Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt dress. En Pierre Cardin til 4300 kr som var satt ned til litt under 1100 kr. Sånne rabatter liker jeg. Den er en toknappers i grått som ligger nært sølv, sjatteringene (heter det det?) gir et stripete inntrykk utan at dressen er stripete. Om det høres vettugt ut?

1: Hva slags farge skal jeg ha på skjorta? Fyren i butikken kom med en beigelignende skjorte, grei nok, men litt kjedelig.

Så, jeg var over i nabobutikken og tittet på en Armani. Svart, toknappers som var laget i et slags skinnende materiale. Jeg synes den var dritfin, den ga et oljete/skinnlignende inntrykk.

Men den koster 5800 kr etter en rabatt på 1600. Det er litt i overkant? Jeg sa jeg måtte tenke over det (kunne ikke si at jeg skulle spørre dolingene om hjelp).

2: Hva er "normalen". En knapp, to knapper eller tre?

Dette handler ikke om biler, så her er dere tantene på hjemmebane. Spytt ut!

Skrevet

Endelig en god grunn til å vanke på et "kjerringforum"...? :-) Jeg kan desvere ikke hjelpe deg. Jeg har vel mer peiling på biler enn klær, og det sier litt om hvor lite jeg vet om klær....

Skrevet

Endelig en god grunn til å vanke på et "kjerringforum"...? :-) Jeg kan desvere ikke hjelpe deg. Jeg har vel mer peiling på biler enn klær, og det sier litt om hvor lite jeg vet om klær....

Det var i grunnen det jeg tenkte (den første setningen den).

Det blir en Mercedes eller en BMW. Skal sjekke litt på deleprisene først. Her jeg er nå er BMW suverent dyrest på deler. Mercedesen er litt mere Pierre Cardin sånn sett.

Skrevet

Til en grå dress er det fint med litt farge på skjorte - eller farge på slipset.

Hvit skjorte er lekkert til alt. Sort skjorte blir litt harry synes jeg. En beige skjorte til grå dress høres definitivt IKKE fint ut.

Armani til 5800,- er ikke dyrt. Hvor mye du skal legge i en dress kommer jo ann på hvor mye du skal bruke den.

Mannen min bruker dress på jobb - hver dag- og ønsker kvalitet. Han kjøper ca.1 dress i året og bruker rundt 5000,- pr. dress.

Skrevet

Til en grå dress er det fint med litt farge på skjorte - eller farge på slipset.

Hvit skjorte er lekkert til alt. Sort skjorte blir litt harry synes jeg. En beige skjorte til grå dress høres definitivt IKKE fint ut.

Armani til 5800,- er ikke dyrt. Hvor mye du skal legge i en dress kommer jo ann på hvor mye du skal bruke den.

Mannen min bruker dress på jobb - hver dag- og ønsker kvalitet. Han kjøper ca.1 dress i året og bruker rundt 5000,- pr. dress.

Armanien er en partydress, ikke noen jobbdress. Det påpekte han i butikken også.

Ergo, blir brukt et par-tre ganger i året? Da blir det litt vel dyrt.

Mrs. Wallace
Skrevet

Rosa skjorte er sikkert kjempefint til. Eller en lys/pistasjegrønn skjorte med et litt mørkere slips. Om det er mye sjatteringer i dressen bør slipset være ensfarget.

Skrevet

Vær forsiktig med merker som Boss, Armani, Ralph Lauren etc, de sender ofte ut signaler som kan bli helt feil.

Skrevet

Vær forsiktig med merker som Boss, Armani, Ralph Lauren etc, de sender ofte ut signaler som kan bli helt feil.

For meg hadde de nok sendt ut signaler som sa:"Hold deg unna, jeg er i en liga laaangt over deg". :o) Menn som bruker dresser til mange tusen kroner er ikke helt min stil.

Men for all del - min kjære bruker sikkert tusenvis av kroner på ting andre synes er helt teit også. :o)

Skrevet

Uansett hva du velger: velg en farge som kler deg. Det spiller ingen rolle hvor moderne rosa er: Hvis det får huden din til å se oransje ut, blir det uansett ikke bra. Men såpass vet du sikkert allerede... :-)

Skrevet

For meg hadde de nok sendt ut signaler som sa:"Hold deg unna, jeg er i en liga laaangt over deg". :o) Menn som bruker dresser til mange tusen kroner er ikke helt min stil.

Men for all del - min kjære bruker sikkert tusenvis av kroner på ting andre synes er helt teit også. :o)

Det har jeg faktisk ikke tenkt over. Jeg bruker så sjelden dress at jeg tenkte jeg kunne kjøpe noe skikkelig for en gangs skyld. Det står ikke stemplet Armani på den heller.

Sammenlignet med det dere bruker på sko, vesker og klær generellt, så er en enkelt dress til 6000 småpenger.

Men, de har en Pierre Cardin, svart, enknapps til ca 1500, (satt ned fra 5800) den satt som et skudd, og svart kan man mikse alle slags farger til, så det er en mulighet.

Hva er det med knapper? Hvor mange "skal" det være? Jeg liker enknapps siden den er åpnere øverst, tre knapper blir for igjenknappet for meg. To går også bra.

