Gå til innhold

Fyllesjuke Øl / Vin

Anbefalte innlegg

Gjest Hersens vin
Skrevet

Er det bare meg som blir heeelt ødelagt av å drikke vin? Dagen derpå. Det bør ikke være så mye at jeg blir helt dritings, men dagen derpå er hard altså. Orker såvidt å kravle meg ut av senga, sinnsyk hodepine og generelt uggen i hele kroppen.

Øl kan jeg drikke meg helt apings på og ikke bli fyllesjuk, litt redusert blir man jo, men det en dråpe i havet mot vin. :P

Skrevet

Her er øl verst tror jeg... Det er sjelden ofte jeg drikker så mye øl at jeg blir full av det.

Skrevet

Drikker sjelden, men ble alltid dårlig av øl. Har vært fin dagen derpå når jeg har drikket vin + likør.

Skrevet

Jeg blir dårligere av vin enn av øl. Du har ikke blandet vel?

Vin før øl gir søl, øl før vin blir fin. Er det sånn den regla er?

Gjest lyspæra65
Skrevet

mange får migrene av vin, spesielt rødvin, og en del er rett og slett allergiske mot innholdet i vin, ulike stoffer som kun er der men ikke i andre alkoholholdige drikker. Selv blir jeg også ødelagt etter et par glass, mens mange glass sprit ikke er store problemet for meg..

Anbefaler deg bare å kutte ut vinen, ev få hjelp til å finne en vin med lite slike stoffer i av en vinekspert, og drikke den, og se om den ikke gjør deg så dårlig. For dette kommer neppe til å gå over dessverre.

Skrevet

mange får migrene av vin, spesielt rødvin, og en del er rett og slett allergiske mot innholdet i vin, ulike stoffer som kun er der men ikke i andre alkoholholdige drikker. Selv blir jeg også ødelagt etter et par glass, mens mange glass sprit ikke er store problemet for meg..

Anbefaler deg bare å kutte ut vinen, ev få hjelp til å finne en vin med lite slike stoffer i av en vinekspert, og drikke den, og se om den ikke gjør deg så dårlig. For dette kommer neppe til å gå over dessverre.

Eller drikke litt mindre... :-)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Det er garvestoffene i vinen som gjør at du blir dårlig. Kjøp en vin med mindre garvestoffer neste gang og se om det blir like ille.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...