Gjest Tacomix Skrevet 28. april 2007 Skrevet 28. april 2007 Jeg føler meg ikke helt bra. Jeg har fått ganske mange sure oppstøt, ikke at jeg har kastet opp sikkelig enda. Hva kan hjelpe sånn at jeg blir mindre kvalm? Cola er ok, men er det noe mer som kan hjelpe? Kanskje jeg bare skal ta en sove dag idag. 0 Siter
Gjest Peyta Skrevet 28. april 2007 Skrevet 28. april 2007 Jeg har hatt det samme en stund.. Kjennes ut som magesyre som etser på magesekken min:) Jeg bruker samarin, holder meg unna kaffe og sjokolade, pluss alkohol.. Er det veldig ubehagelig for deg kan du gå på apoteket å kjøpe syrehemmende medisiner:) Good luck 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 28. april 2007 Skrevet 28. april 2007 Jeg har hatt det samme en stund.. Kjennes ut som magesyre som etser på magesekken min:) Jeg bruker samarin, holder meg unna kaffe og sjokolade, pluss alkohol.. Er det veldig ubehagelig for deg kan du gå på apoteket å kjøpe syrehemmende medisiner:) Good luck Takk for svar:) Det minner litt om det samme, ja. Jeg har det veldig mye nå idag så det virker litt mer ut som omgangsyke. Alkohol drikker jeg ikke noe særlig av, hvert jubel år nesten. Kaffe har jeg aldri drukket og sjokolade tåler jeg ikke. Så det går absolutt fint. Vet ikke hva annet jeg kan da enn å sove. Kanskje jeg skulle prøve det du anbefaller om det fortsetter. Takk for anbefallingen:) Føler meg bare så kvalm. 0 Siter
Gjest lyspæra65 Skrevet 28. april 2007 Skrevet 28. april 2007 spist noe nytt i det siste? selv får jeg ekstre sure,sviende oppstøt fra jeg våkner til jeg legger meg om jeg har dyttet i meg for mye smågodt (altså sånne fargerike ting stappet med diverse e-stoffer..) så det må jeg bare unngå, også fargerike drinker som ofte er blandet med fargestoffer. Dog ikke alt av smågodt jeg ikke tåler, kan fint spise mengder med Haribo (elsker haribo!!) uten problemer, så fort jeg kjøper sånn man plukker selv fra candy king osv, så er oppstøtene der igjen. 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. april 2007 Skrevet 28. april 2007 Rå paprika gir meg sure oppstøt, i alle fall om jeg spiser det mye og ofte. 0 Siter
fresja Skrevet 28. april 2007 Skrevet 28. april 2007 Ifølge vår tidligere bedriftslege er dette anlig å ha en periode vår og høst! Selv får jeg det ofte asv stress, men da er jeg ikke kvalm. Jeg mener jeg har tre forskjellige typer, som vi kaller halsbrann, brystsved og noe som sitter lenger nede i magen (sistnhevnte gir kvalme hos meg). Heldigvis går det over om en dag eller en uke. Kalktabletter hjelper. Av syrehemmende medisin jeg har brukt er Pepsid den beste, men meget dyr. Den kan fås på blå resept, men da må vi nok "svelge slange" først. Selv har jeg 12 tabletter Pepsid i mange måneder, så jeg har råd til å betale 100 eller 150 for dem. 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 28. april 2007 Skrevet 28. april 2007 Ifølge vår tidligere bedriftslege er dette anlig å ha en periode vår og høst! Selv får jeg det ofte asv stress, men da er jeg ikke kvalm. Jeg mener jeg har tre forskjellige typer, som vi kaller halsbrann, brystsved og noe som sitter lenger nede i magen (sistnhevnte gir kvalme hos meg). Heldigvis går det over om en dag eller en uke. Kalktabletter hjelper. Av syrehemmende medisin jeg har brukt er Pepsid den beste, men meget dyr. Den kan fås på blå resept, men da må vi nok "svelge slange" først. Selv har jeg 12 tabletter Pepsid i mange måneder, så jeg har råd til å betale 100 eller 150 for dem. Tusen takk for svaret:) Var et godt svar. Jeg tar så utrolig mange tabletter for mye rart, så jeg håpa på at jeg kunne prøve å redusere tablett bruken litt. Kan nemlig ikke fordra tabletter. Men du sier at du har 12 tabletter lenge, og da virker det jo ut som de funker. Takk for svaret:) 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 28. april 2007 Skrevet 28. april 2007 Rå paprika gir meg sure oppstøt, i alle fall om jeg spiser det mye og ofte. Takk for svaret:) Jeg har ikke spist paprika på lenge. Jeg forstår ikke hvorfor jeg er slik idag. Jeg har bare spist ok mat, ikke noe mat med så mye syre, sterk mat osv. Bare helt ok mat. Men det er vel vanlig å ikke føle seg bra hele tiden. Kanskje jeg har jobbet for mye i det siste. 