Gå til innhold

Hvordan skal dette gå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tema: leilighetsleting

Vi er nødt til å flytte på grunn av mine studier, og studiet jeg ønsker finnes desverre ikke i noen by hvor det er noenlunde lett å skaffe seg bolig. Jeg har nettopp fått svar på en annonse jeg har svart på: Utleier hadde fått tretti henvendelser på tretti timer.

*stønn* Hvordan skal vi klare å finne noe?

Hva kan jeg skrive i svar på annonsene som gjør at jeg skille meg ut fra mengden så utleier velger akkurat oss?

Skrevet

Kanskje du kan skrive at dere er åpne for barnepass iblant......? Dersom de har barn, da.

Skrevet

Kanskje du kan skrive at dere er åpne for barnepass iblant......? Dersom de har barn, da.

Det vet jeg desverre ingenting om... Men takk for tips! (Det er selvfølgelig en mulighet hvis jeg senere skulle komme bort i en privat leilighet hvor utleieren har barn.)

Elisabeth1365380359
Skrevet

Personlig oppmøte på visning er must. Og snakke med huseieren, ikke bare høre hva han har å si og hva han svarer andre. Han må få forhold til nettopp deg, for å huske deg etterpå. Og han må tro at du er en bra leieboer.

Attester er bra! og skriv allerede på annonnsen at du har attest fra der du leide sist. hvis du ikke har, så skaff deg!

Skrevet

Personlig oppmøte på visning er must. Og snakke med huseieren, ikke bare høre hva han har å si og hva han svarer andre. Han må få forhold til nettopp deg, for å huske deg etterpå. Og han må tro at du er en bra leieboer.

Attester er bra! og skriv allerede på annonnsen at du har attest fra der du leide sist. hvis du ikke har, så skaff deg!

De fleste plukker ut hvem som skal få komme på visning utfra mail (telefonnummer er ikke oppgitt), uten å ha noen åpen visning, fordi det er så mange som henvender seg. Det er en kamp bare å få komme på visning. Men jeg kan selvsagt skrive at attester kan skaffes.

Skrevet

Sett inn annonse selv! Vi leier ut men har aldri hatt annonse i avisa, sjekker bare "ønskes leid"-annonsene. Ordene "stille og rolig" i teksten er et must på de jeg ringer til.

Skrevet

Sett inn annonse selv! Vi leier ut men har aldri hatt annonse i avisa, sjekker bare "ønskes leid"-annonsene. Ordene "stille og rolig" i teksten er et must på de jeg ringer til.

Jeg har allerede annonse ute på nettet, men avisa er selvsagt også en mulighet. Takk for tips! Jeg har allerede stille og rolig i annonsen. :-)

Gjest vi fikk en utleier med humor
Skrevet

I gamle dager fikk vi leie verdens beste leilighet etter å ha satt inn en annonse i lokalavisen der vi skulle flytte. Tekst: "attraktivt par søker ditto leilighet"

Skrevet

I gamle dager fikk vi leie verdens beste leilighet etter å ha satt inn en annonse i lokalavisen der vi skulle flytte. Tekst: "attraktivt par søker ditto leilighet"

Hehe... Det er kanskje en mulighet... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...