Gå til innhold

Hvordan bruke facebook?

Anbefalte innlegg

Gjest plagionata
Skrevet

Har laget meg profil på facebook, mne skjønner ikke helt hvordan jeg skal bruke programmet? Jeg fant gruppen Norway og der mange nordmenn som har laget seg profiler, men hvordan får en sett deres profil? Alt jeg får opp er et bilde av dem og navnet, også kan en se hvem de har som venner. Jeg ville gjerne hatt litt mer info om hver enkelt jeg, eller er det ikke slik det fungerer? Er bildet og navnet og hvilke venner de har alt facebook er? Hva er i tilfellet vitsen?

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Du får ikke sett alle. Søk etter venner og be om "vennskap" så får du sett alt hver enkelt venn har lagt inn av info om seg selv. Du kan sette profilen din til at alle skal få se den, eller bare vennene dine. De aller fleste har satt den til at kun venner skal få se hele profilen, det er derfor du ikke får sett mer enn f.eks vennelista til mange.

Skrevet

Du får ikke sett alle. Søk etter venner og be om "vennskap" så får du sett alt hver enkelt venn har lagt inn av info om seg selv. Du kan sette profilen din til at alle skal få se den, eller bare vennene dine. De aller fleste har satt den til at kun venner skal få se hele profilen, det er derfor du ikke får sett mer enn f.eks vennelista til mange.

Hva betyr Poke him? Hvordan skriver jeg på the wall til noen? Må vi først være venner?

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Hva betyr Poke him? Hvordan skriver jeg på the wall til noen? Må vi først være venner?

Å poke er å "pikke på nesen", altså bare å gi et hint om at du er på facebokk og at du har sett den du poker på. Om du ikke vil adde noen som venn eller sende en melding så kan du poke. Du kan skrive på wall'en til dem du er venner med og til dem som har åpne profiler.

Skrevet

Å poke er å "pikke på nesen", altså bare å gi et hint om at du er på facebokk og at du har sett den du poker på. Om du ikke vil adde noen som venn eller sende en melding så kan du poke. Du kan skrive på wall'en til dem du er venner med og til dem som har åpne profiler.

Takk for svar! Regner med at noen har åpen profil når jeg kan lese hva som står på wall'en. Men jeg finner ikke noe sted å skrive noe.

Jeg ser at Facebook foreløbig ikke er tatt i bruk av min aldersgruppe her i område. Bror min er eneste "voksne" personen jeg finner. Sendte ham en melding, og så poket jeg en jeg tror er min datter (hun en en av få som bare står oppført med to fornavn og har ingen venner, så hun kan jo være en navnesøster, selv om navnet er sjelden).

Skrevet

Takk for svar! Regner med at noen har åpen profil når jeg kan lese hva som står på wall'en. Men jeg finner ikke noe sted å skrive noe.

Jeg ser at Facebook foreløbig ikke er tatt i bruk av min aldersgruppe her i område. Bror min er eneste "voksne" personen jeg finner. Sendte ham en melding, og så poket jeg en jeg tror er min datter (hun en en av få som bare står oppført med to fornavn og har ingen venner, så hun kan jo være en navnesøster, selv om navnet er sjelden).

Man kan som regel ikke skrive på noens wall uten å være vedkommendes venn, det er nok derfor du ikke ser noe sted å skrive. Jeg har også slitt med å finne mine jevnaldrende, det begynner å ta seg opp littegrann nå som "alle" lager seg en Facebookprofil. De fleste jeg finner er imidlertid folk jeg kjenner fra de første årene her på DOL, de jeg kjenner i RL er gjerne ikke så opptatt av Internett-tøv. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...