Gå til innhold

NHD: lamictal (Glaxo) vs lamotrigin (ratiopharm)

Anbefalte innlegg

Hei

Holder på med doseøkning av Lamictal og i går skulle jeg hente ut en annen styrke av denne enn jeg har brukt før. Fikk da høre at om jeg ikke valgte generisk bytte til lamotrigin, så måtte jeg betale mellomlegget, selv om alt har vært på blå resept. Er dette noe nytt?

På Lamotrigin står det at de må oppløses i vann, mens på lamictal kan de svelges hele. I kveld skal jeg ta 100mg lamictal og 50 mg lamotrigin. Jeg vet det er samme virkestoffet, men må jeg løse opp den ene i vann, eller kan jeg ta begge hele og heller drikke masse? Kommer til å brekke meg om jeg må drikke noe oppløst i vann...

Tusen takk for svar :-)

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...