Gå til innhold

Blitzerne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du må jo skjønne at noen kan reagere når du bruker ordet utrydde, og da spesielt når du bruker det om en gruppe mennesker.

Ordet har jo allerede en betydning og du kan ikke bare bruke det på din egen måte (med en helt annen betydning) og etterpå synes andre er dumme som ikke skjønner at du mente noe helt annet enn det ordet betyr.

Det er jo klart. Jeg mente egentlig å gasse dem i hjel ;)

Dette minner meg nesten om den spesialundervisningen jeg jobber med til daglig. Og jeg sier det ikke for å være ekkel, men det føles som om jeg nå er på jobb.

Skrevet

Men jeg mener at de bør bli utryddet. Og hvis jeg må nødt å forklare dette uttrykket nøye, så vil det si å kaste dem ut fra huset og sørge for at de blir spredd for alle vinder, eller noe lignende. Med andre ord ikke feks gassa i hjel el noe lignende..

Utrolig at jeg må nødt å forklare dette, til voksne folk.

Hvis du mener å kaste dem ut fra huset så er det det du bør skrive..., men du skriver "Når det går så langt, så bør de bli utryddet"....., når man samtidig vet, dette er allmenn kunnskap - men for din del skal jeg sitere Bokmålsordboken, at ordet utrydde betyr ".....få vekk, fjerne fullstendig, tilintetgjøre" - så er det vel ikke så rart at det stilles spørsmålstegn ved formuleringen din.

Skrevet

Dette minner meg nesten om den spesialundervisningen jeg jobber med til daglig. Og jeg sier det ikke for å være ekkel, men det føles som om jeg nå er på jobb.

Skrekk og gru!! Jeg håper inderlig du bare spøker... Du jobber ikke med spesialundervisning?? I såfall, stakkars elever..

Skrevet

Mener du at barna du har speialundevisning for er dumme? I såfall synes jeg du burde bytte jobb.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...