Gå til innhold

Hva skal hun gjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest Langt nord
Skrevet

Dette er saken: jeg har ei venninne i 50 årene som en enke og som eier en enebolig med en sokkel leilighet.Men no har eldste datter gått fra mannen og flytte hjem til venninna mi med 3 små barn.Problemet er at dattera ikke prøver å finne seg jobb eller en plass og bo.Venninna mi er no hos kjæresten sin for hun orker ikke å være hjemme.Blir sliten av alt bråket og styret.Nå har venninna mi fåttt 3 klager fra leieboer, siden datter flyttet inn for snart 1 år siden.Dem bråker mye tidlig on søndags morgene så leieboer får ikke sove.Venninna mi har prøvd å snakke med dettera men hun blir bare sur.Hva skal hun gjøre?.Hun kan jo ikke kaste henne og 3 barn ut på gaten men det har gått snart 1 år og hun er sliten av å være til kjæresten hele tiden.Hun vil ha tilbake hjemmet sitt

Gjest ChiengMai
Skrevet

"Hun kan jo ikke kaste henne og 3 barn ut på gaten men det har gått snart 1 år og hun er sliten av å være til kjæresten hele tiden.Hun vil ha tilbake hjemmet sitt"

Det er kanskje ikke kjekt å kaste datteren ut med tre barn, nei. Men det må gå an å stille krav til en vosken datter. F. eks kan venninna di si at skal hun fortsette å bo der må hun følge visse retningslinjer. Vil hun ikke gjøre det får hun så og så lang frist på å finne noe annet.

Ærlig talt, man skal ikke være så veldig redde for om de voksne barna blir litt sure innimellom. Voksne mennesker bør kunne innrette seg etter andre og ikke ta hverken foreldre eller foreldrenes hus som en selvfølge.

Gjest Langt nord
Skrevet

"Hun kan jo ikke kaste henne og 3 barn ut på gaten men det har gått snart 1 år og hun er sliten av å være til kjæresten hele tiden.Hun vil ha tilbake hjemmet sitt"

Det er kanskje ikke kjekt å kaste datteren ut med tre barn, nei. Men det må gå an å stille krav til en vosken datter. F. eks kan venninna di si at skal hun fortsette å bo der må hun følge visse retningslinjer. Vil hun ikke gjøre det får hun så og så lang frist på å finne noe annet.

Ærlig talt, man skal ikke være så veldig redde for om de voksne barna blir litt sure innimellom. Voksne mennesker bør kunne innrette seg etter andre og ikke ta hverken foreldre eller foreldrenes hus som en selvfølge.

Tro meg når jeg sier at hun er prøvd å snakke med henne.Det går ikke.Hun hisser seg opp med en gang og sier at moren er psykisk syk.

Skrevet

Tro meg når jeg sier at hun er prøvd å snakke med henne.Det går ikke.Hun hisser seg opp med en gang og sier at moren er psykisk syk.

Denne datteren høres ikke så rent lite bortskjemt ut! Mora må på en eller annen måte få henne til å forstå at hun ikke kan huse henne og ungene lenge og direkte tale er vel det eneste som går inn? Kan kjæresten hjelpe henne å få datteren til å skjønne hvor slitsomt dette er for henne?

Gjest Mariesi
Skrevet

Bor datteren der gratis? I tilfelle sier moren at hun trenger pengene og kommer heretter til å ta betalt for leiligheten. De færreste vil vel da betale det samme for å bo i kjelleren hos mamma, som å bo for seg selv i en annen leilighet.

Gjest Langt nord
Skrevet

Denne datteren høres ikke så rent lite bortskjemt ut! Mora må på en eller annen måte få henne til å forstå at hun ikke kan huse henne og ungene lenge og direkte tale er vel det eneste som går inn? Kan kjæresten hjelpe henne å få datteren til å skjønne hvor slitsomt dette er for henne?

Noe må iallefall gjøres.Venninna mi synes det flaut at hun ikke tar hensyn til leieboeren.Leieboeren har bodd der i 5 år og hun og venninna mi har et godt forhold så hun vil gjerne at det skal forsette siden at leieboeren blir boende enda ei stund

Skrevet

Noe må iallefall gjøres.Venninna mi synes det flaut at hun ikke tar hensyn til leieboeren.Leieboeren har bodd der i 5 år og hun og venninna mi har et godt forhold så hun vil gjerne at det skal forsette siden at leieboeren blir boende enda ei stund

Hvor gammel er denne datteren egentlig? Er hun enebarn og vant til at alle andre alltid danser etter hennes pipe? Har hun alltid fått viljen sin?

Skrevet

Det eneste som hjelper er å snakke i klartekst. Det er helt utrolig at voksne mennesker fortsatt føler at det bare er å flytte inn hos mamma når det passer dem.

Gjest Langt nord
Skrevet

Hvor gammel er denne datteren egentlig? Er hun enebarn og vant til at alle andre alltid danser etter hennes pipe? Har hun alltid fått viljen sin?

Hun er i 30 årene.Hun har en bror men han er ikke sånn.

Gjest Langt nord
Skrevet

Bor datteren der gratis? I tilfelle sier moren at hun trenger pengene og kommer heretter til å ta betalt for leiligheten. De færreste vil vel da betale det samme for å bo i kjelleren hos mamma, som å bo for seg selv i en annen leilighet.