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 28. april 2007 Skrevet 28. april 2007 spist noe nytt i det siste? selv får jeg ekstre sure,sviende oppstøt fra jeg våkner til jeg legger meg om jeg har dyttet i meg for mye smågodt (altså sånne fargerike ting stappet med diverse e-stoffer..) så det må jeg bare unngå, også fargerike drinker som ofte er blandet med fargestoffer. Dog ikke alt av smågodt jeg ikke tåler, kan fint spise mengder med Haribo (elsker haribo!!) uten problemer, så fort jeg kjøper sånn man plukker selv fra candy king osv, så er oppstøtene der igjen. Takk for svaret:)! Jeg skjønner ikke hvorfor jeg er slik som jeg er idag. Jeg har ikke spist noe slik godteri på lenge, spiser nemlig ikke godteri så ofte. Har heller ikke spist noe spesielt i det siste. Har spist helt normal mat. Ikke noe mat med noe krydder, sterke ting osv. Så jeg forstår ikke det helt. Men det kan være fordi jeg har jobbet mye i det siste med eksamensoppgaver. Men jeg må vel regne med å ha en dårlig dag innimellom. 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. april 2007 Skrevet 28. april 2007 Takk for svaret:) Jeg har ikke spist paprika på lenge. Jeg forstår ikke hvorfor jeg er slik idag. Jeg har bare spist ok mat, ikke noe mat med så mye syre, sterk mat osv. Bare helt ok mat. Men det er vel vanlig å ikke føle seg bra hele tiden. Kanskje jeg har jobbet for mye i det siste. Hvis du ikke har noe syrenøytraliserende i huset så prøv med sitronvann eller noe surt. Det kan jo komme av at magen din produserer mye syre fordi den mener du har for lite akkurat nå. Kanskje? Er det mandler som skal hjelpe tro? 0 Siter
Mista nikket Skrevet 28. april 2007 Skrevet 28. april 2007 Ifølge vår tidligere bedriftslege er dette anlig å ha en periode vår og høst! Selv får jeg det ofte asv stress, men da er jeg ikke kvalm. Jeg mener jeg har tre forskjellige typer, som vi kaller halsbrann, brystsved og noe som sitter lenger nede i magen (sistnhevnte gir kvalme hos meg). Heldigvis går det over om en dag eller en uke. Kalktabletter hjelper. Av syrehemmende medisin jeg har brukt er Pepsid den beste, men meget dyr. Den kan fås på blå resept, men da må vi nok "svelge slange" først. Selv har jeg 12 tabletter Pepsid i mange måneder, så jeg har råd til å betale 100 eller 150 for dem. Jeg kan få det i perioder jeg drikker mye cola light. Bruker å hjelpe når jeg tygger en link 0 Siter
pekkaline Skrevet 28. april 2007 Skrevet 28. april 2007 Hvis du ikke har noe syrenøytraliserende i huset så prøv med sitronvann eller noe surt. Det kan jo komme av at magen din produserer mye syre fordi den mener du har for lite akkurat nå. Kanskje? Er det mandler som skal hjelpe tro? Mandler skal visst hjelpe for halsbrann har jeg hørt, jeg vet ikke åssen det virker på sure oppstøt. 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 28. april 2007 Skrevet 28. april 2007 Mandler skal visst hjelpe for halsbrann har jeg hørt, jeg vet ikke åssen det virker på sure oppstøt. Det var ikke meg du skrev til, men jeg svarer jeg. Håper du ikke spiser nå. Det var nesten sånn at jeg kastet opp, det var ikke langt unna. Men jeg pleier nesten aldri å gjøre det, men det føltes sånn ut. Men går litt greiere nå. Håper du hadde en fin dag idag:) 0 Siter
pekkaline Skrevet 28. april 2007 Skrevet 28. april 2007 Det var ikke meg du skrev til, men jeg svarer jeg. Håper du ikke spiser nå. Det var nesten sånn at jeg kastet opp, det var ikke langt unna. Men jeg pleier nesten aldri å gjøre det, men det føltes sånn ut. Men går litt greiere nå. Håper du hadde en fin dag idag:) Huffame så mye du får av alt...Kan det ha med allergien å gjøre? (Pollen) Har hørt noen blir kvalme også av det.... Dagen har vært fin men temmelig lang. Ho var så flink atte 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 28. april 2007 Skrevet 28. april 2007 Huffame så mye du får av alt...Kan det