Skrevet

Jeg synes det er penest med lyseblå skjorte til grå dress, event. hvit skjorte og blått slips. Rosa og grått synes jeg blir litt "gammelmannsaktig".

Ellers finnes det en god del tips her:

http://www.olivergoodstuff.com/Jos.%20A.%20Bank/Jos.%20A.%20Bank-Business%20Dress%20Apparel.html

Er rosa gammelmannsaktig? Med fare for å virke homo, men jeg tar meg veldig bra ut i rosa, spesiellt nå når jeg er nøttebrun.

Blått og hvitt er erkekonservativt?

Skrevet

Uansett hva du velger: velg en farge som kler deg. Det spiller ingen rolle hvor moderne rosa er: Hvis det får huden din til å se oransje ut, blir det uansett ikke bra. Men såpass vet du sikkert allerede... :-)

Jeg er så brun at det ikke er noe problem. Rosa er en definitiv mulighet.

Skrevet

Rosa skjorte er sikkert kjempefint til. Eller en lys/pistasjegrønn skjorte med et litt mørkere slips. Om det er mye sjatteringer i dressen bør slipset være ensfarget.

De har en grønn skjorte. Jeg gikk litt i sirkel rundt den. Hmm...

Skrevet

Det har jeg faktisk ikke tenkt over. Jeg bruker så sjelden dress at jeg tenkte jeg kunne kjøpe noe skikkelig for en gangs skyld. Det står ikke stemplet Armani på den heller.

Sammenlignet med det dere bruker på sko, vesker og klær generellt, så er en enkelt dress til 6000 småpenger.

Men, de har en Pierre Cardin, svart, enknapps til ca 1500, (satt ned fra 5800) den satt som et skudd, og svart kan man mikse alle slags farger til, så det er en mulighet.

Hva er det med knapper? Hvor mange "skal" det være? Jeg liker enknapps siden den er åpnere øverst, tre knapper blir for igjenknappet for meg. To går også bra.

Jeg er helt blank når det gjelder dress, bortsett fra at den ene min kjære har er forferdelig... ;o)

La meg si det sånn - menn i min prisklasse kjøper dressene sine på Dressmann og jeg synes de er fine jeg. :o) Jeg bryr meg fint lite om moter, klær, vesker og sko, de dyre klærne jeg har er fritidstøy som jakke, bukse og sko i goretex... Veskene mine koster vel i snitt en hundrings og når det gjelder sko handler jeg etter komfort, ikke etter utseende, men er villig til å legge ned noen kroner i _gode_ sko ja.

Skrevet

Jeg er så brun at det ikke er noe problem. Rosa er en definitiv mulighet.

"Rosa er en definitiv mulighet."

*Vrir meg i lidelse* Neeeei! Ikke kjøpt rosa skjorte, ekte mannfolk bruker ikke rosa! Jada, jeg vet det er moderne, men det hjelper ikke for meg...

Skrevet

Jeg er helt blank når det gjelder dress, bortsett fra at den ene min kjære har er forferdelig... ;o)

La meg si det sånn - menn i min prisklasse kjøper dressene sine på Dressmann og jeg synes de er fine jeg. :o) Jeg bryr meg fint lite om moter, klær, vesker og sko, de dyre klærne jeg har er fritidstøy som jakke, bukse og sko i goretex... Veskene mine koster vel i snitt en hundrings og når det gjelder sko handler jeg etter komfort, ikke etter utseende, men er villig til å legge ned noen kroner i _gode_ sko ja.

Jeg har en dressmann dress hengende i Norge et sted. Sist jeg brukte den møtte jeg en annen i eksakt samme dressmann dress. Nå var ikke det noen krise (som det hadde vært dersom det var to damer i samme antrekk), men det er litt OK å ha noe som ikke alle andre har?

Jeg panikkjøpte en skinnjakk på leatherman (hadde ingen jakke da jeg kon til Norge sist). Like etter møtte jeg en uteligger i samme jakka. Han hadde garantert ikke kjøpt den, men jeg fikk mest lyst til å hive min.

Men da hadde jeg blitt kald og den skulle bare brukes i et par uker, så jeg beholdt den.

Skrevet

"Rosa er en definitiv mulighet."

*Vrir meg i lidelse* Neeeei! Ikke kjøpt rosa skjorte, ekte mannfolk bruker ikke rosa! Jada, jeg vet det er moderne, men det hjelper ikke for meg...

Lys grønn? Lilla? Fiolett?

Jeg er ikke redd for min feminine side. Skal bare banke den opp først.

Skrevet

Er rosa gammelmannsaktig? Med fare for å virke homo, men jeg tar meg veldig bra ut i rosa, spesiellt nå når jeg er nøttebrun.

_Jeg_ synes det blir for gammelmannsaktig, men rosa er vel motefarge i år så du gjør ikke feil i å bruke en rosa skjorte, men jeg liker det ikke;o)

Blått og hvitt erkekonservativt ja, muligens, uansett penere med blå skjorte enn hvit, synes jeg :o)

Skrevet

Finere med blå skjorte enn _rosa_, skulle det selvfølgelig stå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...