Gå til innhold

Lus

en liten undulat

Anbefalte innlegg

en liten undulat
Skrevet

Oppdaget 2 døde lus i håret i går, kjemmet det med luskam, fant bare noen egg og et lik til... så jeg tok luskur i natt (sånn sterkt liniment som skal sitte i 12 timer). sambo kom hjem i dag, og jeg fant lus på han, så i natt er det hans tur.... og så står det: "ta kuren igjen om 8 dager". hvorfor?? i tilfelle egg?

og... siden jeg tok igår, og han idag... og vi skal vente 8 dager, skal jeg da ta neste fredag, og han neste lørdag? eller tror dere det har noe å si dersom han tar etter 7 dager, eller jeg etter 9 dager?

håper dere skjønte noe av dette... god helg :)

Skrevet

Husk å gre, gre og gre med lusekam. Det er det viktigste middelen mot å bli kvitt lusa. Om du tar kuren fredag eller lørdag tror jeg heller spiller liten rolle.

Gjest been there
Skrevet

Tror ikke det spiller så stor rolle. Men kam igjennom det med luskam i mellomtiden, vått hår.

Gjest Lise-Lus
Skrevet

Du må gre og gre og gre og gre med lusekam....små partier av gangen, ta tak i egg du ser og dra de av håret med fingertuppene/neglene.

I tillegg er det viktig å vaske alt tøy og sengetøy etc. på 60 grader. Og det som ikke kan tas på 60 gr. må fryses (dyner/puter/børster osv osv)

Lykke til:)

Skrevet

Før sto det at man skulle ta 2. del av kuren i løpet av 7-10 dager (tror jeg det var). Det var i hvertfall flere dager å velge mellom.

Her i huset har vi sluttet med dette middelet, og bruker bare en ny type luskam med ståltenner. Disse skal drepe lusene + knuse eggene. Det fungerte strålende forrige gang.

Oppdaget EN lus igjen for to dager siden. (Da er det er drøyt halvår siden forrige gang:-( )

Snuppa har sluttet å klø + at jeg ikke finner verken egg eller lus lengre. Alt ble borte etter første gang jeg gredde med denne kammen. Men jeg holder selvsagt nøye øye med håret i mange dager enda.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...