Gjest Wita Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 - Kan jeg få snakke med "Lars"? -Hva gjelder det? - Jeg ringer for å takke. - Hva skal du takke for? -Jeg skal takke for noe støtte. -Hvem er du og hva hvem ringer du for? -Jeg ringer for xxxxx -Ja, men da skal jeg hilse ha å takke. -Men jeg vil gjerne snakke med han. -Nei, det kan du ikke. -Hvorfor ikke? -Han er ikke hjemme. -Da ringer jeg igjen senere i kveld. -Nei, det kan du ikke. -Hvorfor ikke? -Vi har reservert oss. - Åja, ha en fin kveld. Det går et par tre timer så ringer det igjen. -Kan jeg snakke med Lars? -Hvem er det som ringer? -Jeg ringer for å takke. -Hvem ringer du for? -Jeg ringer fra xxxxx. -Det gleder oss at dere er så takknemmelige, men dere takket tidligere i dag også. Er ikke det minste de kan gjøre disse telefonselgerene å presentere seg? Rart at de ikke har lært såpass telefonkultur. 0 Siter
Gjest alice_T Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Åh, utrolig frekt! Fra skjult nummer også, sikkert? Selv har jeg jobbet for et (seriøst) firma med mye utgående kontakt mot eksisterende kunder, og vi presenterte oss alltid først før vi spurte etter rette vedkommende. Det verste jeg opplevde der av reaksjoner var alle disse damene som ble mistenksomme og frekke ettersom jeg ville ha tak i mannen deres... 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Åh, utrolig frekt! Fra skjult nummer også, sikkert? Selv har jeg jobbet for et (seriøst) firma med mye utgående kontakt mot eksisterende kunder, og vi presenterte oss alltid først før vi spurte etter rette vedkommende. Det verste jeg opplevde der av reaksjoner var alle disse damene som ble mistenksomme og frekke ettersom jeg ville ha tak i mannen deres... He he, det er mange både damer og menn som ringer til mannen min og alle presenterer seg. Jeg jobber som sentralborddame her hjemme jeg:) Når det er noen som -ikke- presenterer seg, skjønner jeg med en gang at det er telefonselgere. Det er liksom ikke tvil en gang:) 0 Siter
Gjest lyspæra65 Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 He he, det er mange både damer og menn som ringer til mannen min og alle presenterer seg. Jeg jobber som sentralborddame her hjemme jeg:) Når det er noen som -ikke- presenterer seg, skjønner jeg med en gang at det er telefonselgere. Det er liksom ikke tvil en gang:) skjult nummer er i 9 av 10 tilfeller telefonselgere, så jeg gidder ikke å svare engang. men problemet er jo at de ringer til man svarer, etter 3 gang svarte typen, hørte hvem det var, la på. da ga de faen. det som irriterer meg er at televerket/altså gamle telenor har køddet til slik at både min tante(som jeg vokste opp hos og unngår å snakke for mye med) og farmor/farfar har fått skjult nr på sine fasttelefoner, uten å ha bedt om dette. Prøvde så vidt jeg husker å fikse dette, men telenor sa at det nr ikke var skjult. Uansett så får jeg skjult nr når de ringer meg på mobilen. heldigvis sluttet fasttelefonen til tante å virke, så hun har nå mobil, og jeg ser at det er henne. Og farmor ringer svært sjeldent uansett, helst rundt bursdager og slikt så da svarer jeg. Så jeg syns ikke man skal gidde å svare skjult nr jeg. da gir de seg kanskje. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 skjult nummer er i 9 av 10 tilfeller telefonselgere, så jeg gidder ikke å svare engang. men problemet er jo at de ringer til man svarer, etter 3 gang svarte typen, hørte hvem det var, la på. da ga de faen. det som irriterer meg er at televerket/altså gamle telenor har køddet til slik at både min tante(som jeg vokste opp hos og unngår å snakke for mye med) og farmor/farfar har fått skjult nr på sine fasttelefoner, uten å ha bedt om dette. Prøvde så vidt jeg husker å fikse dette, men telenor sa at det nr ikke var skjult. Uansett så får jeg skjult nr når de ringer meg på mobilen. heldigvis sluttet fasttelefonen til tante å virke, så hun har nå mobil, og jeg ser at det er henne. Og farmor ringer svært sjeldent uansett, helst rundt bursdager og slikt så da svarer jeg. Så jeg syns ikke man skal gidde å svare skjult nr jeg. da gir de seg kanskje. Vi kan ikke se hvem som ringer på vår fasttelefon. De får bare ringe. Nå synes jeg nesten det har blitt morsomt å kødde litt med dem. 0 Siter
soleil Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Jeg pleier å spørre etter navn og hvor de ringer fra, om de ikke sier det. Er det minste de kan gjøre! De bør få høre at det er uhøflig å ikke presentere seg. Man kan jo si at jeg skal svare på det du spør om, men da får du ringe opp igjen og presentere deg skikkelig. Greit å drive litt folkeoppdragelse i det små.. En bekjent jobbet i et useriøst telefirma, der brukte de faktisk fiktive navn. Ganske spes det og, men kundene merket det vel sjelden. 0 Siter
fresja Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 skjult nummer er i 9 av 10 tilfeller telefonselgere, så jeg gidder ikke å svare engang. men problemet er jo at de ringer til man svarer, etter 3 gang svarte typen, hørte hvem det var, la på. da ga de faen. det som irriterer meg er at televerket/altså gamle telenor har køddet til slik at både min tante(som jeg vokste opp hos og unngår å snakke for mye med) og farmor/farfar har fått skjult nr på sine fasttelefoner, uten å ha bedt om dette. Prøvde så vidt jeg husker å fikse dette, men telenor sa at det nr ikke var skjult. Uansett så får jeg skjult nr når de ringer meg på mobilen. heldigvis sluttet fasttelefonen til tante å virke, så hun har nå mobil, og jeg ser at det er henne. Og farmor ringer svært sjeldent uansett, helst rundt bursdager og slikt så da svarer jeg. Så jeg syns ikke man skal gidde å svare skjult nr jeg. da gir de seg kanskje. Jeg tar aldri telefonen når de ringer fra skjult nummer. Men i den senere tid er det flere som ikke bruker skjult nummer, men et tlf.nummer som begynner på 2 eller 3. Problemet er at telefonen ringer om igjen i dagevis, gjerne ved samme klokkeslett, og jeg går jo som regel til telefonapparatet for å sjekke om jeg bør ta den. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.