ha med allergien å gjøre? (Pollen) Har hørt noen blir kvalme også av det.... Dagen har vært fin men temmelig lang. Ho var så flink atte Takk for svaret:) Jeg er vant med å være plaget kan en vel si. Skulle ønske jeg kunne slippe. Det kan faktisk ha noe med pollen å gjøre, ja. Att jeg ikke har tenkt på det før du skrev det nå. For jeg har ikke vært helt i slaget om dagen. Er så trøtt og ikke helt god. Så det kan være pga. pollen at jeg er slik. Takk for svaret og jeg tror du har rett:) Så fint at hun var flink idag, tror du er stolt nå Fortjent er det hvertfall. Ungene høres ut som noen gull unger:) 0 Siter
pekkaline Skrevet 28. april 2007 Skrevet 28. april 2007 Takk for svaret:) Jeg er vant med å være plaget kan en vel si. Skulle ønske jeg kunne slippe. Det kan faktisk ha noe med pollen å gjøre, ja. Att jeg ikke har tenkt på det før du skrev det nå. For jeg har ikke vært helt i slaget om dagen. Er så trøtt og ikke helt god. Så det kan være pga. pollen at jeg er slik. Takk for svaret og jeg tror du har rett:) Så fint at hun var flink idag, tror du er stolt nå Fortjent er det hvertfall. Ungene høres ut som noen gull unger:) hehe, gullunger ja Jeg snakket med ei som er pollenplaget der jeg var i dag. Hun hadde snakket med en lege om en ny form for behandling (tror jeg det var). Det handlet om å få sprøyter mot allergien i tre år. Mye i begynnelsen og mindre etterhvert. På den måten kunne man redusere eller få plagen ut av livet. Så dersom du er plaget med dette så snakk med legen! Tenk om du kunne få slippe!! 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 28. april 2007 Skrevet 28. april 2007 hehe, gullunger ja Jeg snakket med ei som er pollenplaget der jeg var i dag. Hun hadde snakket med en lege om en ny form for behandling (tror jeg det var). Det handlet om å få sprøyter mot allergien i tre år. Mye i begynnelsen og mindre etterhvert. På den måten kunne man redusere eller få plagen ut av livet. Så dersom du er plaget med dette så snakk med legen! Tenk om du kunne få slippe!! Tusen takk for svaret ditt og at du ønsker at jeg blir kvitt pollenallergien. Det hadde vært veldig godt må jeg si, å bli kvitt allergien. Jeg blir så redusert nå om våren mens jeg jobber med oppgaver, orker liksom ikke å gjøre noe på de verste dagene. Så ja, jeg må nok snakke med legen ang. min pollenallergi. Det hadde jo vært supert om jeg kunne blitt kvitt den. Jeg er så lei å være så trøtt og sliten om dagen. Den behandlinga du skrev her, er den ny som du skriver? Det hadde hvertfall vært supert om jeg kunne fått slik behandling og blitt frisk av pollenallergien. Jeg er så lei. 0 Siter
pekkaline Skrevet 28. april 2007 Skrevet 28. april 2007 Tusen takk for svaret ditt og at du ønsker at jeg blir kvitt pollenallergien. Det hadde vært veldig godt må jeg si, å bli kvitt allergien. Jeg blir så redusert nå om våren mens jeg jobber med oppgaver, orker liksom ikke å gjøre noe på de verste dagene. Så ja, jeg må nok snakke med legen ang. min pollenallergi. Det hadde jo vært supert om jeg kunne blitt kvitt den. Jeg er så lei å være så trøtt og sliten om dagen. Den behandlinga du skrev her, er den ny som du skriver? Det hadde hvertfall vært supert om jeg kunne fått slik behandling og blitt frisk av pollenallergien. Jeg er så lei. Behandlingen er ny som ho forstod. Det er pollen i sprøyta. De mener den vil oppføre seg som virus, man blir immun etterhvert. Verdt å undersøke for alle med denne allergien. 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 29. april 2007 Skrevet 29. april 2007 Behandlingen er ny som ho forstod. Det er pollen i sprøyta. De mener den vil oppføre seg som virus, man blir immun etterhvert. Verdt å undersøke for alle med denne allergien. Takk for forklaringen på hvordan behandling det er. Det hadde vært supert å blitt imun mot pollen. Jeg føler meg helt borte denne helga, tett og veldig trøtt. Så det må være veldig mye pollen ute nå om dagen:( Så jeg skal ta meg en tur til legen å forhøre meg litt ang. den behandlinga. Takk:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.