Gå til innhold

Samme maling og glans på dører og lister?

Anbefalte innlegg

Gjest oppussing ja
Skrevet

Hei!

Skal male noen dører, karmer samt taklister.

Dørene og listene er trehvite og listene er i furu. Skal jeg bruke samme maling med samme glansgrad og farge?

Det jeg har av maling er LADY tre og panel 15 v. Fargekode er S0502-Y. Dette skulle visstnok matche fargen på takplatene samt de ferdigmalte dørene vi hadde fra før.

Må furulister grunnes?

Andre tips?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg ville ikke hatt samme farge på lister og vegg.

Gjest oppussing ja
Skrevet

Jeg ville ikke hatt samme farge på lister og vegg.

Skal ikke ha samme farge på lister og vegg, nei..

Skal ha samme farge på tak, dører og lister (hvit standard farge) og en litt mørkere farge på veggen, men fortsatt lys.

Er visst smak og behag med glansgrad på lister.. Vi får se hvordan det blir når vi får malt et strøk.

Skrevet

Ja til grunning av trehvitt før maling

Lister må ha en ganske "sterk" malingstype

Gjest oppussing ja
Skrevet

Ja til grunning av trehvitt før maling

Lister må ha en ganske "sterk" malingstype

Ok, har grunning.. Men hva mener du med sterk malingstype.. Har lady..

Skrevet

Jeg ville brukt en høyere glansgrad på listene, Lady 40.

Bør grunnes først med heftgrunn. Er det kvister i treverket bør du ha på kvistlakk før grunning.

Annonse

Skrevet

Ok, har grunning.. Men hva mener du med sterk malingstype.. Har lady..

Jeg tror også jeg brukte Lady på begge, var bare noe de sa i butikken, at listene trengte sterkere (oljebasert??) fordi det var mer slitasje på listene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...