Gå til innhold

Plante ut blomster nå?

Anbefalte innlegg

Gjest flittige Lise
Skrevet

Er det ok å kjøpe blomster og plante ut nå?

Bor i Østfold.

Skrevet

Ja, stemor er ok. De er jo nydelige disse småblomstrede dyplilla+gule stemorsblomstene. Min favoritt :D

Gjest flittige Lise
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1177788245' post='3601732]

Ja, stemor er ok. De er jo nydelige disse småblomstrede dyplilla+gule stemorsblomstene. Min favoritt :D

Noe mer enn stemor?

Skrevet

Jeg tror jeg ville plantet i krukker i første omgang. De kan man ta inn om det er fare for frost. Men forhåpentligvis er den faren over før sommeren :)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1177791444' post='3601773]

Har ikke peiling.

psst meldinger :)

Skrevet

Jeg tror jeg ville plantet i krukker i første omgang. De kan man ta inn om det er fare for frost. Men forhåpentligvis er den faren over før sommeren :)

Jeg bor i Danmark og det er meldt sannsynlig nattefrost her til uka, og da blir det nesten garantert det i Norge også (siden det som regel er noen grader kaldere der).

Skrevet

Ja, men ikke de som er veldig vare for frost. Det er fortsatt risiko for nattefrost. Jeg har forøvrig tenkt til å plante ut blomster i Østfold i løpet av den kommende uka. :-)

Skrevet

Jeg bor i Danmark og det er meldt sannsynlig nattefrost her til uka, og da blir det nesten garantert det i Norge også (siden det som regel er noen grader kaldere der).

Du bor der du ja, da kan jo du gi oss værmeldingene:) Kaldere fra i morgen da? Håper sola ikke forsvinner!

Best å vente med planting litt til da ja, krukker er ok å ta inn over natta.

Skrevet

Du husker rett :) Bor nær kristiansand ja :) Været ser jo riktig fint ut :) Takk!

Jeg er god til å skaffe pent vær. :-)

Skrevet

Jeg er god til å skaffe pent vær. :-)

Ja send det til oss, men i begynnelsen av august så må du holde på finværet i danmark :) Da skal vi ei uke på skallerup fårup. Er du kjent rundt der? Noe spesielt vi må få med oss? :)

Skrevet

Ja send det til oss, men i begynnelsen av august så må du holde på finværet i danmark :) Da skal vi ei uke på skallerup fårup. Er du kjent rundt der? Noe spesielt vi må få med oss? :)

Jeg har planer om finvær både i Norge og i Danmark i sommer, så bekymre deg ikke. :-) Jeg er ikke så veldig kjent i det området der, men jeg har vært i nærheten, og Vestkysten er fantastisk når været er bra. Jeg regner med du har hørt om Fårup Sommerland.

Her er en side med noen serverdighetstips:

http://www.sologstrand.no/ferie-danmark/nordvestjylland/skallerup.htm

Nordsjømuseet i Hirtshals er verdt å få med seg.

Skrevet

Jeg har planer om finvær både i Norge og i Danmark i sommer, så bekymre deg ikke. :-) Jeg er ikke så veldig kjent i det området der, men jeg har vært i nærheten, og Vestkysten er fantastisk når været er bra. Jeg regner med du har hørt om Fårup Sommerland.

Her er en side med noen serverdighetstips:

http://www.sologstrand.no/ferie-danmark/nordvestjylland/skallerup.htm

Nordsjømuseet i Hirtshals er verdt å få med seg.

Tusen takk for link!

Gjest Tacomix
Skrevet

Tusen takk for link!

Det er mye å se og finne på i Danmark.

Hilsen ei som har vært utrolig mye i Danmark;)

Skrevet

Det er mye å se og finne på i Danmark.

Hilsen ei som har vært utrolig mye i Danmark;)

Vi gleder oss. Jeg liker ikke ferja når det er sjø så derfor er det lenge siden vi var den veien. Dessuten så er det båtlivet i skjærgården her hjemme som har lokket mest.

Skrevet

Vi gleder oss. Jeg liker ikke ferja når det er sjø så derfor er det lenge siden vi var den veien. Dessuten så er det båtlivet i skjærgården her hjemme som har lokket mest.

Det skal mye til før du merker sjøen på danskebåten...

Skrevet

For et par år siden leste jeg i avisen at man burde vente til ca 20-22. mai - også på Østlandet - for å være sikker på at det ikke ble nattefrost.

Vedkommende ekspert kommenterte at man så at folk gjerne ønsket å plante før 17. mai, men sa at man fortsatt kunne risikere nattefrost da....

Nå er det jo tross alt bare april, så jeg ville nok bare tatt sjansen på å plante ut slikt som tåler litt frost. Eller i det minste være forbedredt på at du må kjøpe nye planter om noen uker.

Skrevet

For et par år siden leste jeg i avisen at man burde vente til ca 20-22. mai - også på Østlandet - for å være sikker på at det ikke ble nattefrost.

Vedkommende ekspert kommenterte at man så at folk gjerne ønsket å plante før 17. mai, men sa at man fortsatt kunne risikere nattefrost da....

Nå er det jo tross alt bare april, så jeg ville nok bare tatt sjansen på å plante ut slikt som tåler litt frost. Eller i det minste være forbedredt på at du må kjøpe nye planter om noen uker.

Jeg tror den tiden kan stemme ganske bra. Jeg husker i 1999, da snødde det (på dagtid) noen få dager før 17. mai.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...