Gå til innhold

Hjelp å få?

Anbefalte innlegg

Gjest ei i nord
Skrevet

Jeg har sosial angst, men også en generell angst og uro. Er i konstant beredsskap og det er veldig slitsomt. Gruer meg til det meste og bekymrer meg mye over det som skal skje og har skjedd. Tankene kverner og det er hele tiden indre dilemma. Det er tungt å ta telefoner, delta på møter/seminar, å gå til lege for å be om hjelp, å gå i butikken eller være sammen med venner. Jeg ser at jeg solerer meg selv, men kommer meg ikke ut av det. Er ikke glad for noe, er irritabel/sint konstant og alltid sliten. Er redd for at folk skal vite at jeg sliter. Så redd at jeg ikke vil oppsøke hjelp/bli henvist til psykolog. Mangler helt overskudd til familien hjemme, Sier ikke i fra på jobb at grensen er nådd. Får skyldfølelse for at jeg ikke tar ansvar i alle fall for familien hjemme.. Er pliktoppfyllende på jobb og liker ikke kofrontasjoner. Føler at det er noe galt med meg som ikke klarer å fungere i en spennende (og hektisk) jobb. Stresset tar knekken på meg, og andre menneskers sinnsstemning går inn på meg. Jeg har lav selvfølelse og tror andre ikke liker meg..Er redd for å være til bry for andre. Vi er en liten bedrift, lite rammer/rutiner fra ledelsen. For det meste selvstendig arbeid, mange baller i luften, mye ansvar... Jeg har vært igjennom dette etter fødslene, men føler ikke at jeg har fått bukt med problemet. Har nå vært hos legen for å begynne på lykkepille igjen. Har ikke tro på at det skal hjelpe. Begynner å lure på om det er mer som feiler meg.. Siden dette skjer igjen og igjen. Hvilken medisin anbefaler du?

Gjest anna lovise
Skrevet

Cipralex er en bedre utgave av cipramil, og mange får god hjelp av denne medisinen.Til dine plager ville jeg prøvd cipralex.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Cipralex er en bedre utgave av cipramil, og mange får god hjelp av denne medisinen.Til dine plager ville jeg prøvd cipralex.

Du har fått riktig type medisin. Det er riktig som anna lovise skriver at Cipralex er bedre enn Cipramil/citalopram.

Det er mulig at du er en av dem som må ha medisin hele tiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...