en liten undulat Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Oppdaget 2 døde lus i håret i går, kjemmet det med luskam, fant bare noen egg og et lik til... så jeg tok luskur i natt (sånn sterkt liniment som skal sitte i 12 timer). sambo kom hjem i dag, og jeg fant lus på han, så i natt er det hans tur.... og så står det: "ta kuren igjen om 8 dager". hvorfor?? i tilfelle egg? og... siden jeg tok igår, og han idag... og vi skal vente 8 dager, skal jeg da ta neste fredag, og han neste lørdag? eller tror dere det har noe å si dersom han tar etter 7 dager, eller jeg etter 9 dager? håper dere skjønte noe av dette... god helg 0 Siter
Sofline Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Husk å gre, gre og gre med lusekam. Det er det viktigste middelen mot å bli kvitt lusa. Om du tar kuren fredag eller lørdag tror jeg heller spiller liten rolle. 0 Siter
Gjest been there Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Tror ikke det spiller så stor rolle. Men kam igjennom det med luskam i mellomtiden, vått hår. 0 Siter
Gjest Lise-Lus Skrevet 28. april 2007 Skrevet 28. april 2007 Du må gre og gre og gre og gre med lusekam....små partier av gangen, ta tak i egg du ser og dra de av håret med fingertuppene/neglene. I tillegg er det viktig å vaske alt tøy og sengetøy etc. på 60 grader. Og det som ikke kan tas på 60 gr. må fryses (dyner/puter/børster osv osv) Lykke til:) 0 Siter
Speak Skrevet 29. april 2007 Skrevet 29. april 2007 Før sto det at man skulle ta 2. del av kuren i løpet av 7-10 dager (tror jeg det var). Det var i hvertfall flere dager å velge mellom. Her i huset har vi sluttet med dette middelet, og bruker bare en ny type luskam med ståltenner. Disse skal drepe lusene + knuse eggene. Det fungerte strålende forrige gang. Oppdaget EN lus igjen for to dager siden. (Da er det er drøyt halvår siden forrige gang:-( ) Snuppa har sluttet å klø + at jeg ikke finner verken egg eller lus lengre. Alt ble borte etter første gang jeg gredde med denne kammen. Men jeg holder selvsagt nøye øye med håret i mange dager enda. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.