Hun bor der gratis men ikke i kjelleren men i eneboligen og da mener jeg at hun har tatt over hele huset.Alle 4 soverommene bruker hun og barna

Gjest Mariesi
Skrevet

Hun bor der gratis men ikke i kjelleren men i eneboligen og da mener jeg at hun har tatt over hele huset.Alle 4 soverommene bruker hun og barna

Men betaler hun for seg i det hele tatt? Siden hun ikke jobber, mener jeg. Om moren ikke tør gi datteren beskjed i klartekst (noe hun bør gjøre), må hun i allefall kreve penger av henne. Og det vanlig leie. Kanskje datteren skjønner tegninga da...

Gjest Langt nord
Skrevet

Men betaler hun for seg i det hele tatt? Siden hun ikke jobber, mener jeg. Om moren ikke tør gi datteren beskjed i klartekst (noe hun bør gjøre), må hun i allefall kreve penger av henne. Og det vanlig leie. Kanskje datteren skjønner tegninga da...

Jeg tviler på det.Hun er den mest ego personen jeg har møtt.Leieboeren kaller henne for Dronningen.For hun oppfører som alt hun gjør er perfekt.Venninna mi begynner å tvile på seg selv og spørr meg om hun er urimlig som vil ha tilbake huset sitt

Gjest miss orange
Skrevet

Hun nå si til dattera at hun er voksen, og dermed må flytte ut. Nødhjelp er greit, men nå må dattera ta tak i eget liv. Venninna di sier at dattera må gå på sosialkontoret og få hjelp til bolig og livsoppholdsutgifter, enten det er jobb eller sosialpenger. Vil ikke dattera gå, sier venninna di at da går hun for henne, og får hjelp til å kaste henne ut. Eller så kan hun si at hun vil gå til barnevernet, for det ser jo ut til at dattera ikke er i stand til å ta vare på sine egne barn. Utrolig at hun finner seg i det! Dattera manipulerer venninna di, og venninna di trenger hjelp til å få henne ut. Sosialkontor og/eller barnevern er tingen å true med. OG det må følge handling etter truing.

Gjest miss orange
Skrevet

Hun nå si til dattera at hun er voksen, og dermed må flytte ut. Nødhjelp er greit, men nå må dattera ta tak i eget liv. Venninna di sier at dattera må gå på sosialkontoret og få hjelp til bolig og livsoppholdsutgifter, enten det er jobb eller sosialpenger. Vil ikke dattera gå, sier venninna di at da går hun for henne, og får hjelp til å kaste henne ut. Eller så kan hun si at hun vil gå til barnevernet, for det ser jo ut til at dattera ikke er i stand til å ta vare på sine egne barn. Utrolig at hun finner seg i det! Dattera manipulerer venninna di, og venninna di trenger hjelp til å få henne ut. Sosialkontor og/eller barnevern er tingen å true med. OG det må følge handling etter truing.

Hun kan også foreslå dattera si å gå til en psykolog for å få hjelp til å takle livet og hverdagen. Kanskje er det rett og slett det hun trenger. Alt dette må vel eterhvert bli såpass flaut for dattera at hun tar rev i seila. Og la endelig dattera skjønne at mora prater med andre om dette! Slikt skal en ikke tie med, da blir det frie tøyler for den som manipulerer. Trollet sprekker i sola, vet du!

Skrevet

Hun er i 30 årene.Hun har en bror men han er ikke sånn.

Kan denne broren snakke med henne?

Gjest Langt nord
Skrevet

Kan denne broren snakke med henne?

Har prøvd.Hun hører ikke på noen.Jeg synes at det frekt å komme å ta over huset til mora si på den måten

Skrevet

Har prøvd.Hun hører ikke på noen.Jeg synes at det frekt å komme å ta over huset til mora si på den måten

Da får mora passe på en dag både datter og barnebarn er ute og skifte lås i døra. Når hun ikke skjønner klar tale.

Gjest Langt nord
Skrevet

Da får mora passe på en dag både datter og barnebarn er ute og skifte lås i døra. Når hun ikke skjønner klar tale.

Men venninna mi begynner å tvile på seg selv og lurer på om hun er urimlig når hun vil ha huset sitt tilbake.For dattera sier det når hun er sint.Hun sier mye rart i sinne

Skrevet

Men venninna mi begynner å tvile på seg selv og lurer på om hun er urimlig når hun vil ha huset sitt tilbake.For dattera sier det når hun er sint.Hun sier mye rart i sinne

Det er overhode ikke venninna di som er urimelig her! Ikke på noen måte! Hun har alt strukket seg langt og lenger enn langt spør du meg!

Datteren høres ut som hun er både bortskjemt, kravstor, egoistisk og fullstendig urimelig.

Skrevet

Vanskelig situasjon, især på grunn av barna. Hun kan kanskje kaste datteren på gate med god samvittighet, men barna har jo ingenting med å gjøre at de har en bortskjemt mor.

Får hun ingen økonomisk støtte, har hun ingenting (les penger i banken eller eiendeler som er verdt noe)? Jeg tipper at hvis venninna di krever husleie av henne, så finner hun ut at det er like greit å betale for et sted hun kan ha alene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...