Gå til innhold

Fikk selvangivelsen i åpen konvolutt

Anbefalte innlegg

Gjest ønsker å klage
Skrevet

Jeg mottokk selvangivelsen - med pin-koder og det hele - i et plastomslag som var åpen øverst. Hvem som helst kunne altså ha dratt papirene ut og tittet på dem (postmannen da, eller andre som evt fant det for godt å titte i min postkasse. Ikke at jeg mener at noen nødvendigvis har kikket på den. Men jeg kjenner jeg blir fryktelig sint over at Likningskontoret sender en så privat forsending slik.

Hvem er det jeg klager til? Likningskontoret? Det burde vel være noen over dem, som man kan klage til? Jeg syns jo egentlig det er ganske alvorlig. En tom beklagelse fra en likningsfunksjonær er ikke nok. Egentlig burde likningskontoret måttet betale bøter til den det gjelder når noe slikt skjer. Ellers så gidder de vel ikke gjøre noe med problemet, mener jeg.

Føler meg hjelpeløs, jeg, som må finne meg i sånt.

Gjest mandolina
Skrevet

Klag og krev p få sperret alle pinkodene.

Hilsen

Gjest heffalumpen
Skrevet

Enig med deg! Det er helt uakseptabelt, jeg skjønner ikke hvordan det kan skje engang. Kanskje postbudet har lagt det feil, og noen har åpnet uten å se på adressaten?

Jeg fikk årsoppgaven til en annen person (MED stor formue!!) sammen med min egen årsoppgave fra banken. Det lå to i samme konvolutt. (Ikke nettbank, altså.) Hvor er personvernet??

Skrevet

Jeg har overhodet ikke fått selvangivelsen.

Det vil si, jeg har etter purring fått en kopi. Men originalen har jeg ikke sett. Ikke veiledningen heller.

Heia Posten!

Skrevet

Det vil si, jeg har etter purring fått en kopi. Men originalen har jeg ikke sett. Ikke veiledningen heller.

Heia Posten!

Oisann! Det var rart! Her dukket den opp for lenge siden. Tror jeg leverte den 14nde hvis jeg ikke hsuker helt feil...

Skrevet

Heia Posten!

En gruppe personer forskjellige steder i landet testet posten ved å sende vel 300 brev til hverandre. 7 av brevene kom aldri fren, og noen kom veldig sent.

Jeg skjønner nå hvorfor flere fakturaer aldri når oss på jobb!

Selv fikk jeg et skittent brev et halvt år etter at det var poststemplet.

Skrevet

En gruppe personer forskjellige steder i landet testet posten ved å sende vel 300 brev til hverandre. 7 av brevene kom aldri fren, og noen kom veldig sent.

Et typisk problem jeg også sliter med. Men så bor jeg også i Danmark, og det danske postvesenet skal visstnok være effektivt, men det i Skandinavia som roter bort mest post. Merkelig nok er det alltid DVDer, bøker og lignende som forsvinner i posten...

Skrevet

"Selv fikk jeg et skittent brev et halvt år etter at det var poststemplet."

I fjor fikk vi et purrebrev i retur, 20 år etter at det var sendt ut...! Skal tro hvor det har befunnet (heter det befunnet???) seg i disse årene?

Gjest ønsker å klage
Skrevet

Takk for svar fra dere (nedenfor).

Men det jeg lurer på er altså hvem jeg kan klage til, foruten likningskontoret? Eller gå til avisen kanskje?

Gjest heffalumpen
Skrevet

Takk for svar fra dere (nedenfor).

Men det jeg lurer på er altså hvem jeg kan klage til, foruten likningskontoret? Eller gå til avisen kanskje?

Ligningskontoret/skatteetaten eller avisen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...