Gå til innhold

Hva kan dette være for noe rart?

Anbefalte innlegg

Gjest aldri opplevd før
Skrevet

Det begynte med at sønnen min på tre år plutselig en morgen var varm og rød på ørene. Neste dag var han varm og rød i kinnene. Jeg tok det opp i barnehagen, men de sa det kanskje kunne være sola, så jeg slo meg til ro med det. Synes likevel det var rart at det startet om morgenen og at han ikke hadde vært sånn da jeg hentet han i bhg dagen før. Etterhvert forsvant det, men så plutselig et par dager etter fikk han røde varme flekker over store deler av kroppen. De forsvant igjen ganske fort, og etter det har det ikke skjedd igjen.

Så like etterpå fikk jeg influensa-lignende symptomer. Slapp og rar, og verket i muskler. Dagen etter fikk jeg også disse røde flekkene, over hele kroppen, men de forsvant etter kort tid. Verking i ledd og muskler hadde jeg i ca en uke (spesielt i hoftene, og en dag faktisk i øyet (!)), og perioder hvor hjertet "hoppet over slag". Det siste har ikke gått over enda, etter to uker. I mellomtiden har datteren min også fått de røde flekkene. Det begynte med kinnene, det varte i to dager, så har hun i to dager nå hatt flekker som har kommet og gått på armene. Sønnen min har ikke hatt noe på over to uker nå, så han har vel blitt "frisk". Barna virker helt fine ellers, føler seg ikke dårlige.

Gjest vært i syden?
Skrevet

Det var vel ikke sommerfuglaktige røde kinn?

Gjest ikke opplevd før
Skrevet

Det var vel ikke sommerfuglaktige røde kinn?

Nei..tror ikke det... Har ikke vært i syden heller. Hva kunne det vært mener du?

Gjest lyspæra65
Skrevet

drukket/spist noe nytt i det siste? F eks godterier med sterke fargestoffer eller lett-saft med søtning i? Kan ofte gi mange plager uten noen forklaring, pga småbarn ikke helt vet hvor de har vondt,ofte har de vondt over større områder enn voksne også og kan ikke helt si hvor hen. Utslett er også vanlig av spesielt fargestoffer.

Gjest vært i syden?
Skrevet

Nei..tror ikke det... Har ikke vært i syden heller. Hva kunne det vært mener du?

Jeg tenkte på lupus

Gjest aldri opplevd før
Skrevet

drukket/spist noe nytt i det siste? F eks godterier med sterke fargestoffer eller lett-saft med søtning i? Kan ofte gi mange plager uten noen forklaring, pga småbarn ikke helt vet hvor de har vondt,ofte har de vondt over større områder enn voksne også og kan ikke helt si hvor hen. Utslett er også vanlig av spesielt fargestoffer.

Nei, vi har vel egentlig spist det samme som før... Det eneste var at jeg bakte brød av en mel-blanding som hadde gått ut på dato for kanskje tre uker siden. Men man får vel ikke rødflekket hud og uregelmessig hjerte-rytme av det vil jeg tro... Ellers tror jeg ikke vi har spist noe nytt. Jeg tenker også at det virker som vi har smittet hverandre, ellers hadde vel alle fått det samtidig.

Gjest aldri opplevd før
Skrevet

Jeg tenkte på lupus

Jeg var faktisk inne på tanken, da jeg bare har hørt om noen av symptomene. Men jeg vet ikke så mye om det. Er det noe man kan bli smittet av?

Skrevet

Jeg tenkte på lupus

Lupus er vel noe de fleste får ved 30-årsalderen? Jeg kjenner ei med den sykdommen, og hun var ganske nøyaktig så gammel som snittalderen pleier å være når sykdommen bryter ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...