Gjest oppussing ja Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Hei! Skal male noen dører, karmer samt taklister. Dørene og listene er trehvite og listene er i furu. Skal jeg bruke samme maling med samme glansgrad og farge? Det jeg har av maling er LADY tre og panel 15 v. Fargekode er S0502-Y. Dette skulle visstnok matche fargen på takplatene samt de ferdigmalte dørene vi hadde fra før. Må furulister grunnes? Andre tips? 0 Siter
Sofline Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Jeg ville ikke hatt samme farge på lister og vegg. 0 Siter
Gjest oppussing ja Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Jeg ville ikke hatt samme farge på lister og vegg. Skal ikke ha samme farge på lister og vegg, nei.. Skal ha samme farge på tak, dører og lister (hvit standard farge) og en litt mørkere farge på veggen, men fortsatt lys. Er visst smak og behag med glansgrad på lister.. Vi får se hvordan det blir når vi får malt et strøk. 0 Siter
vanilje Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Ja til grunning av trehvitt før maling Lister må ha en ganske "sterk" malingstype 0 Siter
Gjest oppussing ja Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Ja til grunning av trehvitt før maling Lister må ha en ganske "sterk" malingstype Ok, har grunning.. Men hva mener du med sterk malingstype.. Har lady.. 0 Siter
April Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Jeg ville brukt en høyere glansgrad på listene, Lady 40. Bør grunnes først med heftgrunn. Er det kvister i treverket bør du ha på kvistlakk før grunning. 0 Siter
vanilje Skrevet 28. april 2007 Skrevet 28. april 2007 Ok, har grunning.. Men hva mener du med sterk malingstype.. Har lady.. Jeg tror også jeg brukte Lady på begge, var bare noe de sa i butikken, at listene trengte sterkere (oljebasert??) fordi det var mer slitasje på listene. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 28. april 2007 Skrevet 28. april 2007 Mer glans på lister enn på dører. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.