trultis Skrevet 30. april 2007 Skrevet 30. april 2007 I photoshoppen min så er det kun så utrolig kjedelige fonter/skrifttyper! Hvordan får jeg importert nye og litt mer fancy? 0 Siter
Gjest lyspæra65 Skrevet 30. april 2007 Skrevet 30. april 2007 søk på free fonts på google, så vil du finne masse rart, kan ofte finne skrifter fra f eks coca cola logoen, fra filmplakater o.l. som fans har laget selv. Finnes programmer hvor du kan sitte og tukle med dette selv også, font maker vil jeg tro vil finne noe til deg. så laster du ned fontene, noen er bare .tff (tror det er filnavnet) mens andre ligger i en .zipfil, som må pakkes ut. Kreves det program for å legge dem inn, styr unna, det er stor sjanse det er virus/spyware. Så skal du legge fontene i fontmappen i Windows, åpne Min Datamaskin, finn disken din med Windowsmappa i, og finn Fonts. Start programmet på ny og der skal de være 0 Siter
birdie Skrevet 30. april 2007 Skrevet 30. april 2007 http://dafont.com har massevis med artige og gratis fonter. Om du har Win XP er det er litt enklere enn forklart nedenfor å installere dem. Last ned den fonten du ønsker fra dafont, den kommer i zippet mappe så du må først pakke den ut. Deretter merker du fontfila, og via venstremenyen i Windows Explorer velger du "Kopier fil" og blar deg deretter frem til fontmappa. Den ligger rett under Windowsmappa, som igjen gjerne ligger i harddiskens C-partisjon. Fonten gjenkjennes som font og installeres automatisk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.