Gå til innhold

Husleie.

Anbefalte innlegg

Gjest Cezalion
Skrevet

Takk for tips, skal sjekke loven. Synes han øker litt ekstremt nå. Det er greit at det husleien må øke innimellom. Men når skal det stoppe. Husleien kan jo øke bestandig. Da må jo studenter få mer å rutte med. Ellers er det umulig å være student. Har ikke muligheter for å jobbe siden av studiene. Studiene tar alt for mye plass.

Hvor mye har den økt med den tiden du har bodd der da?

Gjest Husleien
Skrevet

Hvor mye har den økt med den tiden du har bodd der da?

Den har økt med 120 kr på to år. Det er ok ar den øker, men den bør stoppe snart. Huseier har nemlig ikke fikset på noe vi har mast om nå i et halvt år. Så vi vil ikke betale for ekstra strøm i tilegg. Ikke så mye hver. Han tjener flere milioner pr. år. Så vi synes han kan roe ned litt. Vi er ganske mange som bor sammen. Men det er vel normalt.

Skrevet

Den har økt med 120 kr på to år. Det er ok ar den øker, men den bør stoppe snart. Huseier har nemlig ikke fikset på noe vi har mast om nå i et halvt år. Så vi vil ikke betale for ekstra strøm i tilegg. Ikke så mye hver. Han tjener flere milioner pr. år. Så vi synes han kan roe ned litt. Vi er ganske mange som bor sammen. Men det er vel normalt.

Jeg vil ikke kalle 60 kr i året mye.

Gjest Husleien
Skrevet

Jeg vil ikke kalle 60 kr i året mye.

Nei, det er ikke det jeg klager på heller, at økningen på leia øker kraftig hvert år. Det er bare det at vi skal betale flere hundre ekstra pr. måned nå pga. at huseieier ikke har kontrakt med noen andre som leier her og driver firma. Alt går utover oss. Så jeg prøver nå å finne ut om det er riktig det jeg betaler.

Skrevet

Nei, det er ikke det jeg klager på heller, at økningen på leia øker kraftig hvert år. Det er bare det at vi skal betale flere hundre ekstra pr. måned nå pga. at huseieier ikke har kontrakt med noen andre som leier her og driver firma. Alt går utover oss. Så jeg prøver nå å finne ut om det er riktig det jeg betaler.

Det høres ikke lovlig ut...

Gjest Husleien
Skrevet

Det høres ikke lovlig ut...

Takk:) Det er nemlig det jeg prøver å finne ut av nå. Leser husleieloven, men det står ikke så mye klokt i ang. priser. I min kontrakt så står det ikke at jeg skal betale noe for strøm. Synes det er rart at han plutslig må forandre dette nå.

En annen ting. hvor mye tror du jeg bruker i strøm pr. måned. Med å lage middag, dusjer (dusjer ikke lenge av gangen og ikke for ofte), varmeovn i vintermånedene og ellers strøm til data og lys. Tror ikke det kan være så fryktlig mye.

Skrevet

Takk:) Det er nemlig det jeg prøver å finne ut av nå. Leser husleieloven, men det står ikke så mye klokt i ang. priser. I min kontrakt så står det ikke at jeg skal betale noe for strøm. Synes det er rart at han plutslig må forandre dette nå.

En annen ting. hvor mye tror du jeg bruker i strøm pr. måned. Med å lage middag, dusjer (dusjer ikke lenge av gangen og ikke for ofte), varmeovn i vintermånedene og ellers strøm til data og lys. Tror ikke det kan være så fryktlig mye.

Jeg brukte max 200 kr i måneden for fire år siden da jeg hadde en lignende hybel, men jeg vet ikke hvor mye strømprisene har endret seg siden dengang. Det høres heller ikke lovlig ut at du plutselig skal betale for størm når det står i leiekontrakten at det er inkludert.

Gjest Husleien
Skrevet

Jeg brukte max 200 kr i måneden for fire år siden da jeg hadde en lignende hybel, men jeg vet ikke hvor mye strømprisene har endret seg siden dengang. Det høres heller ikke lovlig ut at du plutselig skal betale for størm når det står i leiekontrakten at det er inkludert.

Tak for ditt svar. Hvis huseier kontakter oss igjen for å øke husleien pga. strøm, så skal jeg vise kontrakt og husleieloven osv. Synes ikke at han skal utsette oss andre som bor her når han ikke har kontrakt med de under, da må han rett å slett betale selv synes jeg. Håper dette løser seg til slutt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...