Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har jeg faktisk ikke tenkt over. Jeg bruker så sjelden dress at jeg tenkte jeg kunne kjøpe noe skikkelig for en gangs skyld. Det står ikke stemplet Armani på den heller.

Sammenlignet med det dere bruker på sko, vesker og klær generellt, så er en enkelt dress til 6000 småpenger.

Men, de har en Pierre Cardin, svart, enknapps til ca 1500, (satt ned fra 5800) den satt som et skudd, og svart kan man mikse alle slags farger til, så det er en mulighet.

Hva er det med knapper? Hvor mange "skal" det være? Jeg liker enknapps siden den er åpnere øverst, tre knapper blir for igjenknappet for meg. To går også bra.

Hvis du skal ha en en-knapps-dress, vil jeg anbefale en knall-rosa, lilla eller kanskje grønn. Mao bare hvis du skal på fest og har lyst til å skille deg ut.

Både 2 og 3 knapper går bra, ta det du liker.

Personlig ville jeg heller kjøpt flere rimeligere dresser, enn en til 6000. Motene skifter fort her også, og en hvit kelnerdress blir ikke mer stilig av at det står armani på innsiden.

Skrevet

Lys grønn? Lilla? Fiolett?

Jeg er ikke redd for min feminine side. Skal bare banke den opp først.

Som en annen her sa - hvit skjorte er alltid lekkert. Svart skjorte kan gå, men ser kanskje litt hallik-aktig ut? Grønn vil nok funke, men ikke for søtladent grønn. Lilla og fiolett stiller i samme gruppe som rosa for meg.

Gjest Cezalion
Skrevet

Jeg er så brun at det ikke er noe problem. Rosa er en definitiv mulighet.

Jeg synes en helt lyserosa skjorte kan være kjempefint, spesielt om du er brun.

Ikke vær redd for å skille deg ut. Hvit skjorte og sort dress er pent nok det, altså.

Skrevet

Er rosa gammelmannsaktig? Med fare for å virke homo, men jeg tar meg veldig bra ut i rosa, spesiellt nå når jeg er nøttebrun.

Blått og hvitt er erkekonservativt?

Ikke undervurder det erkekonservative...:)

Gjest ricoline
Skrevet

Til den grå dressen tror jeg rosa, lys lilla eller turkis kunne vært stilig. Evt ha både skjorte og slips i grått også, men da må det ikke være en helt plain skjorte og slips. Jeg syns to eller tre knapper er finest. Hvor mange knapper man skal ha avhenger litt av kroppsformen også. Har du litt pondus må du ta hensyn til det f.eks. Prøv dresser med en, to og tre knapper så ser du hva du liker best. Om den som skal selge deg dressen ser smashing ut i sin dress så spør ham om skjorte og slips i samme slengen.

Skrevet

Er rosa gammelmannsaktig? Med fare for å virke homo, men jeg tar meg veldig bra ut i rosa, spesiellt nå når jeg er nøttebrun.

Blått og hvitt er erkekonservativt?

Rosa er vel moderne for tiden, så du gjør det vel ikke helt galt om du velger den fargen, men jeg er enig med Lurveline.

Skrevet

"Rosa er en definitiv mulighet."

*Vrir meg i lidelse* Neeeei! Ikke kjøpt rosa skjorte, ekte mannfolk bruker ikke rosa! Jada, jeg vet det er moderne, men det hjelper ikke for meg...

Helt enig! :-)

Skrevet

Jeg er helt blank når det gjelder dress, bortsett fra at den ene min kjære har er forferdelig... ;o)

La meg si det sånn - menn i min prisklasse kjøper dressene sine på Dressmann og jeg synes de er fine jeg. :o) Jeg bryr meg fint lite om moter, klær, vesker og sko, de dyre klærne jeg har er fritidstøy som jakke, bukse og sko i goretex... Veskene mine koster vel i snitt en hundrings og når det gjelder sko handler jeg etter komfort, ikke etter utseende, men er villig til å legge ned noen kroner i _gode_ sko ja.

Jeg ser ikke forskjell på Dressmann og Armani jeg... :-)

Jeg tror de dresstingene min kjære har er i en litt høyere prisklasse enn Dressmann, men han har til gjengjeld hatt dem nesten siden han sluttet å vokse.

Skrevet

Jeg ser ikke forskjell på Dressmann og Armani jeg... :-)

Jeg tror de dresstingene min kjære har er i en litt høyere prisklasse enn Dressmann, men han har til gjengjeld hatt dem nesten siden han sluttet å vokse.

*Fnis* Egentlig gjør vel ikke jeg det heller, men jeg regner med det lyser av både mannen og dressen om dressen er jævlig kostbar. :o) Tror ikke jeg kjenner noen som har dresser til langt over 5000,-...

Skrevet

*Fnis* Egentlig gjør vel ikke jeg det heller, men jeg regner med det lyser av både mannen og dressen om dressen er jævlig kostbar. :o) Tror ikke jeg kjenner noen som har dresser til langt over 5000,-...

Jeg tror også det lyser lang vei av dem... :-) Akkurat som det lyser lang vei av kvinner som kjøper nye sko til 2000 kr minst en gang i måneden...

Skrevet

Armanien er en partydress, ikke noen jobbdress. Det påpekte han i butikken også.

Ergo, blir brukt et par-tre ganger i året? Da blir det litt vel dyrt.

Da synes jeg at det blir ganske dyrt, ja :)

Mrs. Wallace
Skrevet

De har en grønn skjorte. Jeg gikk litt i sirkel rundt den. Hmm...

Go for it! Grønn-tipset fikk jeg av mannen i huset. Han bruker mye dress i jobben og liker å ta seg litt ut i dem. ,o)

Mrs. Wallace
Skrevet

For meg hadde de nok sendt ut signaler som sa:"Hold deg unna, jeg er i en liga laaangt over deg". :o) Menn som bruker dresser til mange tusen kroner er ikke helt min stil.

Men for all del - min kjære bruker sikkert tusenvis av kroner på ting andre synes er helt teit også. :o)

Hvis dress er arbeidsantrekket og man dermed må bruke det mye, er det vel ikke så rart om man vil unngå Dressmann hele tiden. Behøver ikke å bety at man er noen spesiell liga for øvrig, det. Mannen min har dyre dresser, mens fritidstøyet er helt vanlig. Han har gensere fra H&M, for å si det sånn.

Skrevet

Hvis dress er arbeidsantrekket og man dermed må bruke det mye, er det vel ikke så rart om man vil unngå Dressmann hele tiden. Behøver ikke å bety at man er noen spesiell liga for øvrig, det. Mannen min har dyre dresser, mens fritidstøyet er helt vanlig. Han har gensere fra H&M, for å si det sånn.

Tror ikke jeg kjenner noen som har dress som arbeidsantrekk jeg. :o) Det går i dongeri / vanlige bukser og genser eller skjorte.

Mrs. Wallace
Skrevet

Tror ikke jeg kjenner noen som har dress som arbeidsantrekk jeg. :o) Det går i dongeri / vanlige bukser og genser eller skjorte.

Jøss. ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...