleieloven. Jeg mener å huske det er reguleringer på hvor mye og hvor ofte husleien må stige.

Takk for tips, skal sjekke loven. Synes han øker litt ekstremt nå. Det er greit at det husleien må øke innimellom. Men når skal det stoppe. Husleien kan jo øke bestandig. Da må jo studenter få mer å rutte med. Ellers er det umulig å være student. Har ikke muligheter for å jobbe siden av studiene. Studiene tar alt for mye plass.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...