Gå til innhold

Bindingstid i jobb

Gjest da betaler jeg heller selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjefen min betaler viderutdannelse for meg,kommer på 40000.

Dette vil han avskrive over 36 mnd(dette har ikke jeg peiling på hvordan funker). Da mener han at jeg skal binde meg til jobben i 36 mnd....For 40000???

Det er greit å ha bindingstid men jeg er ikke villig til å binde meg for mere enn 1 år jeg.....

Har prøvd å finne noe informasjon om dette på nettet og finner flere forskjellige avtaler i bedrifter men det jeg lurer på er om det finnes noe mere konkret stoff en plass? En slags "standard"avtale når det gjelder kostnader kontra bindingstid.

Noen??

Skrevet

Du skjønner vel også at sjefen din ikke er villig til å bekosten en utdannelse for deg for at du så skal slutte på arbeidsplassen?

Skrevet

Du skjønner vel også at sjefen din ikke er villig til å bekosten en utdannelse for deg for at du så skal slutte på arbeidsplassen?

Jepp det skjønner jeg. Men det er ganske vanlig rundt omkring at arbeidsgiver betaler kurser/oppgradering av kompetanse etc om det er relevant for jobben. Uten at jeg har hørt noe om 3 års bindetid. 3 år er temmelig mye.

At det er en risiko for arbeidsgiver å betale for heving av kompetanse i bedriften skjønner jeg jo og dermed er det jo opp til arbeidsgiver om han er villig til det eller ikke.

Men å binde seg i 3 år for 40000 kr er ganske lenge.

Har undersøkt som sagt litt på nettet og funnet avtaler hos feks utdanningsforbundet og der praktiserer de 1 års binding opp til maks 50 000 kr. Noen andre har bindingstider på 2 år. fant ikke en på 3 år.

Derfor spør jeg.Har ingen umiddelbare planer om å slutte for jeg trives godt. Men mye kan endre seg på 3 år.

Men det hadde vært interessant å vite hva som er vanlig praksis og om det er noen som virkelig kan svare på dette.

Gjest vanlig kontrakt
Skrevet

Da er det vel bedre å sørge for at kontrakten du skriver under, åpner for at du kan betale deg ut av bindingstiden. Dvs at hvis du slutter før det har gått tre år, betaler du tilbake utdannelsen selv.

Gjest ChiengMai
Skrevet

"Det er greit å ha bindingstid men jeg er ikke villig til å binde meg for mere enn 1 år jeg....."

For noen år sida fikk jeg ett års binding til jobben etter at jeg fikk stipend på 18 000 kroner mens jeg holdt på med videreutdannelse. Dette sto veldig tydelig i reglementet og søknadspapirene jeg fylte ut. Rart om dette kommer som en stor overraskelse, syns jeg. Å tro man får ett års bindingstid for 40 000 kroner i utdaanningspenger betalt av jobben er vel omtrent som å tro på julenissen.

Det er vel mye opp til jobben din å sette kriteriene, så får du selv vurdere om du vil godta dem eller ikke. Har du starta opp eller snart er ferdig er det vel også opp til arbeidsplassen din om de vil godta at du trekker deg fra avtalen eller ikke.

Gjest ChiengMai
Skrevet

"Det er greit å ha bindingstid men jeg er ikke villig til å binde meg for mere enn 1 år jeg....."

For noen år sida fikk jeg ett års binding til jobben etter at jeg fikk stipend på 18 000 kroner mens jeg holdt på med videreutdannelse. Dette sto veldig tydelig i reglementet og søknadspapirene jeg fylte ut. Rart om dette kommer som en stor overraskelse, syns jeg. Å tro man får ett års bindingstid for 40 000 kroner i utdaanningspenger betalt av jobben er vel omtrent som å tro på julenissen.

Det er vel mye opp til jobben din å sette kriteriene, så får du selv vurdere om du vil godta dem eller ikke. Har du starta opp eller snart er ferdig er det vel også opp til arbeidsplassen din om de vil godta at du trekker deg fra avtalen eller ikke.

Jeg skrev feil, jeg fikk TO års bindingsid etter å ha fått et stipend på 18 000 kroner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...