Gjest ønsker bedring av klima Skrevet 29. april 2007 Skrevet 29. april 2007 Jeg har alltid foretrukket oljefyrte leiligheter, for det gir en varm god varme og så er det billigere enn strøm. Har alltid bodd i blokk med sentralfyr, der en fast månedlig sum går til dekning av varme og varmtvann. Men nå som jeg har lært så mye om co2-utslipp og skadene det får for atmosfæren/jorda, så er det vel slik at olje slett ikke er så heldig likevel? Er det andre her som har tenkt over dette? Det ville selvsagt ikke hjelpe om jeg skrudde av mine radiatorer om vinteren og brukte elektriske løse ovner. For det første ville jeg likevel måtte betale til sameiet for oljefyringen, og for det andre så står oljefyringen på uansett om enkelte ikke bruker den... 0 Siter
Sofline Skrevet 30. april 2007 Skrevet 30. april 2007 Ja, oljefyring er skadelig for klimaet. Men det hjelper ikke mye om du fyrer med strøm i stedet. Norge kjøper nemlig en del strøm fra utlandet, og den lages sjelden på en miljøvennlig måte. Det beste er å spare på strømmen også så Norge kanskje kan slippe å kjøpe strøm fra utlandet, eller enda bedre: selge miljøvennlig strøm. Og så lenge oljefyret fyrer selv om ingen bruker det... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.