Gjest Lotus78 Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Jeg har nå i den siste tiden begynt å svømme 3-4 ganger i uka 1-1,5 timer hver gang. Jeg svømmer med 20 minutters intervaller og 1-2min pause/utstrekning i vannet mellom intervallene. Jeg blir sliten etter en treningsøkt, men jeg blir ikke anpusten. Jeg kan svømme til krampa tar meg, det skjer etter 30 min har jeg erfart, derfor stopper jeg før og strekker ut. Jeg svømmer ikke fort, det er derfor pulsen ikke går opp, men gradvis blir jo formen bedre likevel. Spørsmålet mitt er, må pulsen opp for at jeg skal forbrenne kalorier eller holder det med at jeg blir i stadig bedre form og brenner kalorier av den grunn. Jeg er sliten etter en treningsøkt, men pusten er rolig. Jeg må lære meg å svømme fortere, men det blir bare kaving og vann i nese/hals, tror det er bedre å øke tempoet gradvis. Jeg bruker ca. 1min og 30 sek på 50 meter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halvor Lauvstad, helse- og treningsterapeut Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Hei! Knallbra at du svømmer så mye - du bruker jo nesten hele kroppen med denne treningsformen og det er veldig bra! Energiforbruket henger sammen med hvor stort 'fysisk arbeid' du utfører. i denne sammenhenge betyr det at jo fortere du svømmer, jo mer energi bruker du pr minutt uavhengig av hvor høy eller lav puls du har. Det er faktisk så enkelt så fokuser heller på at du etterhvert klarer å øke farten og dermed energiforbruket, mer enn at pulsen skal øke. Når formen (og teknikken) blir enda bedre vil farten din øke og energiforbruket bli desto større! Dette er bra og blir enda bedre! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.