Gå til innhold

noen proffe malere som kan svare?kjemisk rens.

Anbefalte innlegg

Skrevet

De skal male gården og "avmale" med kjemisk rens...hakke og pusse...hva gjør jeg med lille bebi på 7 uker og to barn? Flytter ut imens mens det pågår? De sier jo sikkert at dette ikke er farlig...skal tape igjen vinduene men uansett vil jeg tro noe siver inn. Hva hadde dere gjort?

Gjest Astral
Skrevet

Mulig jeg er paranoid når det gjelder dette, men jeg hadde nok flyttet ut en periode! Har fått litt "angst" for kjemikalier etter min kjære far luftet for dårlig da han pusset opp kjøkkenet, og gav papegøyen vårløsemiddelskader.. (og ja, jeg vet at fugler er ekstremt sensitive for løsemidler/gasser, men man tuller ikke med barna sine!)

Gjest Astral
Skrevet

Mulig jeg er paranoid når det gjelder dette, men jeg hadde nok flyttet ut en periode! Har fått litt "angst" for kjemikalier etter min kjære far luftet for dårlig da han pusset opp kjøkkenet, og gav papegøyen vårløsemiddelskader.. (og ja, jeg vet at fugler er ekstremt sensitive for løsemidler/gasser, men man tuller ikke med barna sine!)

Men jeg er ikke proff maler altså ;)

Skrevet

Du ber om å få se greiene de skal rense med, og undersøker de kodene som står der. Det skal si noe om hvor farlig det er, det vil si hva slags sikkerhetsutstyr man skal bruke i nærheten. Eller du kan bare vente og se hva slags sikkerhetsutstyr malerne bruker. Jeg tviler sterkt på at norske malere tar lett på dette.

Skrevet

Du ber om å få se greiene de skal rense med, og undersøker de kodene som står der. Det skal si noe om hvor farlig det er, det vil si hva slags sikkerhetsutstyr man skal bruke i nærheten. Eller du kan bare vente og se hva slags sikkerhetsutstyr malerne bruker. Jeg tviler sterkt på at norske malere tar lett på dette.

så hvis de bruker masker bør jeg holde meg unna?

Skrevet

så hvis de bruker masker bør jeg holde meg unna?

Det ville jeg i hvert fall gjort. Bruker de masker ute, kan det bety at de skulle hatt mer inne (f.eks. luftforsynte masker), ettersom lufta inne er mer stillestående. Hvis det nå skulle sive noe inn til deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...