Gå til innhold

Finnes det internett på Gjøvik?

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Noen som vet om et offentlig sted med internett-tillknytning, fortrinnsvis wlan jeg kan benytte meg av på Gjøvik på mandag?

Skal besøke noen, og om jeg finner en café eller noe jeg kan jobbe noen timer på så slipper jeg å reise tilbake til Oslo på mandag for å jobbe... Han bor i gågaten i Gjøvik sentrum (eller hva det heter), så hvor som helst i sentrum er antagelig innen gangavstand og dermed helt ok.

Jeg kan jobbe via mobil, men det er tregt og ustabilt, så jeg foretrekker et eller annet sted jeg kan logge meg på, gjør ingenting om jeg må betale for det.

Og jeg må kunne bruke egen pc!

Og ja, jeg har fortalt hvor utrolig teit det er å ikke ha internett-tilknytning i leiligheten sin.... Jeg skjønner faktisk ikke at det er mulig å ikke ha internett now a days! Jeez...

Men uansett, noen som vet?

Og husk, jeg er på fullstendig ukjent territorie, så jeg trenger det litt med teskje :)

Skrevet

Hva med biblioteket? Jeg er ikke kjent der, men tror det kan gå overalt. Noen statoil har det......

Skrevet

Gjøvik bibliotek? Jeg finner ikke ut om de har trådløst nett ved å se på sidene deres, men på et av bildene sitter det i alle fall en fyr med en laptop... Det står at de har stasjonære pc'er (med internett vil jeg tro!) og at det er mulighet for å bruke egen pc, men det står ikek noe om trådløst nett. Ta en telefon og spør! 61 18 96 00

Skrevet

Haha, ut fra overskriften din så trodde jeg faktisk at du lurte på om det var internett på Gjøvik overhodet. Så tenkte jeg: Hva tror du egentlig Gjøvik er for et sted på bondelandet?? Ble egentlig litt provosert her jeg satt jeg, men så leste jeg innlegget:-)

Hehe, sent på lørdagskvelden og begynner å komme langt nedi vinflaska;-)

Skrevet

Jeg vil anta de har internett på biblioteket, men det er vel heller tvilsomt om de har trådløst nettverk.

Gjest Persille
Skrevet

Hva med biblioteket? Jeg er ikke kjent der, men tror det kan gå overalt. Noen statoil har det......

Men det er vrient å jobbe på biblioteket fordi man må være stille der, og jeg må ta noen telefoner og være på nett samtidig.

Det er ikke Statoil der heller så vidt jeg vet, men der kan man liksom ikke sitte noen timer :)

Gjest Persille
Skrevet

Gjøvik bibliotek? Jeg finner ikke ut om de har trådløst nett ved å se på sidene deres, men på et av bildene sitter det i alle fall en fyr med en laptop... Det står at de har stasjonære pc'er (med internett vil jeg tro!) og at det er mulighet for å bruke egen pc, men det står ikek noe om trådløst nett. Ta en telefon og spør! 61 18 96 00

De åpner sikkert ikke før mandag da...

Men takk for hjelpen, det blir biblioteket om jeg ikke finner noe annet :)

Skrevet

Haha, ut fra overskriften din så trodde jeg faktisk at du lurte på om det var internett på Gjøvik overhodet. Så tenkte jeg: Hva tror du egentlig Gjøvik er for et sted på bondelandet?? Ble egentlig litt provosert her jeg satt jeg, men så leste jeg innlegget:-)

Hehe... det samme tenkte jeg noen sekunder... :-)

Gjest Persille
Skrevet

Vel, det var egentlig meningen - i håp om at flest mulig skulle lese deg ;)

Når det er sagt, Gjøvik ER bondelandet!

Gjest Persille
Skrevet

Lese DET ikke DEG :)

Skrevet

Vel, det var egentlig meningen - i håp om at flest mulig skulle lese deg ;)

Når det er sagt, Gjøvik ER bondelandet!

Akkurat, og det er bare bønder som bor der?

Gjest Persille
Skrevet

Akkurat, og det er bare bønder som bor der?

Sånn omtrent ;)

Neida, jeg har kjennskap nok til å vite at det er en by, og at det bor minst like mange urbane mennesker der som alle andre steder - men for en vaskeekte Oslo-jente er alt utenfor ring 3 bondelandet :)

Skrevet

Sånn omtrent ;)

Neida, jeg har kjennskap nok til å vite at det er en by, og at det bor minst like mange urbane mennesker der som alle andre steder - men for en vaskeekte Oslo-jente er alt utenfor ring 3 bondelandet :)

Hehe, joda - men jeg vil mye heller bo her "på bondelandet" (4 mil nord for Gjøvik) enn å Oslo jeg da...

Skrevet

Men det er vrient å jobbe på biblioteket fordi man må være stille der, og jeg må ta noen telefoner og være på nett samtidig.

Det er ikke Statoil der heller så vidt jeg vet, men der kan man liksom ikke sitte noen timer :)

Å jo da, de har faktisk fått Statoil-stasjon på Gjøvik:-)

Gjest Persille
Skrevet

Hehe, joda - men jeg vil mye heller bo her "på bondelandet" (4 mil nord for Gjøvik) enn å Oslo jeg da...

Smak og behag - det kunne ikke falle meg inn å flytte ut av Oslo!

Jeg bor ikke i sentrum da, men litt i utkanten, og synes det er perfekt. Så skal det bli noe mer får han flytte hit ;)

Skrevet

Har ikke lest hva andre har svart her, men har ikke statoil gratis trådløst nettverk på alle sine stasjoner?

Gjest Persille
Skrevet

Har ikke lest hva andre har svart her, men har ikke statoil gratis trådløst nettverk på alle sine stasjoner?

Jo, men det er liksom ikke så ok å sitte der å jobbe i noen timer da...

Gjest Persille
Skrevet

.... til utlån (eller leie), uansett er problemet løst, takk for hjelpen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...