Gå til innhold

Tilbakeholdt pasientinformasjon i nesten 20 år.

Anbefalte innlegg

Gjest bekjentavmeg

Her en bekjent av meg som i flere år har slitt psykisk. Inn og ut av psykiatrisk sykehus, uten helt ha fått en klar diagnose, og nye medisiner har blitt prøvd i tide og utide.

Nå etter nesten 20 år med store psykiske problemer, store depressive tendenser som ikek vil gi seg, endte det på sykehuset nok en gang, og da kom diagnosen fram, samt beskjed om at medisinen hun trengte: Lituim, var en medisin hun burde ha gått på fra starten av. Fordi dette er en medisin som man ofte må bruke i lang tid, ja mange må bruke dne livet ut. Ettersom den tilfører kroppen et viktig stoff, nesten som et salt man mangler når man har biopolar depressiv lidelse 2. Denne diagnosen har altså min bekjent fått fra 1 dag på sykehus, som er nesten 20 år siden. Dette har verken hun, eller hennes oppførte nærmeste pårørende fått beskjed om. Verken diagonse, eller viktigheten av å bruke litium. Det vil si at hun også egentlig har vært utfør før fylte 26, og jeg vil tro hun da har krav på etterbetaling med tanke på ung og utfør-loven?

Hvordan går man fram i en slik sak? Jeg mener det er en ganske alvorlig sak. I nesten 20 år har min bekjent hatt nedsatt livskvalitet på grunn av svikt fra helsevesenet sin side.

Hvor kan jeg finne lover, og konsekvenser som angår tilbakeholdt pasientinformasjon?

O

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...