Gå til innhold

Er pengene tapt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle ha tilbakebetalt noen penger fra en organisasjon jeg hadde betalt for mye til. De pengene fikk jeg først vite at ville bli satt inn på kontoen min (jeg opplyste om kontonummer). Nå opplever jeg til min skrekk at pengene i stedet ble sendt som sjekk i mars, og det skulle løses ut innen 20 dager. Jeg kom hjem fra ferie altfor sent til å løse ut sjekken.

Er de pengene nå tapt, eller har jeg krav på en ny sjekk?

Skrevet

Ta kontakt med organisasjonen og forklar situasjonen for dem. De vil jo se at pengene ikke er trukket fra deres konto og mange vil da være behjelpelige med å sende sjekken, eller overføre pengene til din konto, likevel...

Skrevet

Ta kontakt med organisasjonen og forklar situasjonen for dem. De vil jo se at pengene ikke er trukket fra deres konto og mange vil da være behjelpelige med å sende sjekken, eller overføre pengene til din konto, likevel...

Vet du om jeg har krav på å få pengene? Det er en seriøs organisasjon, men man vet jo aldri; hvis det står i loven at hvis man ikke hever sjekken sin...

*biter negler inntil jeg får anledning til å snakke med dem i morgen*

Skrevet

For det første vil jeg tro du får en ny sjekk. Sjekken er jo bare et verdibevis. Om den ikke hentes ut, så har jo ikke organisasjonen utbetalt noen penger.

For det andre så ble du lovt en bankoverføring, men de sendte en sjekk. Dermed tror jeg ikke de uten videre kan si at ettersom du ikke hevet sjekken, så får du ikke pengene. Om du hadde visst at du fikk en sjekk i posten med kort gyldighet, så ville du jo holdt deg hjemme. Det er i alle fall noen argumenter å komme med overfor dem.

Håper det ordner seg!

Skrevet

For det første vil jeg tro du får en ny sjekk. Sjekken er jo bare et verdibevis. Om den ikke hentes ut, så har jo ikke organisasjonen utbetalt noen penger.

For det andre så ble du lovt en bankoverføring, men de sendte en sjekk. Dermed tror jeg ikke de uten videre kan si at ettersom du ikke hevet sjekken, så får du ikke pengene. Om du hadde visst at du fikk en sjekk i posten med kort gyldighet, så ville du jo holdt deg hjemme. Det er i alle fall noen argumenter å komme med overfor dem.

Håper det ordner seg!

Takk!

Jeg ville neppe holdt meg hjemme, men jeg ville spurt om de kunne vente med å utstede sjekken til senere. Men du har selvsagt rett: Sjekken er jo ikke mer enn et verdibevis.

Skrevet

Takk!

Jeg ville neppe holdt meg hjemme, men jeg ville spurt om de kunne vente med å utstede sjekken til senere. Men du har selvsagt rett: Sjekken er jo ikke mer enn et verdibevis.

Det er ikke nødvendigvis slik at du VILLE holdt deg hjemme, men det er jo et godt argument å SI at du ville gjort det :)

Skrevet

Vet du om jeg har krav på å få pengene? Det er en seriøs organisasjon, men man vet jo aldri; hvis det står i loven at hvis man ikke hever sjekken sin...

*biter negler inntil jeg får anledning til å snakke med dem i morgen*

Nei, det vet jeg ærlig talt ikke så det tør jeg ikke å svare på. Det eneste jeg mener er at de kan jo se at pengene ikke er trukket fra deres konto, og som du sier, de er en seriøs organisasjon, så vil jeg tro at de er behjelpelige med dette...

Skrevet

Det er ikke nødvendigvis slik at du VILLE holdt deg hjemme, men det er jo et godt argument å SI at du ville gjort det :)

Åja, det er selvfølgelig riktig... :-)

Skrevet

Nei, det vet jeg ærlig talt ikke så det tør jeg ikke å svare på. Det eneste jeg mener er at de kan jo se at pengene ikke er trukket fra deres konto, og som du sier, de er en seriøs organisasjon, så vil jeg tro at de er behjelpelige med dette...

*krysser fingrene*

Skrevet

*krysser fingrene*

*krysser fingrene sammen med deg'

Skrevet

*krysser fingrene sammen med deg'

Takk! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...